×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۰ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
امضای میثاق نامه عفاف و حجاب بین مدیر، معلم، دانش آموز و اولیا!

امضای میثاق نامه عفاف و حجاب بین مدیر، معلم، دانش آموز و اولیا!، به گزارش فرخنده آشوری خبرنگار شهر مردم ، مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس، در چهل و یکمین نشست از سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو، که به همت استانداری فارس، برگزار می شود، گفت: از دانش‌آموزی که در حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع)، بدون ترس به کمک پدر خود شتافت، تقدیر شد.

محمد خلیل عسکری، با بیان اینکه پرورش و تعلیم و تربیت کودکان، تضمین آینده است، افزود: تاثیر رفتار این کودک  بیشتر از خیلی از آموزش ها بود که جلوه های تربیتی، در مدارس هویدا شد و سبب امید به جامعه، می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس، ادامه داد: ۸ هزار و ۶۸۶ مدرسه در فارس  وجود دارد و بیش از ۹۰۵ هزار دانش آموز، در این مدارس توسط ۶۲ هزار معلم، در حال آموزش هستند، ۵۹ آموزش و پرورش در فارس در حال فعالیت هستند که با افتتاح آموزش و پرورش شهر صدرا، این تعداد به ۶۰ می رسد.

این مقام مسئول، با اشاره به موضوع حجاب و عفاف، عنوان کرد: آیین نامه عفاف و حجاب با رویکرد ایجابی و تربیتی، مبتنی بر فرهنگ ایرانی و اسلامی، برای معلمان، دانش آموزان و اولیای آنها، تدوین و به تمام نهادها، ارسال شده است، میثاق نامه ای بین مدیر، معلم، دانش آموز و ولی دانش آموز، نوشته می شود و این شامل مسیر خانه تا مدرسه هم می شود.

وی، گفت: میزان شهریه ها در دوره ابتدایی، حداقل ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار و حداکثر ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و در دوره متوسطه اول حداقل ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار و حداکثر ۲۸ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان و در دوره متوسطه دوم حداقل ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار و حداکثر ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، تعیین شده است.

عسکری، «معلم تمدن ساز، مدرسه اثرگذار، ایران قوی» را شعار همایش اجلاس آموزش و پرورش، عنوان کرد و افزود: رویکرد تحولی دولت، در آموزش و پرورش متجلی و برجسته شد، در دولت های گذشته، تامین معلم از دغدغه های ما، بود و در این دولت، تربیت معلم در اولویت ما، قرار گرفت، باید معلمین، در تراز ملت قهرمان ایران، انتخاب می شدند و طی آزمون، ۳ هزار و ۸۹۹ آموزگار، انتخاب و در ۴۰ رشته پذیرفته شدند و بعد از دریافت مدارک، ۳ هزار و ۴۴۳ نفر به مرحله مصاحبه، رسیدند که یک هزار و ۵۳۰ نفر، از ابتدای سال تحصیلی، وارد مدارس می شوند.

وی، تصریح کرد: نیروی انسانی، یکی از مشکلات آموزش و پرورش، برای تربیت دانش آموزان، در تراز جمهوری اسلامی، بود، دبیر و هنرآموزانی نیاز داریم که پیش بینی داریم ۴۵۰۰ نفر در آزمون، وارد مرحله مصاحبه و یک هزار و ۶۵۰ دبیر، در نهایت وارد مدارس، خواهند شد.

عسکری، با اشاره به برگزاری همایش مدیران بعد انقلاب، متذکر شد: انقلاب، به همه مردم تعلق دارد، آموزش و پرورش، تمام مدیران را دعوت کرد تا با گفتگو و استفاده از تجربیات آنها، به نتایجی برسیم.

این مقام مسئول، ادامه داد: ۴۰ درصد معدل، در کنکور تاثیر دارد، تمام حوزه های کنکور ما، تصحیح الکترونیک دارند، چون سوالات، مفهومی بود شاهد کاهش معدل، بودیم اما با تلاش ما  در کل ۴ رشته، ۴۹ صدم درصد، شاهد رشد معدل بودیم.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به درخشش دانش آموزان استان فارس  در المپیادها، بیان کرد: معلمان  به صورت مستمر در حال آموزش و گذراندن کلاس های ضمن خدمت، هستند تا شاهد رشد بهتر دانش آموزان، باشیم.

عسکری، خاطرنشان کرد: نقل و انتقالات، در تابستان یکی از مهمترین مسائل، است، امسال ۱۰ هزار و ۷ نفر، در نقل و انتقالات درون استانی، شرکت کردند که این تعداد، با تعداد معلمان برخی از استان ها، برابری می‌کند، ضمن تلاش، برای حل مشکلات مردم، ملاک انتقالات  قانون است، ۹۷۱ متقاضی خروج از استان و یک هزار و ۶۰۲ نفر متقاضی ورود به استان فارس، هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس، با اشاره به طرح رتبه بندی گفت: در نظام رتبه بندی، بالغ بر ۵۹ هزار نفر، بررسی شدند و بیش از ۳۳ هزار نفر نیز اعتراض گذاشتند که مورد بررسی قرار خواهند گرفت، امسال ۷ هزار نفر، بازنشسته می شوند، ۳ هزار نفر، از طریق ماده ۲۸ جذب خواهند شد.

وی  افزود: ۱۰۲ پروژه مدرسه در قالب ۵۹۲ کلاس درس  به اهتمام دولت و خیران مدرسه ساز در حال ساخت و آماده بهره برداری است.

عسکری، با بیان اینکه آمایش سرزمینی مدارس، عادلانه نیست، گفت: ۸۰۰ مدرسه فرسوده در فارس داریم کمتر از ۱۰ درصد، سپاه پای کار آمده و برای بهسازی مدارس برنامه ریزی شده است، فضا را ضلع سوم آموزش می دانیم، ما تا کنون ۲۰۰ میلیارد تومان سرانه به مدارس واریز کردیم و مطالبات آموزش و پرورش را پیگیری کردیم و توانستیم در طرح ورزشی شهید سلیمانی، رتبه برتر را کسب کنیم.

true
true
امضای میثاق نامه عفاف و حجاب بین مدیر، معلم، دانش آموز و اولیا!
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true