×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۸ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
از ساخت مرتفع ترین چرخ و فلک جنوب کشور تا آغاز فاز یک پارک ۱۱۰۰هکتاری کوه نور

رکوردشکنی منطقه۳شهرداری شیراز در خدمت رسانی به مردم، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم ، منطقه ۳ شهرداری شیراز با توجه به قرار گرفتن در زون اصلی گردشگری شیراز و وجود بسیاری از بافت متراکم شهر  و بسیاری از مراکز و دستگاههای اجرایی شهر هکتار از اهمیت به ستایش برخوردار بوده است در این بین قرار گرفتن اصلی ترین و مهمترین ورودی شهر در این منطقه بر اهمیت آن افزوده است و شاید حتی بسیاری از هم وطنان اولین خاطره دیداری خود از شیراز را با مشاهده دروازه قران و تنگ الله اکبر  تجربه کرده اند، حال از چندی قبل اقدامات بسیاری در زمینه ساماندهی این محور مهم و به ویژه ارتفاعات آن آغاز شده است موضوعی که شهردار منطقه در حاشیه بازدید از پروژه پارک ۱۱۰۰هکتار کوه نور در ورودی شهر هم به آن اشاره کرد و با تبریک فرارسیدن دهه امامت و ولایت و عید غدیرخم گفت: طی پانزده سال اخیر مطالعات زیادی برای اجرای پروژه بوستان کوهستانی نور انجام شد و عملیات اجرایی آن در ماه های اخیر آغاز شده است.

سید محمدجواد افضلی از اجرای برنامه عملیاتی برای اجرای این پروژه عظیم در چندین فاز خبر داد و افزود: بنا بر تاکید شهردار کلانشهر شیراز این پارک فرامنطقه ای در ارتفاعات دروازه قرآن با کمترین خللی در طبیعت احداث می شود و به همین دلیل از مصالح موجود در طبیعت بیشترین بهره را برده ایم.

وی با اشاره به اجرای ۲۶ پروژه فعال در سطح منطقه گفت: کل مساحت پارک ۱۱۰۰هکتار است که با توجه به وسعت آن نمتوانستیم همین امروز مشکل را حل کنیم و پس از سالها فاز یک آن را در۳۰ هکتار شروع کردیم که از کنار جاده مرودشت با احداث پارکینگ در دو هکتار آغاز شده که هم اکنون زیر سازی انجام شده است.

افضلی تصریح کرد:یکی از مشکلات  اصلی ما راه دسترسی بود که در این راستا یک راه دسترسی از جاده مرودشت دیده شده و  دو راه از سمت خرامه کلا  ۳ راه دسترسی دیده شد.

وی با اشاره به پیش بینی بودجه ۲۸ میلیاردی برای فاز اول این پروژه گفت:یکی از مهمترین پروژه ما در این پارک اجرای چرخ و فلک ۸۵ متری ایت که بلندترین در چرخ و فلک جنوب کشور است که با توجه بقران گرفتن در ارتفاع قطعا به یکی از جذابیتهای گردشگری خوب شهر تبدیل میشود و تاییدیه های لازم را گرفتیم، در همین راستا فراخوان چرخ و فلک اعلام و با سه پیمانکار صحبت کردیم.

افضلی ادامه داد:تا کنون ۵بسته سرمایه در این پروژه تعریف کردیم از جمله بسته بازیهای هیجانی ،، زیپ لاین، دوچه برقی، سورتمه ،رستوران و اماکن تجاری و تفریحی که در انتظار سرمایه گذار هستیم.

وی با اشاره به اجرای پل دسترسی دوچرخه و پیاده از محل پارکینگ این مجموعه در حاشیه محور شیراز به اصفهان  گفت:یکی دیگر از پروژه های ما مسیر  کیلومتری دوچرخه سواری کوهستان است که چون شهردار تاکید داشتند که یک رینگ دوچرخه سواری اطراف شهر ایجاد شود که این پروژه از منطقه۶اغاز شده و ۶و نیم کیلومتر آن در منطقه ما قرار دارد، هم اکنون با ۲۷ میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است و پیشرفت خوبی دارد این مسیر از پمپ بنزین جوادیه  آغاز و تا زیبا شهر ادامه دارد و شهریور ماه به بهره برداری میرسد ، همچنین در ادامه این مسیر به طول ۵و نیم کیلومتر دیگر تا پارک کوه نور ادامه میاید که سرجمع این پروژه یک مسیر استاندارد ۱۲ کیلومتری دوچرخه سواری است.

شهردارمنطقه۳شیراز  با اشاره به اجرای زیر ساختهای لازم برای توسعه و اجرای فضای سبز  این ارتفاعات از جمله تامین اب لازم با احداث مخازن آب و لوله کشی از اجرای یک سالن ورزشی با ۲۵میلیارد تومان اعتبار در سعدی و ارتباط سعدی به این پارک خبر داد واظهار داشت:امسال ابتدای سال از نظر بارندگی ما بارندگی زیادی داشتیم اما به رغم بیش از دو برابر بودن بارندگی به نسبت سال ۹۸ که تعدادی جان خود را از دست دادند با توجه به اقدامات صورت گرفته ما هیچ مشکلی در منطقه نداشتیم.

وی در حاشیه بازدید از روند اجرای دو سیل بند سعدی گفت:در حال حاضر یکی از این سیل بندها ۷۰ درصد پیشرفت دارد و دومی هم دارد اجرا میشود که با توجه به دستور شهردار محترم این پروژه ها شبها هم در حال اجراست و وجود همینها باعث. شد مشکلی در بارندگی به وجود نیاید و با تکمیل آن انشالله زمستان امسال درصورت بارندگی هیچ مشکلی نخواهیم داشت و خیالمان راحت میشود.

افضلی گفت؛ در کنار آن چندین طرح  ابخیزداری هم در منطقه در حال اجراست و یکی دیگر از پروژه های ما نیز تکمیل آن بخش کمربند سبز است که در منطقه ما قرار دارد.

وی اظهار داشت: سال قبل  در منطقه ۵۴۰۰ متر لوله گذاری انجام شد و ما یکی از مناطقی بودیم که  در لوله گذاری بیشترین پروژه را داشتیم همچنین سال قبل ۳۱۰ متر مربع اسفالت احرا شد و امسال هم تا کنون۴۵ هزار متر مربع اجرا شده و حتی در صعب العبورترین محورها نیز توانستیم در زیر سازی،سنگ فرش  و آسفالت اقدامات خوبی انجام دهیم.

افضلی گفت: همچنین در حوزه محرومیت زدایی سال قبل ۱۰۴ میلیارد تومان اعتبار در این زمینه داشتیم که ۵پروژه در سعدی و چند پروژه در رکن آباد اجرا شد که این خارج از پروژه های روزمره بود و امسال هم ۱۶۰ میلیارد تومان برای محرومیت زدایی در نظر گرفته شده که بیشتر در سعدی ورکن آباد  برای رفع محرومیت آنها هزبنه میشود.

وی با اشاره به اجرای ساماندهی چند پیاده رو سطح منطقه از جمله پیاده رو های بلوار چهل مقام و فضیلت گفت: از ۳۴۰۰ هکتار سطح منطقه ۳۶۵هکتار آن بافت فرسوده است که وجود این بافت متراکم که دیگر محلی برای ساخت و ساز جدید و در آمدزایی وجود ندارد تنها هزینه دارد، اما با توجه به آمدن پروژه دشت کوه زیر نظر منطقه و آغاز ساخت مسکن ملی در رکن آباد تا حدودی میتوان به درآمدزایی امید داشت

افضلی بااشاره به اجرای پارک ۳۰ هکتاری پست زیبا شهر گفت:پارک ۳۰ هکتاری زیبا شهر با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان در حال اجراست که علاوه بر آنکه موجب شکوفایی زیباشهر میشود میتواند با توجه به نشیمنگاههایی که آنجا ایجاد میشود میتواند به کمپ زیباشهر هم کمک کند همچنین در بالاست این پارک نیز یک آرامگاه شهید گمنام و محوطه۹هزار متر مربعی فرهنگی ایجاد میشود.

وی تصریح کرد:خدمت به مردم بزرگترین افتخار برای خود می دانیم.

 

 

true
true
از ساخت مرتفع ترین چرخ و فلک جنوب کشور تا آغاز فاز یک پارک ۱۱۰۰هکتاری کوه نور
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true