×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اردوغان: ترکیه با انتخابات ۱۴ مه جشن دیگری از دموکراسی را با موفقیت به پایان رساند

اردوغان: ترکیه با انتخابات ۱۴ مه جشن دیگری از دموکراسی را با موفقیت به پایان رساند، رجب طیب اردوغان در نخستین نطق خود پس از پایان انتخابات ضمن تشکر از حامیانش، انتخابات این کشور را پیروزی دموکراسی توصیف کرد.

به گزارش شهر مردم، رئیس جمهور ترکیه گفت: مایلم از تک تک ۵۶ میلیون شهروندمان که در انتخابات شرکت کردند، تشکر کنم. من می‌خواهم از هر یک از ۲۷ میلیون شهروندم که مرا به ریاست جمهوری انتخاب کردند تشکر کنم. در انتخابات ریاست جمهوری با ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از نزدیکترین رقیب خود پیشی گرفته ایم. ما هنوز نمی‌دانیم که آیا انتخابات ریاست جمهوری در دور اول به دلیل محدودیت ۵۰ درصد به اضافه ۱ رأی سیستم انتخاباتی ما به پایان رسیده است یا خیر.

وی افزود: اگر ملت ما ترجیح داده است که انتخابات به دور دوم کشیده شود، روی سر ما جای دارد. ما معتقدیم که دور دوم انتخابات را با کسب بیش از ۵۰ درصد آرا به پایان خواهیم رساند. اکثریت مجلس در اختیار اتحاد جمهور قرار گرفته است. برکمیسیون‌های مجلس اتحاد جمهور تسلط دارند؛ بنابراین تردید نداریم که ترجیح ملت ما که اکثریت مجلس را به اتحاد جمهور تحویل داده است، در انتخابات ریاست جمهوری نیز به نفع حفظ امنیت و ثبات رای خواهد داد.

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما با کسانی که از کوهستان قندیل (پ ک ک) دستور می‌گیرند، همراهی نکردیم. ما با تروریست‌ها و با صلو (صلاح الدین دمیر تاش) که باعث مرگ برادران کردمان در دیاربکر شد و با کسانی که می‌گویند با شکستن درب‌های زندان کودک کش‌ها را (عبدالله اوج آلان) آزاد می‌کنیم، همکاری و همراهی نکردیم. ما فقط از پروردگارمان، از ملتمان دستور می‌گیریم. در راستای این بینش و اعتقاد در پنج سال آینده به ملت خود خدمت خواهیم کرد.

true
true
اردوغان: ترکیه با انتخابات ۱۴ مه جشن دیگری از دموکراسی را با موفقیت به پایان رساند
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true