×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ایجاد پیوست رسانه ای و استفاده از تیم های خبری در کنار پروژه‌های عمرانی

ایجاد پیوست رسانه ای و استفاده از تیم های خبری در کنار پروژه‌های عمرانی، به گزارش جلال الدین عرفانی خرنگار شهر مردم، رئیس بسیج رسانه فارس، در نشست همایش تبیین الزامات تحول در اطلاع رسانی دولت، با اشاره به برخی از آسیب ها در شورای اطلاع رسانی کشور و البته ارائه چند پیشنهاد برای رفع مشکلات رسانه ها و ارتباط بهتر، گفت:متاسفانه امروز، یک راهبرد مشخص رسانه ای از سوی حوزه رسانه دولت، دیده نمی شود و گاه خود رسانه دولت هم در جریان رسانه رقیب و حتی دشمن، قرار می گیرد و به نوعی رقیب است که این نشان از تک قطبی شدن رسانه است، یک دست کردن رسانه ها از سلیقه سیاسی در بلند مدت، به نظام آسیب می زند، البته با عوض شدن دولت، گرچه تغییر رویکرد حاکمیت به وجود می آید، اما نباید نگاه حاکمیت به رسانه هم عوض شود تا رسانه ها با دیدگاه های مختلف، فعالیت خود را ادامه دهند.

هادی رضایی، افزود: مورد دیگر، این است که پاسخ تیم رسانه ای دولت، متناسب با نیاز مردم نیست، مردم و برخی رسانه ها، دولت را در زمینه ای نقد می کنند و این  نقد مردم، بر اساس شعارهای دولت است، اما در مقابل، دولت به جای پاسخ، خود را با دولتهای قبل، مقایسه می کند،  این قیاس ها، قیاس های غلطی است.

وی، تصریح کرد: امروز، امیدآفرینی بر سر زبان هر مسئولی است، موضوعی که مقام معظم رهبری، مطرح کردند و آرزوی رهبر ماست، اما برخی مسئولین، کلام ایشان را افول می دهند.

رضایی، افزود: امروز کوچک شدن سفره مردم، امید را کم می کند، در این بین، ما گاه می بینیم در حوزه عمرانی، یک شبکه تلویزیونی، ۲۴ ساعته این فعالیت ها را پوشش می دهند، اما این چه دردی از معیشت مردم کم می کند، بله! این موارد برای امیدواری جامعه در بلند مدت خوب است ، اما آنچه در کوتاه مدت، مردم می بینند، کوچک شدن سفره آنهاست که باید این حس خوب و امید را با پاسخ متناسب به نیاز آنها، ایجاد کنیم.

وی، با اشاره به برگزاری جام رسانه ای امید در چند هفته گذشته، در محل پارک علم و فناوری، با حضور ۱۵ تیم رسانه ای، در راستای معرفی شرکت های فعال در این پارک، گفت: با اجرای این برنامه، حال خیلی ها خوب شد، چون امید ایجاد می کند، اما همین شرکت ها هم دغدغه هایی داشتند و حتی دعوتنامه از برخی کشورهای بیگانه، در دستشان بود و نیازمند حمایت بودند.

رئیس بسیج رسانه استان، گفت: در خصوص حمایت از اصحاب رسانه هم این کار سختی نیست که در این زمینه، دولت  یا نمی خواهد و یا نمی داند که چگونه حمایت کند که البته اینکه نمی داند، پذیرفتی نیست.

وی، تصریح کرد: امروز، هزاران میلیارد تومان اعتبار، به اجرای پروژه های عمرانی،  اختصاص میاید، اما چرا اینها پیوست رسانه ای ندارند؟ چرا در فارس، هزاران میلیارد برای اجرای پروژه ها، هزینه می شود، اما مبلغی به اصحاب رسانه برای تبلیغ، تخصیص نمیابد؟ این در حالی است که می شود به عنوان مثال در کنار هر پروژه، چند تیم خبری را به کار گرفت که از ابتدا تا انتها، همراه این پروژه باشند و شما هم پشتیبانی کنید، این فقط نیاز به یک مصوبه هیات دولت دارد و کار سختی هم نیست.

true
true
ایجاد پیوست رسانه ای و استفاده از تیم های خبری در کنار پروژه‌های عمرانی
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true