×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳  
true
true
از رونمایی از بزرگراه شهید آیت‌ا… رئیسی و تقاطع شهید امیرعبداللهیان در شمال غرب تا کلنگ زنی فاز نخست پروژه ملی باز آفرینی زندیه در مرکز شهر

وزیر کشور: اجرای ۵۴۰۰ پروژه در شیراز با ۱۸۰ همت نشان‌دهنده بالندگی و رشد کشور است، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم ، بیست و ششمین مرحله جهش عمرانی کلانشهر شیراز، در حالی با حضور وزیر کشور و جمعی از مسئولین ملی و استانی، برگزار شد که در این مرحله، سه پروژه به ارزش بیش از ۳۶۰۰ میلیارد تومان، کلنگ زنی و به بهره برداری رسید.

وزیر کشور، در افتتاح بزرگراه شهید آیت‌ا… رئیسی و بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح شهید امیرعبداللهیان، که در پاسداشت یاد شهدای خدمت، برگزار شد، گفت: رئیس‌جمهور شهید، نشان داد که روحانیت، در تمام حوزه‌ها، به ویژه خدمت رسانی به مردم، همواره در صحنه هستند.

دکتر احمد وحیدی، با تشکر از مدیران استانی و شهری فارس، ادامه داد: این بزرگراه، پروژه بسیار ارزشمندی است که با هم‌افزایی و مدیریت قوی و با ۲۲۰ میلیارد تومان، تحقق یافته است و این نشان می‌دهد، کشور ما به سرعت راه خود را به سمت پیشرفت طی می‌کند.

وی، تصریح کرد: یک عده نمی‌خواهند، دستاوردهای مدیریت شهری را که نمایندگان مردم هستند، ببینند. وحیدی، افزود: انجام ۱۸۰ همت و ۵۴۰۰ پروژه در شهر شیراز، نشان دهنده بالندگی و رشد کشور است، اینها همه محصول ایستادگی مردم و نمایندگان مردم در شورا، شهرداری، مجلس و… است.

وزیر کشور، گفت: امیدواریم ۱۵ کیلومتر مابقی این بزرگراه هم به خوبی تا اتصال به آزادراه شیراز-اصفهان، پیش برود، همچنین همه کارهای عمرانی، باید با نگاه عالمانه به محیط زیست، صورت بگیرد و این پروژه‌ها، با همین روند پیش رفته‌اند.

وی، تصریح کرد: تمامی این اقدامات، برای مردم شهیدپرور و از خودگذشته ماست و مردم ما دیده‌اند که در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم، وقتی یکپارچه همه به فکر سازندگی باشند، این دستاوردها حاصل می‌شود.

وزیر کشور، در مراسم کلنگ زنی  فاز نخست پروژه ملی بازآفرینی مجموعه زندیه شیراز که در مجموعه میدان نقاره‌خانه، به زمین زده شد نیز گفت: در پروژه بازآفرینی محور زندیه، شاهد پرداختن به هویت و بخش روشن تاریخ هستیم، این پروژه شهری شهرداری شیراز، یک کار ارزشمند است و شهرداری، تلاش کرده این هویت‌گذاری را به نمایش بگذارد.

وحیدی، اضافه کرد: در پروژه بازآفرینی مجموعه زندیه، شاهد جلوه‌گری و ارتباط گذشته تاریخی هستیم، این پروژه، به دنبال دفاع از اصالت ها است تا همگان، این اقدامات را در قالب یک کار ارزشمند، مشاهده کنند.

وی، با اشاره به نقش موثر و ایفاگری شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز، در این پروژه اثرگذار، در بهسازی فضای شهری، تصریح کرد: با تکمیل این پروژه، یک مجموعه بسیار ارزشمند، احداث خواهد شد که ضمن دسترسی به محدوده حرم مطهر  حضرت احمد بن موسی – شاهچراغ(ع)، مورد توجه ایرانگردها و گردشگران خواهد شد.

*پروژه بازآفرینی مجموعه زندیه در راستای بهره‌مندی از اصالت تاریخی و فرهنگی کلان‌شهر شیراز است

استاندار فارس هم با بیان اینکه پروژه احیای زندیه، با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال، کلنگ‌زنی شد، گفت: احیای مجموعه تاریخی زندیه، از پروژه‌های مهم برای مردم و علاقه‌مندان به شیراز است.

محمدهادی ایمانیه، افزود: شیراز، شهر گردشگری است و این پروژه، در راستای بهره‌مندی از اصالت تاریخی و فرهنگی کلانشهر شیراز است، این پروژه ارزشمند، ماحصل تعامل و همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز، میراث فرهنگی و اداره کل راه و شهرسازی است.

وی، افزود: این پروژه، ارتباط بین تاریخ شهر شیراز، در زمان زندیه و ایجاد آثار رفاهی و مذهبی است و یادآور دورانی است که مسئولان‌ در زمان حیات خود، به مردم خدمت می‌کردند.

استاندار فارس، گفت: این پروژه، برای قشر جوان، بسیار مهم است و به نوعی احیای حافظه تاریخی و فرهنگی است.

*افتتاح و کلنگ‌زنی ۹۵۰ پروژه در شیراز به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری این کلان‌شهر طی ۳ سال گذشته

شهردار شیراز نیز در مراسم افتتاح بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی و بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح شهید امیرعبداللهیان، با حضور وزیر کشور، گفت: این بزرگراه، با عرض ۵۵ متر، یک کار تاثیرگذار و شریان اصلی است و به گویم و سه راهی قلات در نهایت می‌رسد.

محمدحسن اسدی، افزود: حدود ۵ سال قبل، این پروژه کلنگ‌زنی شد ولی پیشرفتی نداشت، اما ظرف ۴ ماه قبل، با همت شورای اسلامی و شهرداری شیراز، پروژه کامل شده و تمامی استانداردهای یک بزرگراه شهری را دارد.

شهردار شیراز، با گرامیداشت یاد شهید جمهور و شهدای خدمت، ادامه داد: در این دوره شورای اسلامی شهر و شهرداری شيراز، طی ۳ سال گذشته، ۹۵۰ پروژه کلنگ‌زنی و افتتاح شده که ۵۰۰ مورد، به ارزش ۳۳ هزار میلیارد تومان افتتاح شده است.

اسدی، تصریح کرد: از دستور ویژه وزیر کشور، برای تهیه ۱۰ رام قطار مترو شیراز هم تقدیر و تشکر داریم، امیدوارم کار شورای اسلامی و شهرداری شیراز، مورد قبول خدای متعال و مردم شهر شیراز، قرار بگیرد.

*بازآفرینی مجموعه زندیه یک‌ گام مثبت برای رفتن به ثبت جهانی آن است

شهردار شیراز همچنین در مراسم کلنگ زنی پروژه بازآفرینی مجموعه زندیه، تصریح کرد: اقدام شهرداری این کلان‌شهر، در کلنگ زنی پروژه زندیه، یک کار بازآفرینی و زنده‌سازی بافت زندیه است و از سوی دیگر، یک‌ گام مثبت، برای رفتن به ثبت  جهانی پروژه زندیه، صورت می گیرد .

اسدی، با اشاره به اینکه در پروژه بازآفرینی مجموعه زندیه، بحث‌های پیاده‌روی، انسان‌محوری و حفظ فضای تاریخی و میراثی، در نظر گرفته می‌شود، اضافه کرد: در پروژه زندیه، بر حفظ و نگهداری بناهای تاریخی، با ایجاد زیرساخت‌ها تلاش می‌شود‌.

وی، با تاکید بر این مطلب که انتخاب پیمانکار این پروژه، از حساسیت خاصی برخودار بود، ادامه داد: تمام اقدامات اجرایی شهرداری شیراز، طی مدت یک سال در این پروژه به اتمام می‌رسد.

شهردار شیراز، گفت: محل تأمین اعتبار پروژه بازآفرینی محور زندیه، از محل فروش اوراق مشارکت است.

*ایمن‌سازی ورودی شمال غربی کلان‌شهر شیراز با بزرگراه شهید آیت‌ا… رئیسی

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز هم در مراسم افتتاح بزرگراه شهید آیت ا… رئیسی، گفت: این بزرگراه، ۱۸ کیلومتر طول کلی دارد، یک سوم مسیر طولی شهر شمال غرب شیراز است و جمعیت شمال غرب شیراز، حدود ۸۰۰ هزار نفر از میدان قصردشت تا گویم سکنی گزیده اند و خیابان های موازی این بزرگراه، حائز اهمیت ویژه است.

رضا محمدیان، افزود: ۱۵ کیلومتر این محور، مانده است و یک کیلومتر مسیر که در محدوده بزین، آزاد شده و برای تسریع ادامه روند این مسیر و چند هکتاری که در اختیار صنایع فجر است، از وزیر کشور، تقاضای حمایت داریم تا بزرگراه سریع‌تر ادامه یابد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز، تصریح  کرد: این ۱۸ کیلومتر، به محور قلات و قطعه بعدی بزرگراه شیراز اصفهان به سمت بوشهر، خواهد رفت که ورودی شهر شیراز را ایمن تر می‌سازد.

محمدیان، افزود: حدود ۱۰ کیلومتر از گویم تا کمربندی، باید طی شود، اما با تکمیل این بزرگراه، مسیر را کوتاه و ایمن تر می سازد و لازم به عبور از دل شهر، برای رسیدن به این محور نخواهد بود.وی، با اشاره به اهمیت و بزرگی این پروژه، گفت: ۸۰ درصد پروژه، طی یک سال گذشته، به انجام رسیده که حاصل تلاش شورای اسلامی شهر و شهرداری شيراز است و همدلی میان شورا و شهرداری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شیراز و سایر دستگاه‌ها را در شیراز شاهد هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز، با گلایه از عدم تأمین روشنایی بزرگراه‌ها و برخی معابر شهر از جانب مسئولين حوزه برق، گفت: از وزارت کشور، برای تامین سریع تر و مستمر این بزرگراه‌ها، مساعدت می‌طلبیم.

*شهرداری شیراز در پروژه بازآفرینی مجموعه زندیه به دنبال سرزندگی فضای شهری است

شهردار منطقه تاریخی-فرهنگی شیراز، با تشریح نحوه اجرای پروژه ملی بازآفرینی زندیه، گفت: مجموعه تاریخی کلان‌شهر شیراز، با مساحت ۳۰ هکتار، بخش قابل توجهی از آثار تاریخی و میراثی را دربر گرفته است.

علی مصلی‌نژاد، با بیان اینکه در عملیات بهسازی و بازآفرینی پروژه ملی زندیه، پروژه های متعددی تعریف، اجرا و یا در حال اجراست، افزود: عملیات کف‌سازی، بدنه‌سازی و جداره سازی، برای مجموعه‌های فعلی و محورهای مجموعه زندیه، اجرا شده یا در دست اجرا است.

وی، افزود: مراحل تصویب پروژه بازآفرینی مجموعه زندیه، حدود سه دهه طول کشید است، و با تعامل شهرداری شیراز، با مجموعه میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های مرتبط با پروژه ملی بازآفرینی مجموعه زندیه، این طرح، به تصویب رسیده است.

مدیر پروژه ملی بازآفرینی مجموعه زندیه، اظهار داشت: هزینه اجرای این پروژه، بیش از هزار میلیارد تومان است که هم اکنون در حال اجرا در این مجموعه هستیم.

مصلی نژاد، تصریح کرد: در پروژه بازآفرینی مجموعه زندیه، سرای گمرگ، دروازه اصفهان و خیابان ناصر خسرو، احیا و  تبدیل به پیاده‌راه می شود.

شهردار منطقه تاریخی-فرهنگی شیراز، با بیان اینکه عمده پروژه در این محور، به نمایش گذاشته می‌شود، ادامه داد: میدان نقاره‌خانه، حد فاصل دیوار ارگ و بازار، با تملک بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان است که ملک مورد نظر، آزادسازی و احیا می شود‌

وی، با اشاره به اینکه در مجموعه پروژه زندیه، یک میدان بزرگ برای برگزاری مراسم‌ها و‌ تجمع‌های آیینی و ملی، پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: با نگاه احیای پروژه ملی بازآفرینی زندیه و ارتباط با حرم مطهر شاهچراغ(ع)، خیابان طالقانی در فاصله بین مجموعه زندیه و حرم حضرت احمدبن موسی(ع)، تبدیل به پیاده راه خواهد شد که این پروژه، تکمیل‌کننده یک زیرساخت برای برگزاری مراسم آیینی است.

مصلی‌نژاد، گفت: در پروژه مجموعه زندیه، به دنبال  سرزندگی فضای شهری هستیم و طبق برنامه زمان‌بندی، این پروژه در مدت یک سال، به بهره برداری خواهد رسید.

true
true
از رونمایی از بزرگراه شهید آیت‌ا… رئیسی و تقاطع شهید امیرعبداللهیان در شمال غرب تا کلنگ زنی فاز نخست پروژه ملی باز آفرینی زندیه در مرکز شهر
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true