×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
امام جمعه شیراز: برای مهار تورم باید مطالعه، فکر و مطالبه داشته باشیم

امام جمعه شیراز: برای مهار تورم باید مطالعه، فکر و مطالبه داشته باشیم،نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: در باب مهار تورم باید مطالعه و فکر کنیم و مطالبه داشته باشیم و مدیران هم باید پاسخگو باشند.

به گزارش شهرمردم، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه شیراز با بیان اینکه معادباوری یکی از معارف مهم در انقلاب اسلامی است، اظهارکرد: روز یکشنبه ۱۴ خردادماه رحلت حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران است. انقلاب و تأسیس نظام اسلامی نتیجه تفکرات، اعتقادات، ایمان و باور امام خمینی (ره) بود لذا باید این ایمان و باور را تقویت کنیم تا بتوانیم ادامه دهنده راه ایشان باشیم.

انتخاب امام خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب کار خداپسندانه و با الهام الهی بود

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: از اتفاقات بسیار درخشان در تاریخ انقلاب اسلامی، حرکت ملت و خبرگان ملت پس از رحلت امام خمینی (ره) در تعیین جانشین شایسته برای امام بود؛ انتخاب حضرت آیت‌اللّه امام خامنه‌ای به رهبری یک کار خداپسندانه و با الهام الهی بود.

آیت‌الله دژکام افزود: حضرت آیت‌اللّه امام خامنه‌ای جانشین برحق امام راحل و نایب بر حق امام زمان (عج) است که خوشبختانه ایشان در طول این سال‌ها با درایت، علمیت، قدرت و شجاعت مسیر انقلاب اسلامی را از دل طوفان های سهمگین به خوبی بیرون آورده و به سمت صراط هدایت و نجات پیش برده‌اند.

باطل ماندهی نیست

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد، اظهارکرد: یک نکته را باید همیشه مدنظر داشت که حق ولو اگر آن را بکوبند باز پیروز است و باطل هر چه جولان دهد در نهایت نابود است و باطل ماندنی نیست.

وی یادآور شد: در ۱۵ خرداماه مردان مردی آمدند، یا حسین گفتند و کار انقلاب را جلو بردند و این نهضت از روز اول حسینی بوده است. این مردان ظلم و بیدادگری را مورد حمله قرار داده و زمینه را برای تبعیت از حق و قرآن و اهل بیت (ع) در دنیا فراهم کردند.امام فرمودند من ۱۵ خرداد را برای همیشه عزا اعلام میکنم، این روز یک عاشورایی در انقلاب است که در آن روز سینه زنهای سینه چاک امام حسین(ع) شهید شدند.

تلاش و مجاهدت در تبعیت از ولایت معنا پیدا می‌کند

رییس شورای فرهنگ عمومی استان فارس ۱۵ خردادماه را روز شهادت سینه زنهای سینه چاک امام حسین(ع) دانست و گفت: کسانی که افکارشان با دین سازگار نیست نمی‌توانند عظمت این مردان را تاب آورند. ۱۵ خردادماه را باید مانند ۱۴ خرداد گرامی بداریم چراکه مردانی که در این روز شهید شدند کسانی بودند که پای نهضت امام ایستادند تا ما هم در حال حاضر بتوانیم از امام دنباله روی کنیم.

آیت‌الله دژکام افزود: انقلابی که خون برای آن داده شده برای ادامه یافتن تلاش و مجاهدت می‌خواهد و این تلاش و مجاهدت در تبعیت از ولایت معنا پیدا می‌کند و باید بدانیم هر حرکتی مجاهدت نیست.

وی با بیان اینکه جهتگیری باید ولایی باشد، خاطرنشان کرد: نهروانیان ادعای مقدس مآبی داشتند؛ ما باید تجربه طولانی شیعه را همیشه جلوی چشمان نگه داریم و بدانیم از نادان‌های مقدس مآب کم‌ضربه نخورده ایم.

وی ادامه داد: آنها خود را از جهتگیری که رهبر تعیین میکنند مقدس‌تر می‌دانند و خیلی اشتباه میکنند و نمی‌دانند چه لطمه ای به اسلامی می‌زنند. باید بیدار و همراه با ولی مان باشیم؛ نه جلو می‌زنیم و نه عقب می مانیم.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب برای هر سال شعار و اولویتی را مشخص می‌کنند و تأکیدات بسیاری برای تحقق شعار سال دارند، گفت: دولت و ملت اگر دنیا و آخرت را می‌خواهند باید از رهبر معظم انقلاب اطاعت کنند.

آیت الله دژکام با بیان اینکه رهبر انقلاب شعار سال ۱۴۰۲ را مهار تورم و رشد تولید اعلام کردند، افزود: یکی از عادت‌های بد مدیران این است که آخر سال به یاد تحقق شعار سال می‌افتند در حالی که باید از اول سال به فکر تحقق شعار سال باشند.

انقلابی‌ها نباید درگیر حاشیه‌ها شوند

وی ادامه داد: در باب مهار تورم باید مطالعه و فکر کنیم و مطالبه داشته باشیم و مدیران هم باید پاسخگو باشند؛ برخی بچه انقلابی‌های درگیر حواشی شده‌اند. این چه دیانتی است که شعار و جهتگیری اصلی رهبری را کنار می‌گذارند و درگیر حواشی می‌شوند که نه به درد دنیا و نه به درد آخرت آنها می‌خورد.

امام جمعه شیراز بیان کرد: انقلابی‌ها نباید درگیر حاشیه‌ها شوند بلکه آنها باید مسئله اصلی را دریابند.

آیت الله دژکام اظهارکرد: از جوان‌ترها بیشتر توقع می‌رود؛ بنده حتی یکی دو بار هم اسم بردند اما آنها به حواشی می‌پردازند. آنها باید به متن مشغول شوند. آنها در حالی به حواشی می‌پردازند که کشور و نظام درگیر مشکلات اقتصادی است. اگر رشد اقتصادی هست، درصد پیدا نکنیم نمی‌توانیم جواب مردم را بدهیم.

وی ادامه داد: چند نفر از جوانان که مدعی انقلابی بودن هستند به فکر حل این مشکل هستند؛ در خصوص این موضوع فکر و مطالعه کردند، کتاب و مقاله نوشتند، حرف زدند و مطالبه کردند اما متأسفانه برخی فقط حواشی خود ساخته از جریان‌ها درست می‌کنند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: باورمان باشد اگر خلاف مسیر ولایت برویم در دنیا و آخرت ضرر می‌کنیم. یکی از نگرانی‌هایی که در حال حاضر وجود دارد استقراض از بیگانه است. این همه پول سرگردان در کشور را نمی‌توانند مدیریت کنند و با تصمیمات نادرست باعث افزایش تورم می‌شوند لذا باید نقش هر محرک در مهار تورم بررسی شود.

آیت الله دژکام افزود: ۱۶۴ هزار میلیارد ریال وام به کارمندان داده‌اند اما نصف این مبلغ به مردم وام داده‌ند؛ اینها باید کنترل شود و کنترل این موارد همان مهار تورم است. استدعای ما از مجموعه جوانان، بافضیلت‌ها، اساتید و درس‌خوانده‌ها این است که روی این موضوعات مطالعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد باید مردمی شود، بیان کرد: مدیریت جریان‌های اقتصادی باید به دست آدم های بافضیلت و مطالعه کرده باشد. یکی از نشانه‌های تاب آوری اقتصاد مقاومتی این است که کسی نتواند به سادگی از بیرون کشور به داخل کشور موج بیاندازد و مردم را با مشکل مواجه کند و به دردسر بیاندازد و این کار مجاهدت می‌طلبد.

رییس شورای فرهنگی عمومی استان فارس در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه شیراز گفت: روزهایی که پیش رو داریم یادآور از دست دادن چهره‌ای بزرگ و مرجعیت دینی در زمان غیبت یعنی حضرت امام خمینی (ره) است. بحث معاد را می‌توانیم از مکتب امام که بنیانگذار جمهوری اسلامی دنبال کنیم.

آیت الله دژکام افزود: شاید امام بودن این مرد را محدود کرده باشیم که چهار روز در زندگی عالم جلودار بوده است اما امام فراتر از این جلودار حرکت اسلامی شد برای سفری که به عالم دیگر در پیش داشت.

وی بیان کرد: در تمدن اروپا و آمریکا پرسش بزرگ امروز مقابل آنها این است که از لحظه مرگ به بعد چه کنیم و چه میشود. یک فیلسوف انگلیسی کتابی در رابطه مواجه با مرگ نوشته است و این پرسش را مطرح کرده که رو در روی مرگ که بایستیم چه می‌شود. گیجی تمدن اروپایی و سبک زندگی اروپایی را این فیلسوف انگلیسی به وضوح بیان کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس عنوان کرد: ما باورهایی داریم که قدرش را نمی‌دانیم، باید زندگی اروپایی ها را دقیق مطالعه کنیم؛ به چهارتا عکس، کافه تریا و چند خوش گذرانی در این کشورها بسنده نکنیم و دقیق شویم که در زندگی آنها چه خبر است.

آیت الله دژکام گفت: وقتی میبینیم نسبت به مرگ که صحبت میشود با یک سردرگمی و حیرانی مواجه‌اند تازه متوجه میشویم که پیرو قرآن بودن، پیرو مکتب اهل بیت (ع) بودن و پیرو اسلام بودن برکات بسیاری برای ما دارد.

وی با بیان اینکه باید قدر این باورها را بدانیم، افزود: متأسفانه از این باورها غافل هستیم؛ باید به سخنان و وصیت نامه امام خمینی (ره) به عنوان پیرو مکتب اهل بیت (ع) در مواجه با مرگ توجه کنیم. امام در وصیتنامه خود فرموده‌اند«با دلی آرام وقلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیر امیدوار به فضل خدا از خدمت خواهران و برادران مرخص و به سوی جایگاه ابدی سفر میکنم

امام جمعه شیراز بیان کرد: با مقایسه این نگرش با نگرش اروپاییان در مواجه با مرگ، متوجه میشویم که اروپاییان داغان هستند. این داغان شدن اروپا و آمریکا گرچه در تمدن جدید بسیار زیاد است اما عقبه دارد و این کافران هیچ وقت مرگ را لحظه راحتی فرض نمی‌کنند.

آیت الله دژکام گفت: امام خمینی (ره) در طول سال های مبارزه رنج برد و سختی کشید اما می‌دانست کار برای خدا ضرر ندارد و وقتی می‌رود دلش آرام و مطمئن است و با دلی آرام می‌رود.

وی اضافه کرد: دشمنان ما در تمدن اروپایی و آمریکایی خودشان از مرگ می‌ترسند و هراس دارند، می‌خواهند بیماری خود را به ما سرایت دهند چراکه می‌دانند لشکری که از مرگ نمی ترسد شکست ناپذیر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند ترس از مرگ را در بین مسلمانان به ویژه ملت ایران رواج دهند، گفت: این پرسش مطرح است که چه کنیم که این ترس برود و بر ما چیره نشود، باید از امامان چگونه زیستن و چگونه مردن را یاد بگیریم. نباید از مرگ بدمان بیاید و از آن هراس داشته باشیم.

آیت الله دژکام افزود: اگر می‌خواهیم از مرگ بدمان نیاید باید نیکوکار باشیم و آخرتمان را آباد کنیم؛ در حقیقت کسانی که از مرگ می‌هراسند دنیا را آباد و آخرت را خراب کرده‌اند.

وی ادامه داد: کسی که پرونده‌اش نزد خداوند متعال سیاه است مانند زندانی فراری است که او را به زندان برمی‌گردانند.

رییس شورای فرهنگ عمومی فارس بیان کرد: امام راحل کسی بود که کوچکترین مسئله از نظر او پنهان‌نمی‌ماند. او دقت بسیاری در عمل به کتاب خداوند متعال داشت لذا موقع رفتن هم ضمیرش امیدوار و دلش مطمئن و آرام بود.

آیت الله دژکام با بیان اینکه باید درس معارف انقلاب را بیاموزیم، افزود: کسانی شعارهای انقلابی دادند اما تکرار کننده کارهای کمونیست‌ها بودند. برخی داغ تر از انقلابیون شعار می‌دادند اما نوکری صدام را کردند.

وی اظهارکرد: برخی ادعای انقلابی بودن می‌کنند و شعار انقلابیون را سر می‌دهند اما خیلی از مسیر دور افتاده‌اند. باید برگردیم باورهای دینی خود را یاد بگیریم و این باورها را برای رسیدن به اهداف متعالی خود بکار بگیریم.

true
true
امام جمعه شیراز: برای مهار تورم باید مطالعه، فکر و مطالبه داشته باشیم
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true