×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
اجرای ۶۰ کلان پروژه در دستور کار شرقی ترین منطقه شهرداری شیراز

رئیس کمیسیون حمل ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی:
با بهره برداری از این پروژه ها شاهد ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان در منطقه ۷ خواهیم بود
شهردار منطقه ۷ خبر داد:
اجرای ۳۱۷ میلیارد تومان پروژه در مسیر توسعه منطقه ۷شیراز

جلال الدین عرفانی-شهر مردم
کاشت درختان ثمری سازگار با اقلیم شیراز، باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.
رئیس کمیسیون حمل ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی، در نشست این هفته این کمیسیون که به میزبانی منطقه ۷شهرداری برگزار شد با تسلیت به مناسبت دهه فاطمیه، گفت: منطقه ۷شهرداری شیراز، متشکل از نقاط محروم زیادی است که در راستای رسیدگی به آنها، ۱۲۰ پروژه در حوزه های مختلف تعریف شده است.
رضا محمدیان، با بیان اینکه برخی از پروژه ها، در دهه مبارک فجر و مابقی مطابق برنامه رمان بندی شده، در سال آینده به بهره برداری می رسند، اظهار داشت: تعداد قابل ملاحظه ای از این پروژه ها، در حوزه محرومیت زدایی تعریف شده اند.
وی، با اشاره به این موضوع که با بهره برداری از این پروژه ها، شاهد ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان در منطقه ۷ خواهیم بود، خاطرنشان کرد: این پروژه ها در حوزه های لوله گذاری، پیاده رو سازی، احداث خیابان های جدید، گسترش فضاهای سبز، توسعه بوستان ها و پارک های محله ای، معرفی خیابان های الگو، ساخت ایستگاه های آتش نشانی، لایروبی و دیوارگذاری رودخانه خشک، آسفالت، جدول گذاری، اصلاح هندسی ترافیکی و مواردی از این دست، به بهره برداری می رسند.
رئیس کمیسیون حمل ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز، در بخش دیگری از سخنانش، افزود: بزرگراه سردار شهید استوار، در دهه فجر سال جاری، به بهره برداری خواهد رسید و برای تکمیل این پروژه، باید دو تقاطع در امتداد آن در بلوارهای تخت جمشید و بلوار نصر، اجداث شود که عملیات کلنگ زنی آنها، در دهه فجر سال جاری، انجام می پذیرد.
مهندس محمدیان، در ادامه عنوان کرد: عملیات بهسازی و توسعه ساختمان منطقه ۷ شهرداری شیراز، در حال انجام است.
وی، خواستار توسعه فضای سبز بر مبنای درختان ثمری شد و افزود: شهرداری های کلانشهر شیراز، برای توسعه فضای سبز، باید از درختان ثمری که با اقلیم آب و هوایی شیراز سازگار هستند، استفاده کنند، در سطح شهر، بیش از ۵ میلیون درخت طی سنوات مختلف، کاشته شده است که اگر نیمی از آنها را درختان ثمری تشکیل می دادند، عواید آن نصیب مردم می شد.
نماینده مردم شیراز در پارلمان شهری، در بخش پایانی سخنانش، افزود: از مدیریت ارشد استان، تقاضا داریم تکلیف استفاده از درختان ثمری را به صورت سراسری، ابلاغ کنند و کاشت درختان غیر ثمری ممنوع شود.

بالا بودن سطح آبهای سطحی و عدم تکمیل شبکه فاضلاب مهمترین مشکل این منطقه شهر است
عضو و ناظر شورا در سطح منطقه هفت شهرداری شیراز، در حاشیه جلسه کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورا به میزبانی منطقه ۷، گفت: بخش عمده ای از سطح منطقه، شامل روستاهایی است که در سال ۸۸ بر اساس طرح الحاق، به شهر شیراز اضافه گردید.
محمود صفایی، با بیان اینکه این روستاها، هیچ زیر ساختی ندارند و با رشد چند برابری آنها طی چند دهه اخیر به دلیل مهاجرت روستاها به سمت شهر، افزود: این عوامل، باعث رشد سکونتگاهای بدون ایجاد زیر ساخت های ارایه خدمات باشد.
وی، با بیان اینکه عمده ترین مشکل در سطح این منطقه، بالا بودن سطح آبهای سطحی و عدم تکمیل شبکه فاضلاب است، تصریح کرد: این عوامل، با شیب نامناسب زمین برای دفع آبهای سطحی، مشکل ایجاد کرده است و بهداشت محیط به دلیل رها سازی روان آبها در سطح معابر، منازل مسکونی را تحت تاثیر منفی قرار می دهد، بعضا چاه های جذبی دفع فاضلاب نیز جوابگوی رفع این مشکل نیست.
عضو کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای شهر، تصریح کرد: عمده اقدامات شهرداری، در بحث لوله گذاری آبهای سطحی است و به دلیل اینکه شبکه فاضلاب، تکمیل نیست، بخشی از فاضلاب، در کانال ها وارد می شود که باز هم باعث ایجاد مشکلات بهداشتی می شود.
صفایی، با اشاره به اقدامات شهرداری، بعد آسفالت معابر و هدایت و جمع آوری و لوله گذاری آبهای سطحی، اضافه کرد: این ارایه خدمات توسط شهرداری، به عنوان نیاز های اولیه شهروندی است .
ناظر شورا در سطح منطقه هفت، گفت: ضرورت اصلی منطقه، تکمیل و توسعه شبکه فاضلاب، مخصوصا در روستاهای الحاقی است و اگر به دنبال اولویت بندی هم باشیم، باید پاسخگوی این خواسته به حق مردم این منطقه باشیم.
صفایی، با اشاره به بخشی از اقدامات شرکت آبفا در این مسیر، به عنوان متولی احداث شبکه فاضلاب، ادامه داد: برای توسعه شبکه فاضلاب در محلات منطقه هفت، نیازمند یک اقدام جهادی برای رفع معضلات هستیم.
وی، با بیان اینکه مناطق جنوبی و کم برخودار شهر شیراز، به دلیل بالا بودن آبهای سطحی، باید در اولویت احداث شبکه فاضلاب، توسط شرکت آبفا قرار بگیرد، اضافه کرد: بخش عمده ای از مشکلات مناطق کم برخودار، توسعه شبکه فاضلاب است و باید مدیریت ارشد استان با همکاری همه دستگاه ها اقدام عاجلی داشته باشند تا شاهد تکمیل شبکه فاضلاب در این محور باشیم.
ناظر شورا در سطح منطقه هفت، افزود: احداث پارک ها، بوستان ها، زمین های ورزشی، پیاده راه و تکمیل مسیرهای شریانی، مانند بزرگراه شهید استوار، از جمله اقدامات شهرداری منطقه است که زمینه رضایتمندی و دسترسی مردم را به نقاط مختلف شهر با حذف گره ترافیکی، فراهم می کند
صفایی، تصریح کرد: منطقه هفت، رو به رشد است و با اقدامات صورت گرفته و اعتبارات مصوب، امیدواریم طی چند سال آینده، طراز خدمات را در سطح این منطقه، به متوسط شهر شیراز برسانیم.

✔ بسیاری از پروژه های محرومیت زدایی در این منطقه به اتمام رسیده است.
رئيس کمیته محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز نیز با اشاره به اقدامات گسترده و خوب شهرداری منطقه ۷ در راستای محرومیت زدایی، گفت: در جلسه کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۷ شهرداری، موضوع بررسی ارائه شیوه نامه‌ دوچرخه سواری در مجتمع مسکونی، مورد بحث قرار گرفت که تصمیم بر ارائه شیوه نامه دوچرخه سواری توسط شهرداری شیراز گردید.
سیده مریم حسینی، با اشاره به اینکه موضوع تهیه شیوه نامه‌ دوچرخه سواری در مجتمع‌های مسکونی، در راستای اهمیت دادن کمیسیون حمل و نقل و ترافیک به سلامت شهروندان و همچنین حفظ هوای پاکیزه شهر است، افزود: این موضوع به ویژه در مجتمع‌های جدید الاحداث با جدیت دنبال می‌گردد.
وی، تصریح کرد: ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری، می‌تواند به بهبود سلامتی، کاهش ترافیک و آلودگی هوا، افزایش فعالیت بدنی و بهبود کیفیت زندگی شهروندان، کمک کند و این موضوع در شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری شیراز، مورد توجه قرار دارد.
حسینی، در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به پروژه های عمرانی در حال اجرا در سطح منطقه ۷، اظهار کرد: پروژه های عمرانی متعدد و تاثیرگذاری، در سطح منطقه در حال اجرا است، اما به اتمام رسیدن برخی از پروژه های محرومیت زدایی در منطقه، از اهمیت خاصی برخوردار بود.
وی، در ادامه به بالا بودن آبهای سطحی در این منطقه، اشاره کرد و گفت: این موضوع، سلامت ساکنان برخی از محلات، مانند وزیر آباد، کوشکک و بلوار اتحاد را به خطر انداخته بود که با پیگیری و انجام اقداماتی، مانند لوله گذاری و جدول کشی معابر، این مشکل رفع گردید.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز، ادامه داد: هفت و نیم کیلومتر عملیات لوله گذاری با صرف ده ها میلیارد تومان در محلات مختلف منطقه هفت، با هدف رفع محرومیت زدایی طی دو سال گذشته، انجام شده است که نشان از عزم جدی شورا و شهرداری شیراز، در جهت بهبود وضعیت زندگی شهروندان و رفع محرومیت دارد.
حسینی، تصریح کرد: در برخی از محلات، عملیات لوله گذاری در حال انجام است که با رفع موانع، ادامه کار با سهولت انجام می شود.
وی، با اشاره به وضعیت نامناسب محله ماه فیروزان و برخی از نقاط محله وزیر آباد، گفت: عملیات احداث لوله گذاری دفع آبهای سطحی و همچنین احداث شبکه فاضلاب در این محلات، توسط دستگاه خدمات رسان مرتبط، ضروری است.
رئيس کمیته محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز، در ادامه به اتصال دو روستای ماه فیروزان و وزیرآباد از طریق احداث پل بر روی رودخانه خرم رود، اظهار داشت: در زمان بارندگی، ارتباط دو روستا قطع می گردد و بار ترافیکی به شهر افزوده می شود، بنابراین احداث پل ارتباطی بین دو روستا، ضروری است تا بار ترافیکی به خیابان های پایین دست، کشیده نشود.
وی، با بیان اینکه مهاجرت روستائیان به حاشیه و روستاهای اطراف شهرهای بزرگ، یکی از معضلات و مشکلات مهم آنان است، گفت: در منطقه ماه فیروزان و وزیر آباد، جمعیت قابل توجهی سکونت دارند و متاسفانه دهیاری ها و شورای های این روستاها، به وضعیت مردم توجهی ندارند و این در حالی است که بارها از فرمانداری و استانداری، درخواست شده تا به وضعیت این محلات، رسیدگی کنند و دستگاه های خدمات رسان را مکلف به انجام وظیفه خود، در این مناطق نمایند.

✔ اجرای ۶۰ پروژه بزرگ عمرانی در دستور کار شهرداری منطقه ۷
شهردار منطقه ۷ شیراز هم در حاشیه این مراسم، در جمع خبرنگاران، ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای منطقه، گفت: منطقه ۷ شهرداری شیراز، به دلیل موقعیتی که دارد در حاشیه قرار گرفته و حریم وسیعی دارد که باید آن را کنترل کنیم و این هزینه زیادی دارد.
علی امینی، اظهار داشت: از سوی دیگر، این منطقه، دارای بیشترین روستای الحاقی به شهر است که نیازمند ایجاد زیرساختهای شهری و کمبودهایی هستند که از گذشته وجود داشته و امروز آنها به عنوان یک محله شهر، نیازمند تامین این امکانات هستند.
وی از کنترل آبهای سطحی و زیر سطحی، با توجه به موقعیت آن و قرار گرفتن در خط القعر شهر شیراز به عنوان یکی از مشکلات این منطقه، یاد کرد و گفت: قرار گرفتن در خط القعر شیراز، باعث شده تا کنترل آبهای سطحی، سخت شود که در همین راستا، ۷و نیم کیلومتر لوله گذاری انجام شد و در کنار آن، هر سال اعتبارات زیادی نیز برای دیوارگذاری مسیر رودخانه خشک، هزینه می شود.
وی، با اشاره به هزینه بالای اجرای زیر ساختها، گفت: در سطح منطقه، ما پروژه های خوبی برای سرمایه گذاری، محرومیت زدایی و عمرانی داریم که تعدادی از پروژه های عمرانی مهم را قصد داریم تا دهه فجر و تعدادی را هم اسفند ماه به بهره برداری برسانیم که مهمترین آنها، پروژه بزرگراه سردار شهید استوار است که بهمن امسال افتتاح می شود.
امینی افزود: در حال حاضر ۶۰ پروژه بزرگ و ۱۲۰ ریز پروژه، در این منطقه با ۳۱۷ میلیارد تومان اعتبار، در حال اجراست، همچنین در حوزه محرومیت زدایی هم سال قبل، ۱۳ پروژه با اعتبار ۵۸میلیارد تومان اجرا شد و امسال هم ۸ پروژه در این حوزه، در حال انجام است.
وی، با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن ایجاد و توسعه فضاهای فرهنگی و ورزشی در این منطقه، اضافه کرد: یکی از پروژه های مد نظر ما، خانه محله است که پیشنهاد دادیم با توجه به وجود ۱۵ محله در منطقه، ما برای هر محله، یک خانه محله داشته باشیم، این در حالی است که در حال حاضر، خانه محله سهل آباد در کشور، پیشرو است و در حوزه های مختلف بحث آموزشی، فرهنگی و صنایع دستی را داریم که در این زمینه، مردم هم اموزش می بینند و هم موجب اشتغال زایی می شود و به توسعه منطقه کمک می کند.
شهردار منطقه ۷شیراز در خصوص محور خلیج فارس و تعریض این پروژه نیز گفت: ما یک پروژه بزرگ در منطقه با عنوان بزرگراه در آستانه افتتاح سردار شهید استوار، داریم، این پروژه به طول ۶ کیلومتر در واقع کریدور شمال به جنوب است که این پروژه هم پروژه ای توسعه ای است و هم یک محور شریانی در این بخش شهر، که اجرای آن می تواند نقش مهمی در توسعه عبور و مرور در منطقه داشته باشد و می تواند به کنترل ترافیک کمک کند و قطب رشد این بخش شود و برای توسعه شهر هم مورد استفاده قرار گیرد.
امینی، با اشاره به توسعه روز افزون نهضت آسفالت در این منطقه از شهر، گفت: امسال تا کنون، ۱۷۴ هزار و ۵۰۰متر مربع عملیات آسفالت به وزن ۲۱ هزار و ۵۰۰تن در سطح منطقه، انجام شده که برای اجرای آن، ۳۶۹میلیارد ریال هزینه شده و هنوز هم کار ادامه دارد.

true
true
اجرای ۶۰ کلان پروژه در دستور کار شرقی ترین منطقه شهرداری شیراز
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true