×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
استاندار فارس: انتشار خبر باید با رعایت اخلاق و صداقت همراه باشد

استاندار فارس: انتشار خبر باید با رعایت اخلاق و صداقت همراه باشد، شیراز- شهر مردم به نقل از ایرنا- استاندار فارس گفت: اصحاب رسانه باید بکوشند که در انتشار اخبار اصل امانت داری، انصاف، صداقت و اخلاق را مد نظر قرار دهند و به گونه ای عمل کنند که به پیشرفت استان کمک شود.

محمد هادی ایمانیه،روز سه شنبه در دیدار با شورای بسیج رسانه فارس در شیراز، ضمن قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه اصحاب رسانه و تاکید بر نقش موثر آنان در مطالبه‌ گری و احقاق حقوق عامه افزود: رسانه ها باید به پیگیری و اطلاع رسانی مشکلات و آسیب‌های مزمن استان به عنوان یک اولویت مهم توجه جدی داشته باشند.

او ادامه داد: معرفی مدیران بی توجه به مشکلات مردم و اطلاع رسانی تخلفات آنها به مدیریت ارشد استان در توسعه و پیشرفت استان و تسریع در خدمات رسانی به مردم بسیار موثر و حائز اهمیت است.

وی، تغییر در بدنه مدیریتی تمام دستگاه‌ها را بر عهده مدیران همان دستگاه دانست و گفت: مدیر دارویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برکنار می شود و برخی بدون هیچ پرسشی آن را به استاندار نسبت می دهند و توجه نمی کنند که این مدیر بیش از ۶ با معاون دانشگاه اختلاف داشته و طی این مدت استاندار کوشیده که این اختلاف رفع شود و در نهایت نیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اختیار و نظر خودش یکی از دو طرف اختلاف را برکنار می کند.

استاندار فارس افزود: برطرف شدن شبهات و شفافیت ذهن جوانان و مردم نیز از وظایف رسانه است و رسانه ها می توانند با تبیین اینگونه شبهات و اتهام زنی ها کمک کنند که مردم و مسئولان درگیر حواشی نشوند.

وی ادامه داد: راه اندازی مرکز پاسخگویی به شبهات یک امر لازم و ضروری است چرا که بوسیله آن می‌توان با تولید محتوا، واقعیت ها را به مردم ارائه کرد.

ایمانیه، با اشاره به آغاز به کار شورای مجازی استان در چهار بخش تولید محتوا، رصد آسیب‌ها، آموزش و جنگ سایبری افزود: تشکیل این شورا از جمله ابتکارات اجرایی در استان بود که برای تسری به سراسر کشور مورد توجه وزیر کشور نیز قرار گرفت.

استاندار فارس، نگارش اخبار به شکل خلاقانه، با سلیقه و استفاده از ذوق هنری را برای ارائه به مخاطب بسیار موثر دانست و ادامه داد: انتشار و ارایه آمارهای سازمانی قبل و بعد از انقلاب و بیان پیشرفت‌ها در حوزه‌های مختلف سازمانی از مصادیق بارز جهاد تبیین است.

وی، خواستار پیگیری مجدانه و اطلاع رسانی دقیق از سه معضل اساسی استان یعنی زمین خواری، قطع درختان و گران فروشی شد و گفت: اصحاب رسانه ملزم به پیگیری و مقابله با این موارد هستند و هر یک از شهروندان استان می توانند گزارش های خود در این زمینه را به سامانه مردم رسی ارائه دهند.

استاندار فارس، بر لزوم برنامه ریزی برای ایجاد زیرساخت های افزایش نشاط و همچنین تاسیس فضاهای تفریحی ویژه بانوان تاکید کرد و افزود: امیدواریم با همکاری شهرداری‌ها و ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی، شاهد تحقق این مهم در استان باشیم.

true
true
استاندار فارس: انتشار خبر باید با رعایت اخلاق و صداقت همراه باشد
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true