×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ادعای روزنامه ایتالیایی درباره تغییر صدراعظم آلمان

ادعای روزنامه ایتالیایی درباره تغییر صدراعظم آلمان، روزنامه لا رپوبلیکا مدعی شده شایعاتی در مجلس فدرال آلمان در جریان است که اولاف شولتس صدر اعظم آلمان در سال جدید میلادی از سمت خود کنار می‌رود.

 

لا رپوبلیکا، روزنامه ایتالیلیی  مدعی شد در حزب متبوع اولاف شولتس یعنی سوسیال دموکرات از هم اکنون موضوع جانشین شولتس مطرح شده و او بوریس پیستوریوس وزیر دفاع کنونی آلمان است که در نظر سنجی‌ها در میان شخصیت‌های سیاسی بالاترین امتیاز را در بین مردم کسب کرده است.
این روزنامه مدعی است علت تغییر صدر اعظم یک رسوایی بزرگ در آلمان است که با نام وایرکارت سال ۲۰۲۰ کشف شد.
وایر کارت یک شرکت خدمات مالی در آلمان است که در زمینه تراکنش‌های بانکی و پرداخت آنلاین فعالیت دارد و در ژوئن ۲۰۲۰ / تیر ۱۳۹۹ با اعلام مفقودی ۱.۹ میلیارد یورو پول نقد رسوایی بزرگی را به بار آورد که از آن به عنوان بزرگترین پرونده فساد مالی در آلمان از زمان جنگ جهانی دوم یاد می‌کنند.
به دنبال این رسوایی کارکوس براون مدیر عامل این شرکت استعفا کرد و بعد بازداشت شد. اکنون سازمان اطلاعاتی آمریکا و انگلیس مدعی اند که وی با سازمان جاسوسی روسیه در ارتباط بوده و پس آزادی به این کشور متواری شده است.
پرونده وایر کارت با احتساب زیان‌های ناشی از ورشکستگی و بدهی‌های باقی‌مانده، تا امروز ۳ و نیم میلیارد یورو هزینه روی دست دولت آلمان گذاشته است.
رسوایی وایر کارت پای اولاف شولتس صدر اعظم کنونی را هم به میان کشیده است چرا که او در دوره صدارت مرکل وزیر دارایی بود و گفته می‌شود از وجود موارد مشکوک به تخلف در وایر کارت آگاهی داشته است. البته اولاف شولتس همواره مسئولیت خودش را در این پرونده فساد مالی انکار کرده است.
نشریه بیلد نوشت این حقیقت که شایعه تغییر صدر اعظم از یک روزنامه ایتالیایی سر در بیاورد نشان از یک شرایط بحرانی در دولت ائتلافی دارد.
به نوشته این نشریه البته ادعای روزنامه ایتالیایی را مبنی بر اینکه وزیر دفاع جایگزین اولاف شولتس در صدر اعظمی آلمان شود رد می‌کند.
بیلد می‌گوید اعضای حزب سوسیال دموکرات در مجمع عمومی اخیر خود از اولاف شولتس حمایت کردند علاوه بر آنکه دراین حزب به سراغ وزیر دفاع نمی‌روند چرا که او از مردم آلمان خواسته بود که دلیل احتمال وقوع جنگ آمادگی داشته باشند.
به نقل از صدا و سیما، این شایعات در حالی مطرح میشود که در نظرسنجی رضایتمندی از دولت ائتلافی آلمان به طور مدام در حال کاهش است چنانکه بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی موسسه اینسا که ۳۱ دسامبر / ۱۰ دی منتشر شد موافقت با عملکرد دولت از ۲۰ درصد قبلی به ۱۵ درصد کاهش یافته و همزمان اقبال مردمی به حزب متبوع مرکل یعنی اتحادیه مسیحی رو به فزونی ست چنانکه هم اکنون این حزب از لحاظ مقبولیت نزد مردم حدود سه برابر جلوتر از حزب اولاف شولتس یعنی سوسیال دموکرات است.

true
true
ادعای روزنامه ایتالیایی درباره تغییر صدراعظم آلمان
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true