×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
انتقاد قالیباف از ظلم به نیروهای شرکتی

انتقاد قالیباف از ظلم به نیروهای شرکتی ، کاندید چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز نیروهای شرکتی به رغم توان و تجربه و تخصص بالا اما شهروند درجه ۲ در محیط کار محسوب می‌شوند که این مسئله با قانون اساسی، آرمان‌های انقلاب و مروت جوانمردی ناسازگار است.

به گزارش خبرنگار احزاب شهرمردم، “محمدباقر قالیباف” روز سه شنبه در گردهمایی کارگران و بازنشستگان در محل خانه والیبال افزود: یکی از برکات انقلاب، امام و شهدا انتخابات کشور و برای تعیین سرنوشت خودمان، جوانان و فرزندان مان است.

وی گفت: قانون مهم بوده و اساس کار است، اما اگر به هر دلیلی اجرا نشد، ارزش آن فقط به اندازه یک برگ کاغذ است و هیچ اتفاقی نمی‌افتد؛ قانون باید اجرا شود.

قالیباف با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، ادامه داد: به عنوان فردی مطلع و آگاه از مشکلات کشور عرض می‌کنم که ظرفیت‌های موجود در کشور تلف می‌شود و بخش عمده مشکلات ناشی از ناکارآمدی است.

وی تاکید کرد: بیش از ۱۰ سال است که کشور با تورم‌های بالا دست و پنجه نرم می‌کند و شاهدیم سفره مردم و به ویژه محرومان هر روز کوچکتر می‌شود.

نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: باید به این سمت و سو برویم که فاصله حقوق ثابت و تورم را کاهش دهیم و در این غیر این صورت مشکلات افزایش می‌یابد. امروز نیازمند حضور رئیس جمهوری هستیم که سختکوش و پرتلاش باشد و شجاعت در تصمیم گیری داشته باشد.

وی تصریح کرد: هم باید خوب کار کنیم، هم باید کار خوب انجام دهیم و از تصمیمات خلق الساعه جلوگیری کنیم.

نیروهای شرکتی در محیط کار شهروند درجه ۲ هستند؛این ظلم با قانون اساسی و آرمان‌های انقلاب ناسازگار است

این نامزد ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به نیروهای شرکتی، یادآور شد: امروز نیروهای شرکتی به رغم توان و تجربه و تخصص بالا اما شهروند درجه ۲ در محیط کار محسوب می‌شوند که این مسئله با قانون اساسی، آرمان‌های انقلاب و مروت جوانمردی ناسازگار است.

قالیباف تاکید کرد: باید کیک اقتصاد را بزرگ کنیم و استفاده درست از ظرفیت‌ها با قید اولویت داشته باشیم.

وی بیان داشت: امروز مهم‌ترین اولویت‌های کشور سرمایه‌گذاری و بهره‌وری است و حتی بهره وری مهمتر از سرمایه‌گذاری است، زیرا با خود کارآمدی و تولید سرمایه برای رشد اقتصادی را به دنبال دارد.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما امروز ۱۷.۵ درصد از انرژی استحصال شده را به هدر می‌دهیم و ۳.۵ برابر یارانه‌های مستقیم را اتلاف می‌کنیم. چالش اصلی کشور سوء مدیریت است و باید با انتخاب یک رئیس قوه مجریه که توان و روحیه لازم را دارا بوده و توانایی اتخاذ تصمیمات آگاهانه و شجاعانه داشته باشد تحول در کشور ایجاد کنیم.

خانواده اولویت نخست ما در برنامه هفتم خواهد بود

وی همچنین تاکید کرد: اولویت نخست ما در برنامه هفتم توسعه خانواده و سبد خانوار است.

قالیباف ادامه داد: زن را محور اساسی خانواده می‌دانم که علاوه بر تربیت فرزندان، کمک خرج خانواده بوده و به عنوان نیروی کار در کنار همسر خود در بیرون از محیط خانواده کار می‌کنند.

وی بیان داشت زنان جامعه ما در کنار نقش بی‌بدیل مادری نقش تاثیرگذاری در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی دارند؛ لذا خانواده مورد توجه ماست و در این میان زنان مورد توجه جدی ما در رشد کشور هستند.

آرامش و آسایش بازنشستگان اولویت ما است

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: باید به سمتی برویم که بازنشستگان ما آسایش و آرامش داشته باشند و این مهم اولویت ما است.

وی اظهار داشت: تا زمانی که در اجرای برنامه هفتم توسعه تسلط کامل بر موضوع کنترل تورم نیافتیم، به فضل الهی و به کمک یکایک مردم نخبگان کارآفرینان جوانان با غیرت و خلاق در حوزه دانش بنیان و سرمایه‌گذارانی که به کشور عشق می ورزند، از اتلاف سرمایه و خروج سرمایه‌های کشور جلوگیری خواهیم کرد و به سمت کاهش تورم پیش خواهیم رفت.

وی تصریح کرد: تا آن زمان و انجام این مهم به طور حتم فاصله بین تورم و حقوق را جبران خواهیم کرد و کالاهای اساسی در اختیار اقشار ضعیف و بازنشستگان قرار خواهیم داد تا هرگز سفره آنان کوچک نشود.

دست دولت را از دخالت‌های بی‌مورد در اقتصاد کوتاه می‌کنم

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در صورت توفیق خدمت به عنوان رئیس جمهور چهاردهم دست و پای دولت را از دخالت‌های بی‌مورد در امر اقتصاد کوتاه خواهم کرد همچنین از اتلاف سرمایه و خروج سرمایه‌ها از کشور جلوگیری می‌کنم.

وی بار دیگر با تاکید بر اینکه حقوق کارمند و کارگر باید متناسب با تورم شود، یادآور شد: این مساله در قانون هم آمده، اما به دلیل مشکلات بودجه‌ای که خود ناشی از سوء مدیریت سرمایه‌های کشور است، اجرایی نشده است.

انتقاد از زنجیره ناقص تولید

وی همچنین به زنجیره ناقص تولید در بسیاری از بخش‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: در بخش پتروشیمی زحمات زیادی کشیده می‌شود، گاز استحصال شده و تبدیل به متانول و غیره می‌شود، اما اینها نوعی مواد خام آماده شده هستند که به دیگر کشورها صادر می‌شوند و ارزش افزوده آنها نصیب همان کشورها می‌شود.

قالیباف تاکید کرد: باید به گونه‌ای در اقتصاد عمل کنیم که زنجیره تولید از مواد اولیه تا کالای نهایی را با هم داشته باشیم و این مهم اتفاقاً مستلزم سال‌های طولانی وقت و زمان نیست.

وی گفت: ما فرصت و زمان کافی نداریم، بر این اساس حق آزمون و خطا نیز نداریم، اما ضمانت وعده‌های من کارنامه گذشته من است.

این نامزد ریاست جمهوری به قانون بیمه کارگران ساختمانی اشاره کرد و گفت: در تاریخ مجلس بی سابقه بوده که قانونی را ۴۵ روز بعد اصلاح کنیم و این قانون را به تصویب برسانیم و امسال بیمه کارگران به طور کامل اجرایی می‌شود.

رشد ۲۶ برابری نقدینگی در دهه ۹۰

وی به دهه ۹۰ اشاره کرد که به فرموده رهبر معظم انقلاب “دهه خوبی نبود” و گفت: در آن دهه به طور متوسط سالیانه هفت دهم درصد رشد اقتصادی داشتیم، اما در عین حال نقدینگی در آن زمان ۲۶ برابر افزایش یافت که وضعیت امروز کشور و کوچک شدن سفره‌ها ناشی از همین مساله است.

قالیباف افزود: مجلس یازدهم و دولت سیزدهم این ریل را به سمت پیشرفت عوض کردند و باید با قوت و قدرت برنامه هفتم توسعه را اجرایی کنیم.

وی همچنین به برنامه‌های پیشین توسعه کشور اشاره کرد که به طور متوسط کمتر از ۳۰ درصد آنها اجرایی شد و گفت: این مسئله به دلیل ضعیف بودن توان اجرای برنامه‌ها بود.

true
true
انتقاد قالیباف از ظلم به نیروهای شرکتی
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true