×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اجرای ۴ ابر پروژه با بیش از ۵۱۰ میلیارد تومان اعتبار در دستور کار منطقه ۲ شهرداری شیراز

اجرای ۴ ابر پروژه با بیش از ۵۱۰ میلیارد تومان اعتبار در دستور کار منطقه ۲ شهرداری شیراز، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، برای سال آینده، بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان بودجه، برای حوزه عمرانی، خدمات شهری و هزینه تملک، در منطقه ۲ شهرداری شیراز، پیش بینی شده است.

شهردار منطقه ۲ شیراز، در گفت و گو با شهر مردم، با اشاره به اینکه دهه فجر امسال، ۱۷۲۰ میلیارد تومان، پروژه در منطقه ۲ شهرداری شیراز، کلنگ زنی و افتتاح شد، گفت: از این میزان، ۲۴ پروژه با اعتبار یک هزار و ۸۵ میلیارد تومان، کلنگ زنی و ۶۳۶ میلیارد تومان پروژه هم مربوط به بهره برداری بود.

محمد مقدس زاده، افزود: در حال حاضر، ۲۴ پروژه در سطح منطقه، در حال اجراست. وی، تصریح کرد: برای سال آینده نیز بودجه ای بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان، پیش بینی شده است که از این میزان، ۲۵۹ میلیارد تومان، مربوط به حوزه عمرانی، ۱۴۸ میلیارد تومان، مربوط به حوزه خدمات شهری و ۳۵۰ میلیارد تومان، مربوط به هزینه تملک است، البته این ها به غیر از اعتبارات اختصاص یافته، برای  چهار ابر پروژه، با کاربری های متفاوت در سطح منطقه است.

شهردار منطقه دو شیراز، تصریح کرد: یکی از این پروژه ها، بهسازی و ساماندهی بلوار خلیج فارس تا تقاطع شهدای نیروی دریایی، به طول ۶.۵ کیلومتر، با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان است که عملیات آسفالت، نورپردازی، لوله گذاری دفع آب‌های سطحی، بهینه سازی محوطه‌ها و فضای سبز آن، انجام خواهد شد و این پروژه در هفته شیراز، کلنگ زنی می‌شود.

مقدس‌زاده، با اشاره به دومین ابر پروژه، که بهسازی فضای پیرامونی آرامگاه آبش خاتون بود، ادامه داد: در خصوص اقدامات لازم برای این پروژه، در انتظار تاییدیه طرح، از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان فارس هستیم.

وی، اضافه کرد: با توجه به اینکه حفظ و صیانت از آرامگاه آبش خاتون، بر عهده میراث فرهنگی است، گفت: شهرداری شیراز، تنها مسئولیت حفظ، نگهداری و ساماندهی محیط پیرامونی آن، به ویژه ساماندهی اجتماعی آن را بر عهده دارد.

شهردار منطقه دو شیراز، اظهار کرد: ابر پروژه سوم این منطقه، اتصال محله محراب، به شریان اصلی بلوار مدرس است و اجرای این پروژه، معضلات ترافیکی این محور را رفع خواهد کرد و عملیات عمرانی این پروژه، به میزان اجرای یک بزرگراه است و اعتبار این پروژه، ۱۳۰ میلیارد تومان است و در هفته شیراز سال ۱۴۰۳، کلنگ زنی می‌شود.

مقدس‌زاده، تصریح کرد: چهارمین ابر پروژه، بهسازی خیابان لطفعلی خان زند است که از ابتدای خیابان پانزده خرداد تا چهار راه مُشیر و پس از این مسیر که تحت پوشش شهرداری منطقه هشت است، کلیه معابر اصلی آن، که به طول یک و نیم کیلومتر است، اقداماتی همچون پیاده روسازی ضلع شمال و جنوب، ایجاد مسیر دوچرخه و مسیر تردد اتوبوس، طراحی و اجرا خواهد شد.

وی، با تاکید بر اینکه برآورد اولیه اعتبار این ابر پروژه، ۲۰۰ میلیارد تومان است که در هفته شیراز، کلنگ زنی می‌شود، ادامه داد: جمع اعتبارات چهار ابر پروژه اجرایی سطح منطقه دو، ۵۱۰ میلیارد تومان است.

true
true
اجرای ۴ ابر پروژه با بیش از ۵۱۰ میلیارد تومان اعتبار در دستور کار منطقه ۲ شهرداری شیراز
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true