×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۰ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
از رای دادن هیچ ایرانی، جلوگیری نمی شود

مانع رای دهی زنان شل حجاب نمی شویم اما به آنها تذکر لسانی داده می شود، به گزارش فرخنده آشوری خبرنگار شهر مردم، فرماندار شهرستان شیراز، در نشست خبری با موضوع انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان و دوازدهمین مجلس شورای اسلامی، با تبریک اعیاد شعبانیه و تحسین حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: دو حوزه شهرستان شیراز، شامل ۸۷۵ شعبه اخذ رای داریم که ۴۳ شعبه در زرقان و مابقی در شیراز قرار دارد و ۴ شعبه نیز برای اقلیت های مذهبی، در نظر گرفته شده است، کلیمیان ایران، دو شعبه، زردشتیان، یک شعبه و ارامنه جنوب نیز یک شعبه دارند، ۱۳۷ شعبه سیار نیز در تمام نقاط شهرستان، مانند بیمارستان و درمانگاه‌ها، ادارات، کارخانه ها و غیره پیش بینی شده است، راه اندازی سامانه الکترونیکی، برای افرادی که امکان خروج از منزل ندارند نیز پیش بینی شده است تا صندوق های سیار، برای آنها ارسال شوند.

لطف ا… شیبانی، افزود: ۳۰۲ نفر تاکنون در شهرستان شیراز و زرقان تایید شدند که با احتساب انصراف دهندگان و کسانی که انتقالی گرفته اند، ۲۵۹ نفر مرد و ۴۳ نفر زن هستند، مدرک تحصیلی ۱۷ نفر لیسانس، ۲۲۳ نفر فوق لیسانس، ۷ نفر حوزوی و ۴۸ نفر دکتری است.

شیبانی، با بیان اینکه هنوز فرصت زمانی تغییر حوزه انتخابیه، تا ۲۵ بهمن ادامه داشته و امکان تغییر آمار وجود دارد، ادامه داد: تاکنون، ۱۲ نفر مرد و یک زن تغییر حوزه انتخابیه و انصراف داشتیم، ۵ تا ۷ نفر در هر شعبه اخذ رای از عوامل فرهنگی و آموزش و پرورش، ۳ نفر ناظر، ۳ تا ۴ نفر عوامل امنیتی، یک نفر دانشجو و غیره در شعبه های اخذ رای وجود دارند.

فرماندار شیراز، با بیان اینکه گرایش های سیاسی در تایید یا رد صلاحیت، تاثیری نداشته است، متذکر شد: بررسی صلاحیت داوطلبین، بر اساس شرایط های قانونی بوده است و با توجه با استقبال کاندیداها، از تمام گرایش های سیاسی در این رقابت حضور دارند.

وی، با بیان اینکه تامین امنیت شعب اخذ رای و انتخابات، بر عهده نیروی انتظامی است، عنوان کرد: تمام صندوق ها، شعب عادی است و هیچ شعبه حساسی نداریم، ارسال تعرفه ها، از طریق وزیر کشور است و تاکنون به دست ما نرسیده است اما برنامه ریزی ها، به صورت دقیق چیده شده است و هیچ نگرانی وجود ندارد و با توجه به اینکه انتخابات نیمه الکترونیک است، بحث مخابراتی تمام شعب، از ۵ ماه قبل تست شده و هیچ مشکلی وجود ندارد، البته ما آمادگی برگزاری انتخابات تمام الکترونیک را داشتیم، اما تصمیم با وزارت کشور بوده است، آبادان، قم، ملایر و رشت، شهرهایی هستند که انتخابات تمام الکترونیک دارند.

شیبانی، با اشاره به اجازه قانونی به کاندیداها برای استفاده از مکان های دولتی، جهت استفاده تبلیغاتی، خاطر نشان کرد: دو هفته پیش از انتخابات، باید جلسه ای با کاندیداها و نمایندگان آنها داشته باشیم، سالن هایی در ۴ جای شهر و زرقان شناسایی و اعلام شده و تاکنون ۲۰ ستاد در نظر گرفته شده، اما نهایی نیست که تا در جلسه با نمایندگان کاندیداها، این مکان ها به صورت دقیق اعلام خواهد شد.

فرماندار شیراز، با بیان اینکه تخلف تبلیغاتی در قانون مشخص شده است، گفت: پیش از شروع رسمی تبلیغات، به داوطلبان اعلام می شود که در صورت تخلف، در کمیته های پیشگیری از جرم دادگستری و کمیته تخلفات انتخابات بررسی می شود، هیئت اجرایی انتخابات، به صورت دقیق این موضوع را رصد می کند، به ویژه در فضای مجازی، این نظارت وجود دارد.

شیبانی، تصریح کرد: هنوز تعداد واجدین شرایط، توسط مراکز آمار، اعلام نشده است، مواردی مانند انتقال های اتوبوسی بین شهرستان ها برای رای دهی، کاملا ممنوع است و پلیس راه، کاملا برخورد خواهد کرد.

فرماندار شیراز، بیان کرد: از رای دادن هیچ ایرانی، جلوگیری نمی شود و مانع رای دهی هیچکس، بخاطر حجاب نخواهیم شد، اما به زنان شل حجاب، تذکر لسانی داده خواهد شد.

 

true
true
از رای دادن هیچ ایرانی، جلوگیری نمی شود
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true