×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۸ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
انتخابات انگلیس؛ وضعیت ناامید کننده حزب حاکم در نظرسنجی‌ها

انتخابات انگلیس؛ وضعیت ناامید کننده حزب حاکم در نظرسنجی‌ها ، حزب حاکم انگلیس در آستانه برگزاری انتخابات سراسری این کشور نتایج بسیار ضعیفی را در نظرسنجی‌ها کسب کرده است.

خبرگزاری شهرمردم – رای دهندگان انگلیسی در روز ۴ جولای (۱۴ تیر) برای شرکت در انتخابات سراسری انگلیس به پای صندوق‌های رای می‌روند.

تعداد نمایندگان مجلس عوام انگلیس چند نفر است؟

انتخابات انگلیس برای انتخاب اعضا یا نمایندگان برای مجلس عوام است؛ این کشور به ۶۵۰ منطقه به نام حوزه انتخابیه تقسیم شده که هر یک از آن‌ها یک نماینده را به نمایندگی از ساکنان محلی انتخاب می‌کنند.

اکثر نامزد‌ها نماینده یک حزب سیاسی به شمار می‌روند، اما برخی نیز مستقل هستند.

هر فردی که در فهرست انتخابات ثبت‌نام کرده و در روز رای‌گیری ۱۸ سال یا بیشتر داشته باشد، اگر شهروند انگلیس، شهروند مشترک‌المنافع واجد شرایط یا شهروند ایرلند با آدرس انگلیس باشد، می‌تواند رای دهد.

همه شهروندان انگلیسی که در خارج از این کشور زندگی می‌کنند می‌توانند برای رای دادن در حوزه انتخابیه‌ای که پیش‌تر در آن ساکن بوده‌اند یا در فهرست انتخاباتی آن ثبت‌نام کرده‌اند، رای دهند.

این انتخابات از مرز‌های حوزه انتخابیه جدید استفاده خواهد کرد که برای منعکس کردن تغییرات جمعیت و یکسان کردن تعداد رای‌دهندگان، دوباره ترسیم شده است.

وضعیت مجلس عوام پیش از انتخابات

مجلس عوام انگلیس در روز پنجشنبه ۳۰ می (۱۰ خرداد) منحل شد؛ انحلال مجلس عوام به این معناست که نمایندگان جایگاه خود را از دست می‌دهند و کسانی که می‌خواهند به مجلس عوام بازگردند باید برای انتخاب مجدد به رقابت بپردازند.

دولت انگلیس همچنین وارد یک دوره پیش از انتخابات می‌شود که فعالیت‌های وزارتی و ادارات را در طول مبارزات انتخاباتی محدود می‌کند.

عدم قطعیت درباره نتیجه انتخابات انگلیس

به هیچ وجه انتخابات سراسری انگلیس یک معامله تمام‌شده نیست؛ نظرسنجی‌ها نبود قطعیت بزرگ را پنهان می‌کنند.

هماهنگ کننده مبارزات انتخاباتی حزب کارگر انگلیس می‌گوید: محافظه‌کاران می‌خواهند مردم این کشور تصور کنند که نتیجه قطعی شده است، اما تنها راه برای برکناری دولت فعلی انگلیس، رای دادن به حزب کارگر است.

مقام ارشد حزب کارگر تاکید کرد: اگر حزب کارگر پیروز شود، البته ما وارث یک وضعیت بسیار دشوار خواهیم بود؛ این گواهی بر رکورد محافظه‌کاران در ۱۴ سال گذشته است و اگر دوباره پیروز شوند، هیچ چیز تغییر نمی‌کند.

وضعیت فاجعه‌بار حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس در نظرسنجی‌ها

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از ۲۰ درصد از رای‌دهندگان هنوز تصمیم خود را نگرفته‌اند یا مطمئن نیستند که چگونه رای دهند.

کمپین انتخاباتی فاجعه‌بار حزب محافظه‌کار، حزب کارگر را به پیشتازی نزدیک به رکورد در نظرسنجی‌ها سوق داده است.

آخرین نظرسنجی آپینیوم برای آبزرور، حزب کارگر را دارای ۴۰ درصد از آرا (بدون تغییر در مقایسه با یک هفته قبل) و حزب محافظه‌کار را تنها ۲۰ درصد (سه هفته روند کاهشی) نشان می‌دهد.

رقم ۲۰ امتیاز برابر با بالاترین پیشتازی حزب کارگر تحت ریاست کی‌یر استارمر به غیر از دوران نخست‌وزیری فاجعه‌بار و کوتاه‌مدت لیز تراس، نخست‌وزیر پیشین انگلیس، است.

لیبرال دموکرات‌ها بدون تغییر ۱۲ درصد هستند در حالی که سبز‌ها نیز از افزایشی برخوردار بوده‌اند و اکنون در ۹ درصد قرار دارند.

در حالی که حزب کارگر اصرار دارد که بسیاری از رای‌دهندگان بلاتکلیف باقی می‌مانند و ممکن است نظرسنجی‌ها گمراه‌کننده باشند، به نظر می‌رسد که این نظرسنجی تأیید می‌کند که محافظه‌کاران از زمانی که ریشی سوناک، نخست‎وزیر انگلیس، فعالیت خود را آغاز کرد، هیچ پیشرفتی در کمپین پر از گاف‌ها نداشته‌اند.

برای یک حزب حاکم فعلی غیرمعمول، محافظه‌کاران در طول مبارزات انتخاباتی به جای کاهش فاصله، عملا عقب‌نشینی کرده‌اند.

داده‌های نظرسنجی اخیر، کام سوناک و تیم ناامیدش را به‌طور یکنواخت تلخ می‌کند؛ حزب کارگر در مقایسه با شروع کمپین، پیشتازی خود را در تمام زمینه‌های اصلی سیاست –سرویس سلامت همگانی، اقتصاد، مهاجرت، مسکن و مقابله با جرم و جنایت- گسترش داده است.

وقتی از رای‌دهندگان پرسیده می‌شود چه کسی بهترین نخست‌وزیری را خواهد داشت، استارمر پیشتازی خود را نسبت به سوناک حفظ کرده است: اکنون ۳۶ درصد می‌گویند استارمر و تنها ۱۷ درصد سوناک را تایید می‌کنند.

true
true
انتخابات انگلیس؛ وضعیت ناامید کننده حزب حاکم در نظرسنجی‌ها
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true