×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
از وعده راه‌اندازی شهرک گردشگری تا گلایه بر عدم سواد گردشگری در جامعه

از وعده راه‌اندازی شهرک گردشگری تا گلایه بر عدم سواد گردشگری در جامعه ، به گزارش فرخنده آشوری خبرنگار شهر مردم ، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری فارس، در آیین بزرگداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری، با بیان اینکه هدف گردشگری سبز، این است که علاوه بر گردشگری، به محیط زیست کمک کند، گفت: سازمان جهانی گردشگری، گردشگری پایدار و سبز را زیرمجموعه های اقتصادی، اجتماعی، محیط زیست و غیره، دسته بندی کرده است.

سید مؤید محسن نژاد، با بیان اینکه استفاده درست از موقعیت پایدار گونه منابع مختلف را می توان گردشگری سبز نامید و افزود: کاهش بیش از حد مصرف و اتلاف مصرف، هدف گردشگری سبز است، گردشگری، خیلی از فعالیت های اقتصادی و محلی را زیر پوشش خود قرار می دهد و علاوه بر این، جلوی تخریب محیط زیست را می گیرد و از سرمایه گذاری گردشگری سبز، حمایت می کند. محسن نژاد، ادامه داد: حمایت از سرمایه گذاری در گردشگری، یکی از مهمترین بخش این حوزه است، برخی از سرمایه گذاران با وجود مشکلات خیلی ساده، نتوانستند کار را پیش ببرند، باید برای نجات استان به سرمایه گذاری، اهمیت ویژه ای بدهیم و روند سرمایه گذاری را تسهیل و از آنها حمایت کنیم. این مقام مسئول، بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال، ۶۲ موافقت اصولی با ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال با اشتغال ۱۲۰۰ نفر و ۱۱ مجوز ایجادی به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال با ۱۵۰ نفر اشتغال داشتیم. سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی فارس نیز با بیان اینکه امسال به نام سرمایه گذاری های سبز، نامگذاری شده است، گفت: این هفته، با هفته وحدت متقارن شده است، امروز دور هم جمع شدیم تا خدا قوتی به فعالان این حوزه بگوییم.

روح ا… روانشاد، افزود: برنامه ها در چهار محور دفاع مقدس با توجه به تقارن با هفته گردشگری، رویدادهای آموزشی و تورهای گردشگری در حوزه های زیارتی، تاریخی و غیره و برنامه آموزشی و سمینارها و کارگاه های گردشگری، برنامه ریزی شده و در کل استان فارس، اجرا می شود. روانشاد، با بیان اینکه با تلاش می توان در حوزه گردشگری، در عرصه های بین المللی درخشید، عنوان کرد: برنامه های مختلفی در این هفته در نظر گرفته شده و توجه خاصی به بخش های مختلفی شده است که می توان به گردشگری عشایر اشاره کرد.

در ادامه رییس جامعه هتل‌داران فارس، با بیان اینکه گردشگری باید به سمتی برود که به صرفه باشد، گفت: زیرساخت ها به ویژه زیرساخت های هوایی، بسیار ضعیف شده است، امسال تفاهم نامه ای با دفتر مسافربری ماهان منعقد شد و با توجه به اینکه اروپاییان، به ایران سفر نمی کنند، آنها را باید با چینی ها و روس ها جایگزین کرد و این نیازمند تور لیدر هایی با زبان چینی و روسی است. حسن سیادتیان، افزود: باید برنامه ریزی کنیم تا صنعت گردشگری، آسیب جدی نبیند، ۱۰۵ هتل آپارتمان، ۱۳۲ مهمانپذیر و ۱۷۰ بوم گردی و ۲۴ هزار تخت، در استان فارس داریم و تا پایان سال نیز به این ظرفیت، افزوده خواهد شد که در راستای آن، ۷ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

سیادتیان، با اشاره به لزوم انقعاد تفاهم نامه هایی با دانشگاه، تصریح کرد: باید فارغ التحصیلان رشته گردشگری، سریع وارد بازار کار شوند در سالهای اخیر، تعداد زیادی از متخصصان این حوزه را از دست دادیم که جایگزین کردن آنها، کار سختی است.

در صنعت گردشگری بی عرضه هستیم.امام جمعه شهرک های غرب نیز در این مراسم، با بیان اینکه ما در صنعت گردشگری بی عرضه هستیم، گفت: کشور قطر، با وجود اینکه کوچک است با رعایت تمام قوانین با مدیریت صحیح، میزبان مسابقات جام جهانی می شود، ما ضعیف عمل کردیم، بلد نبودیم، نباید این بی عرضگی را به دین نسبت داد.

روحانی، افزود: ما نسبت به بناهای تاریخی و گردشگری خود در استان فارس، بی اطلاع هستیم، در حالی عدم حضور گردشگر را به دین و پیامبر نسبت می دهیم، که این به هیچ وجه درست نیست، باید به این صنعت توجه کرد باید به داد گردشگری رسید.

دچار فقر زیرساختی در حوزه خدماتی هستیم. معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس، در این برنامه با اشاره به برنامه های حوزه گردشگری در حوزه حمل و نقل، گفت: در بخش هوایی، ما نزدیک کشور به حوزه خلیج فارس هستیم، در حال تلاش برای استفاده از ظرفیت شهرهای ساحلی هستیم و در بخش ریلی نیز استان بوشهر را در دستور کار قرار دادیم.

محمد فرخ زاده، با اشاره به لزوم خدمات رسانی بین راهی صحیح، افزود: در حوزه خدمات، دچار فقر زیرساختی هستیم، جاهایی مثل بومگردی ها و خانه های مسافر، نیازمند ساماندهی هستند، در سالهای اخیر، تلاش شده تا گردشگران روسی و چینی را جذب کنیم و به راهنمایان دارای سبک و سابقه دار در این حوزه، آموزش داده شود.

فرخ زاده، با بیان اینکه در حوزه رسانه، ضعف جدی داریم، عنوان کرد: باید سواد گردشگری و سواد اقتصاد گردشگری، موضوع مهمی تلقی شود، باید این حوزه ها را سریع تقویت کنیم و این کار، باید از سنین کودکی و دوران مدرسه، آموزش های لازم را بدهیم. این مقام مسئول، با تاکید بر روی سرمایه گذاری، گفت: سرمایه های متعددی داریم که در بخشی، باید تسهیلات در این حوزه را جدی گرفت، سرمایه های متناسب و کلان را در کنار اینها داریم، کمتر از نیم درصد خدمات جاده ای را داریم و نسبت به بعضی از استان ها، کمتر عمل کردیم، باید در حوزه سرمایه گذاری، دست به دست هم دهیم تا مشکلات این حوزه حل شود، ۱۵۴ کشور دنیا در سالهای گذشته، در شیراز تردد داشتند اما باید این افراد در تورهای گروهی باشند و این نیازمند همراهی بخش خصوصی است. فرخ زاده، ادامه داد: سالروز حافظ و نمایشگاه صنایع دستی را در سفر ریاست جمهوری داریم، در حوزه تسهیلات بانکی، تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان صحبت شده، در این سفر مصوباتی خواهیم داشت و ۷۰۰ میلیارد تومان برای حوزه توافق شده، ۲ هزار میلیارد تومان، بودجه عمرانی دنبال شده است و در بحث تولید محتوا، پیشنهاد تاسیس شبکه تلویزیونی و رادیویی بین المللی در فارس را دادیم تا بهتر اخبار این حوزه را پوشش دهیم.

وی، گفت: اولین شهرک گردشگری در شهرک صنعتی، کلنگ زنی خواهد شد، ما برای یک موضوع ۴۰۰ عدد از یک نوع صنایع می خواستیم و نتوانستیم پیدا کنیم که این نشان می دهد ما در تولید انبوه صنایع دستی، دچار مشکل هستیم که باید این موضوع با قوت دنبال شود.

true
true
از وعده راه‌اندازی شهرک گردشگری تا گلایه بر عدم سواد گردشگری در جامعه
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true