×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش اجاره بها و دردسر تازه مالکان و مستاجران در کانادا

افزایش اجاره بها و دردسر تازه مالکان و مستاجران در کانادا، افزایش هزینه‌ها در کانادا سبب شده است نرخ اجاره‌بها در این کشور به میزان زیادی افزایش یابد و علاوه بر آن میانگین هزینه بیمه ۱۵۰ درصد، متوسط مالیات بر مستغلات هشت درصد، تعمیر و نگهداری ۵۰ درصد و بهای صورتحساب ماهانه آب، برق و گاز ۷۰ درصد افزایش یافته است.

 

به گزارش شهر مردم، افزایش هزینه‌ها در کانادا سبب شده است نرخ اجاره‌بها در این کشور به میزان زیادی افزایش یابد، بطوری که بسیاری استطاعت اجاره یک واحد مسکونی کوچک را هم ندارند.
یک شهروند زن کانادایی گفت اجاره آپارتمان یک خوابه برای کسی که تلاش می‌کند یک شغل مناسب متناسب با حرفه اش پیدا کند، خیلی سخت شده است. این که نتوانیم به راحتی خانه‌ای که استطاعت مالی آن را داشته باشیم پیدا کنیم، بسیار مضحک است.
آنجلا باوِر خبرنگار این شبکه در ونکووِر گفت برابر گزارش منتشر شده از سوی تارنمای اجاره بها در کانادا Rental.ca، متوسط اجاره‌بها در کانادا در ژوئیه گذشته رکورد جدیدی برجای گذاشت. این که در ونکوور اجاره یک واحد مسکونی با بیشترین افزایش اجاره مواجه شده است، جای تعجب ندارد. اجاره یک آپارتمان یک خوابه در حال حاضر بیش از سه هزار دلار است و اجاره واحد دو خوابه نیز تقریباً چهار هزار دلار.
یک شهروند کانادایی گفت من دانشجو هستم. بله اجاره بها به شدت افزایش یافته است.
مالکان خانه‌های اجاره‌ای نیز مشکلات خاص خود را دارند.
دیوید هاتنیاک مدیر انجمن مالکان خانه‌های اجاره‌ای در بریتیش کلمبیا گفت از ما خواسته می‌شود مسکن فراهم کنیم و ما هم باید تلاش کنیم، اما در نهایت باید بتوانیم هزینه هایمان را هم پوشش دهیم و صراحتا بگویم، این کار باید برای ما هم سودی داشته باشد.
دیوید هونتیاک می‌گوید او با مستاجران احساس همدردی می‌کند، اما مالکان هم با افزایش هزینه‌ها مواجه هستند. کسب و کار ما اجاره دادن خانه‌ها است و این یک حقیقت است که هیچ کسب و کاری که در سالیان متمادی زیان بدهد، نمی‌تواند پایدار بماند. سازمان او هزینه‌های اجرایی حدود ۹۰ واحد اجاره‌ای در بریتیش کلمبیا را مورد بررسی قرارداده است.
دیوید هاتنیاک افزود میانگین هزینه بیمه ۱۵۰ درصد افزایش یافته است. متوسط مالیات بر مستغلات هشت درصد، تعمیر و نگهداری ۵۰ درصد و بهای صورتحساب ماهانه آب، برق و گاز ۷۰ درصد افزایش یافته است.
شرلوک یام کارگزار رهن مسکن در ونکوور گفت این نرخ‌ها در بازه زمانی کوتاه این چنین افزایش نیافته بود. سال گذشته برخی از نرخ‌های رهنی کمتر از دو درصد بود و حالا این نرخ به شش درصد افزایش یافته و مالکان خانه‌ها ممکن است مجبور شوند (به دلیل افزایش هزینه ها) خانه یشان را بفروشند. او می‌گوید انتظار می‌رود مالکان برای اقساط یک وام مسکن ۵۰۰ هزار دلاری، باید ماهانه ۱۳۰۰ دلار بیشتر از قبل بپردازند.
توماس دیویدوف فعال حوزه مسکن گفت حتی پیش از افزایش اخیر نرخ بهره، اساساً شما قادر بودید- با توجه به مقررات وام مسکن- یک ملک را به ارزش حدود چهار برابر درآمدِ سالانه تان خریداری کنید. با توجه به قیمت کنونی املاک، خرید مِلک در ونکوور واقع بینانه نیست و از اینرو، بسیاری از افراد باید اجاره کنند. خرید یک باب خانهِ یک میلیون دلاری با وام مسکن، در صورتی که ۲۰ درصد بهای آن را پیش پرداخت کرده باشید، احتمالاً مستلزم آن است که درآمد سالانهِ شما بیش از ۲۵۰ هزار دلار باشد.
یک شهروند زن کانادایی دیگر گفت نخست وزیر همیشه می‌گوید این موضوع مشکل او نیست، اما در حقیقت این مشکل اوست.
به نقل از صدا و سیما، توماس دیویدوف در ادامه گفت ما نیاز داریم که همه سطوح دولت پای کار بیایند تا به ما کمک کنند خانه‌های بیشتری برای اجازه دادن، بسازیم. در نهایت، این تنها راه حل (برون رفت از بحران اجاره بها) است.

true
true
افزایش اجاره بها و دردسر تازه مالکان و مستاجران در کانادا
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true