×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
برگزاری اولین جشنواره شهریاران با تقدیر از ۱۸ شهروند پیگیر مشکلات

برگزاری اولین جشنواره شهریاران با تقدیر از ۱۸ شهروند پیگیر مشکلات، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، اولین جشنواره شهریاران شهرداری شیراز، در سالن همایش های شهر شیراز برگزار شد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز، در مراسم اولین جشنواره شهریاران شهرداری شیراز، ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت مرحوم مسعودی، شهردار منطقه پنج شیراز، با اشاره به نقش مثبت مرکز ۱۳۷ در پیشرفت امور شهرداری، گفت: سامانه ۱۳۷ شهرداری شیراز، در بین شهروندان و شهرداری، به عنوان یک سامانه تصمیم ساز، جا افتاده است، به گونه ای که برخی اوقات، وقتی بودجه شهرداری را به شورا اعلام می کنیم، یکی از مواردی که در بودجه دیده و برای آن برنامه ریزی می شود، در خصوص رفع مشکلات و مواردی است که جزء بیشترین تقاضای مردم است که به ۱۳۷ ارائه شده است، به عنوان یک هدف و ردیف بودجه، آن را مورد توجه قرار می دهیم.

حمیدرضا اسماعیلی، تصریح کرد: شهروندانی که با این سامانه، تماس می گیرند، شهرداری را در تصمیم سازی یاری رسانی می کنند و اکنون این سامانه، مسیر تکامل خودش را به سمت تبدیل شدن به سامانه پویا، کارآمد و چابک طی می کند.

وی، افزود: توجه به رفع مشکلات، مهمترین اصل یک سازمان است و باید بتوانیم در راستای رفع مشکلات مردم، اعتماد سازی کنیم و آمار تعداد تماس ها، رشد داشته است.

اسماعیلی، گفت: همه همکاران ما تمام تلاش کردند که مشکلی که اعلام شده را رفع کنند و در صورت اینکه مشکل مورد نظر، رفع نشد، برای رفع آن، در زمان های دیگر بکوشند.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز، افزود: برخی از تماس ها به طور مثال، مربوط به روشنایی خیابان است که جزء وظایف شهرداری نیست و این موارد را هم جمع آوری می کنیم و به سازمان های ذی‌ربط ارائه می کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز در این مراسم، گفت: کمیسیون ۱۵ پروژه مهمی را در حوزه خدمات شهری احساس کرد که باید دنبال شود که این موارد، در دستور کار قرار گرفت که یکی از این موارد، جلب اعتماد مردم است که می توان از طریق سامانه ۱۳۷ و ارتقاء آن، رسیدگی به کار مردم را افزایش داد.

مسعود زارعی، با اشاره به اینکه بخشی از این مشکلات، البته مربوط به سایر دستگاه هاست، تصریح کرد: در این راستا، اقدامات خوبی سال قبل انجام شد، به عنوان مثال، در زمینه  ارتباطات در ایام نوروز، ستاد نظارت و در کنار آن استقبال شکل گرفت و به تقاضاهای مردم توجه شد.

وی، خواستار ارتقاء امکانات مورد نیاز مرکز ۱۳۷ شد و با اشاره به سفر و بازدیدی که از مرکز ارتباطات مردمی شهرداری مشهد داشته، گفت: در آنجا یک ساختمان عظیم را به این کار اختصاص دادند، اما مکان فعلی مرکز ۱۳۷ مناسب نیست که البته شهرداری، از نظر نرم افزاری سال قبل، اقدامات خوبی انجام داد و شهرداری هم برای مکان مناسب، قول همکاری داده است و با حدود ۲۰۰ هزار تماس، سال قبل آمار خوبی داشتیم و این به آن معناست که مردم، امید نسبی نسبت به امور و رفع مشکلاتشان دارند، اما در کنار این، ما باید دائم موارد را تا رسیدن به سرمنزل مقصود، رصد کنیم.

زارعی، با اشاره به اینکه خدمات شهری، ویترین شهر است، گفت: به دلیل همین پاسخگویی، یکی از ۱۵ پروژه مهم ما که نتیجه اش افزایش اعتماد مردم است، ارتقاء مرکز ۱۳۷ است.

عضو شورای شهر شیراز، گفت: اینکه مردم تماس می گیرند و برخی موارد و نیازهای خود را با این مرکز در میان می گذارند، یعنی بسترسازی برای افزایش اعتماد عمومی ایجاد شده و این ارزشمند است، معتقدیم در کشوری که شهرداری، به منتقدین خود هم توجه کند، موفقیت حاصل می شود.

وی، افزود: البته این همایش، نباید تنها به این مقطع منتهی شود، بلکه در ادامه با حضور همین افراد، کارگروهی باید تشکیل و با حضور آنها، یک مجموعه مطالبه گر ایجاد کرد تا موارد و مشکلات شهر را رصد کنند.

زارعی، گفت: گاهی می شود با یک هزینه کوچک، یک مشکل بزرگ یک محله را رفع کرد و حل مشکلات، هزینه های آن چنانی نمی خواهد و می توان از این جمع، یک مجموعه مطالبه گری مردم از مسئولین ایجاد کرد و راس آن هم شهرداری باشد.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز هم گفت: هدف از برپایی این جشنواره، تجلیل از شهروندان دغدغه مند، شناسایی حوزه های برتر شهرداری و معرفی دانش آموزان، به عنوان شهریاران شهرداری شیراز است.

رضا جاویدی، اظهار داشت: مرکز ارتباطات مردمی شهرداری شیراز و سامانه ۱۳۷ در سال ۱۳۸۱ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و هدف گذاری این مرکز، بر مبنای ارایه خدمات هدفمند، چابک، مدرن و هوشمند به شهروندان است.

وی، با پاسداشت یاد مرحوم مهندس مسعودی، از خدمتگزاران مردم در شهرداری شیراز، گفت:  شهردار فقید منطقه ۵، در زمره پاسخگوترین و فعال ترین مدیران جهادی شیراز بود که کارنامه پرباری از خود بر جای گذاشت.

جاویدی، با بیان اینکه مرکز ارتباطات مردمی شهرداری شیراز، به صورت ۲۴ ساعته، پاسخگوی شهروندان است، افزود: در سال قبل، بیش از ۱۸۰ هزار بار تلفن سامانه ۱۳۷ از سوی شهروندان، به صدا درآمد و بیش از ۸۰ درصد تماس های مردمی، مربوط به حوزه خدمات شهری بوده است.

وی، تصریح کرد: ارتقاء سامانه ۱۳۷ در سال گذشته، با حمایت های بی دریغ رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی، شهرداری شیراز و پشتیبانی معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز، انجام پذیرفت.

سخنگوی شهرداری شیراز، گفت: این سامانه، بر اساس شفافیت و هوشمندی در پاسخگویی، طراحی شده و از اطلاعات آماری آن برای تصمیم سازی های کلان، بهره برده می شود.

وی، با بیان اینکه در مجموعه ۱۳۷ شهرداری شیراز، ارتباط مستقیم و بی واسطه با مردم، صورت می پذیرد، اظهار داشت: استیفای حقوق شهروندان، تعمیق فرهنگ مسئولیت پذیری، حرکت بر مدار هوشمندسازی، تحقق مردمسالاری و احیای اعتماد عمومی، از مهمترین دستاوردهای سامانه ارتباطات مردمی شهرداری شیراز است.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز، در ادامه ماموریت های سامانه ۱۳۷ را برشمرد و اظهار داشت: ایجاد پل ارتباطی یکپارچه میان شهروندان و شهرداری، تحقیق داده های آماری، پیگیری میدانی آسیب های شهری، نظارت هدفمند، بازرسی هوشمندانه و شناسایی نقاط ضعف و قوت، از ممهمترین این ماموریت ها است.

وی، اضافه کرد: اهمیت این سامانه و تماس های مردم به حدی است که حتی در سیستم امیتازدهی به مدیران شهرداری، به پاسخگویی به مطالبات شهروندان در سامانه ۱۳۷ هم استناد می شود.

تقدیر از ۱۸ شهروندی که بیشترین تماس را با ۱۳۷ داشتند، همچنین تقدیر از ۳ سازمان و منطقه شهرداری موفق در پیگیری مطالبات مردم که از طریق این سامانه پیگیر مشکلات خود بودند و معرفی و تقدیر از ۱۱ دانش آموز، به عنوان شهریاران، پایان بخش این مراسم بود.

true
true
برگزاری اولین جشنواره شهریاران با تقدیر از ۱۸ شهروند پیگیر مشکلات
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true