×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
بُرد ناجوانمردانه بیرون از زمین تنیس؛ رقابت ایران و استونی در کشور ثالث

بُرد ناجوانمردانه بیرون از زمین تنیس؛ رقابت ایران و استونی در کشور ثالث ، دادگاه مستقل ورزش، فدراسیون جهانی تنیس را مکلف کرد تا دیدار تیم‌های ملی ایران و استونی در پلی‌آف گروه ۲ جهانی را در کشور ثالث برگزار کند.

به گزارش شهرمردم ، مسابقات تنیس جام دیویس‌کاپ مهم‌ترین تورنمنت تیمی بین‌المللی مردان جهان به حساب می‌آید و به صورت سالانه توسط فدراسیون جهانی تنیس یا همان ITF برگزار می‌شود.

تیم ملی تنیس ایران پیش از این در گروه ۳ قرار داشت که رقابت‌های آن مرداد سال جاری در کلمبو سریلانکا برگزار شد. در این رقابت‌ها تیم ملی کشورمان موفق شد با پیروزی در تمامی دیدارها و کسب عنوان قهرمانی، جواز حضور در مرحله پلی‌آف گروه ۲ جهانی را بدست آورد.

فرمت دیویس کاپ به این شکل است که ۱۶ کشور برتر جهان به یک گروه تبدیل می‌شوند و کشورهای دیگر طبق رتبه‌بندی آن‌ها توسط ITF در گروه‌هایی دیگر جای می‌گیرند. پس از گروه جهانی اصلی، گروه پلی‌آف قرار دارد که در آن تیم‌های آخر گروه جهانی با برترین تیم‌های گروه ۲ جهانی رقابت‌ می‌کنند و برنده‌ها جایگاه بالاتر را کسب خواهند کرد. پس از گروه پلی‌آف نیز گروه ۲ جهانی وجود دارد و به همین ترتیب تیم‌ها کسب جایگاه‌ می‌کنند و به رقابت می‌پردازند.

تیم ملی تنیس ایران روزهای ۱۳ تا ۱۵ بهمن باید با تیم استونی روبه‌رو شود. در این مرحله تیم‌های ایران، استونی، مولداوی، اروگوئه، چین، اسلوونی، کاستاریکا، تونس، السالوادور، جزایر پاسفیک، هنگ‌کنگ، زیمباوه، جامایکا، باربادوس، مراکش، ویتنام، آفریقای جنوبی، توگو، اندونزی، بولیوی، تایلند، موناکو و پاراگوئه حضور دارند.

تیم ملی تنیس کشورمان که به تازگی موفق شده است به پلی‌آف گروه ۲ جهانی صعود کند، باید از استونی میزبانی می‌کرد اما شکایت‌هایی توسط این کشور به فدراسیون جهانی و دادگاه حل و فصل اختلافات لندن و دیوان مستقل ارائه شد که هدف آن گرفتن امتیاز میزبانی از کشورمان بود. پس از شروع این ماجرا فدراسیون تنیس تمام سعی خود را برای حل این مشکل انجام داد تا میزبانی این رقابت را از دست ندهد، زیرا بازی در خاک ایران، شانس تیم کشورمان را برای برتری افزایش می‌داد.

پس از این ماجرا کشور استونی شکایت‌های خود را در دادگاه مستقل ورزش نیز تکرار کرد. ساعاتی پیش این دادگاه رای نهایی خود را اعلام کرد که طبق آن باید رقابت بین ایران و استونی در کشور ثالث برگزار شود. این درحالی است که فدراسیون جهانی هر بار مقابل شکایت استونی، بر میزبانی ایران تاکید داشت اما این بار دادگاه مستقل ورزش، فدراسیون جهانی را مکلف کرد تا این بازی در کشور ثالث برگزار شود و حکم قطعی نیز صادر شد.

true
true
بُرد ناجوانمردانه بیرون از زمین تنیس؛ رقابت ایران و استونی در کشور ثالث
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true