×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش ۲ برابری جمعیت ۱۲۵ شهر فارس در ۲دهه

افزایش ۲ برابری جمعیت ۱۲۵ شهر فارس در ۲دهه،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اعلام کرد: به جز کلان‌شهر شیراز، جمعیت ۱۲۵ شهر استان فارس از حدود ۲۰ سال پیش تاکنون دو برابر شده است.

 

به گزارش شهر مردم، محمود رضایی امروز، ۲۰ فروردین در جلسه هم‌اندیشی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار شیراز و معاونین و مدیران شهرداری با معاون استاندار، رئیس‌کل دادگستری استان فارس، فرماندار، شورای قضایی، قضات و نمایندگان وزارت کشور عضو در کمیسیون‌های مربوط به قانون شهرداری گفت: به‌جز شیراز ۱۲۵ شهر دیگر داریم که جمعیت شهر شیراز از حدود ۲۰ سال پیش تاکنون ضربدر ۲ شده است که به‌طور طبیعی اگر جمعیت دو برابر می‌شود باید مسئولیت‌ها نیاز توسعه پیدا کند کما اینکه ۴۲ روستا در حریم شهری شیراز است که ضریب رشد آن زیاد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ادامه داد: اگر ضوابط و مقرراتی به تشخیص نیازهای واقعی کمک می‌کند، شهرداری فرصت خوبی دارد که جلوی تخلف را بگیرد.

وی بیان کرد: بر اساس برآورد کمیسیون ماده ۱۰۰ شیراز و سایر شهرها، به چند توصیه رسیده‌ایم و نیازمند مراعات است که پارکینگ‌ها را حذف نکنند، جرائم دیده ‌شده حداکثر باشد، تغییر کاربری انجام شود، وحدت رویه صورت گیرد و مهندسین به کاهش تخلفات کمک کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز هم در این نشست خطاب به مسئولان ارشد استانی اظهار کرد: مدیریت کلان‌شهری چون شیراز بدون همکاری، همراهی، راهنمایی و مشاوره‌های مسئولان ارشد استان امکان‌پذیر نیست.

سیدابراهیم حسینی بیان کرد: نمایندگانی که از مجموعه دادگستری و از حوزه وزارت کشور در کمیسیون‌های مختلف در شهرداری حضور پیدا می‌کنند، به‌واسطه اشراف کامل، اخلاق خوب، مردم‌گرایی، مواظبت از حقوق مردم همراه با رعایت قانونی که دارند که از چهره‌های وزین علمی و اخلاقی هستند که اگر در بدنه جامعه هم این اشراف و شخصیت‌ها وجود داشت، مدینه فاضله فارابی که در کتاب‌ها نوشته‌اند، محقق می‌شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز مجموعه فعالیت کمیسیون‌ها را بسیار حساس و مهم عنوان کرد و گفت: انتظارمان آن است که به ما کمک کنید که قانون به نحو صحیح اجرا شود و از انعطاف‌هایی که قانون در اختیار ما گذاشته و به نفع مردم است، استقبال می‌کنیم.

وی، شورای اسلامی و مدیریت شهری شیراز را نیازمند دیدگاه‌ها و نظرات مشورتی دانست و گفت: به هر طریقی که صلاح می‌دانید، هرکجا پیشنهادی وجود دارد که بتوانیم تبدیل به مصوبه کنیم که به نفع و مصلحت مردم می‌شود، پذیرا هستیم.

true
true
افزایش ۲ برابری جمعیت ۱۲۵ شهر فارس در ۲دهه
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true