×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
اجرای بزرگترین مرکز همایش‌های جنوب کشور در دل ساختمان شهرداری شیراز

زیرگذر پیشرو؛ از محلی برای تسهیل عبور و مرور تا ایجاد یک جاذبه جدید گردشگری، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، دهمین شب بازدیدهای شبانه هفتگی مدیریت شهر شیراز و خبرنگاران، در حالی انجام شد که این بار مقصد جایی نبود جز طرح تکمیل فازهای نهایی ساختمان مرکزی شهرداری شیراز و زیر گذری که چند روزی است، عملیات اجرایی آن، روبروی این ساختمان آغاز شده است، زیرگذری که البته به گفته مدیر این پروژه، در آینده ای نه چندان دور قرار است، خود تبدیل به جاذبه جدید گردشگری در دل شهر گل و بلبل شود.

رئیس شورای شهر شیراز در این بازدید در جمع خبرنگاران، با اشاره به اثر گذاری مثبت حضور رسانه ها، در این بازدیدها و انعکاس اخبار فعالیت مدیریت شهری، گفت: حضور ما در برنامه های  شبانه، تنها عرض خدا قوت به فعالیت های جهادی است تا مردم نیز با نوع کار آشنا شوند و بدانند تلاشگران آنها در حوزه شهر، تا چه اندازه برای توسعه شهر در تکاپو هستند.

سید ابراهیم حسینی، خطاب به شهروندان شیرازی، افزود: شهروندان فهیم و ارزشمند شیراز، بدانند که وظیفه ما خدمت گذاری به مردم و هدف ما جلب رضایت‌مندی و امیدآفرینی به آینده در جامعه اسلامی است.

وی، تصریح کرد: با فعالیت‌هایی که در حال انجام است، امیدوارم توانسته باشیم، بخشی از وظایف خود را ادا کنیم.

*طول زیر گذر شهید پیشرو، بیش از ۸۰۰ متر است

شهردار شیراز نیز در جمع خبرنگاران، گفت: در ۱۴ سال گذشته، زیرگذرهایی از قبیل زیرگذر خیابان زند اجرا شد که طول آن نیز ۸۰۰ متر بود و در زمان خود، در کشور به‌ عنوان طولانی‌ترین زیرگذر بود، این در حالی است که امروز طول همین زیر گذر شهید پیشرو، بیش از ۸۰۰ متر است.

محمد حسن اسدی، اظهار داشت: در دوران خدمت مرحوم اعتمادی، با توجه به اینکه اجرای چنین پروژه‌هایی بسیار دشوار بود، این محور در قالب زیرگذرها و تقاطع‌های رمضان تعریف شد، از سوی دیگر، زمان بهره‌برداری و افتتاح این پروژه‌ها، با حضور مقامات کشوری برگزار می‌شد و امروز می‌توان این مقایسه را داشت که این زیرگذر، در خیابان شهید پیشرو نیز بسیار تسهیل کننده است.

وی، با اشاره به برخی ویژگی های زیرگذر خیابان شهید پیشرو، تصریح کرد: طول این زیرگذر، ۸۰۰ متر و عرض آن ۲۱ متر است که توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز، در حال اجراست و همچون زیرگذر خیابان زند، پروژه‌ای عظیم است.

شهردار شیراز، با اشاره به فعالیت‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهردار شیراز، تصریح کرد: ساخت این زیرگذر، در شرایط عادی یک سال به طول می‌انجامد، اما از سوی سازمان عمران و بازآفرینی و معاونت فنی و عمرانی، این قول داده‌ شده است تا زودتر از موعد این پروژه، به‌ صورت کامل بهره‌برداری و افتتاح بشود.

اسدی، گفت: هفته جاری با حضور مقامات عالی‌رتبه کشوری، پروژه‌ بزرگراه ۵۵ متری شهید آیت‌ا… رئیسی و تقاطع شهید امیر عبداللهیان، افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین در کنار افتتاح این دو پروژه بزرگ، ابر پروژه زندیه نیز که در کمیسیون ماده ۵ طرح آن به تصویب رسید، کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی، تصریح کرد: با پشتیبانی و حمایت شورای اسلامی شهر شیراز و دلگرمی و نشاطی که از سوی شهروندان و اصحاب رسانه وجود دارد، شاهد کار ‌و فعالیت عمرانی در سطح شهر شیراز هستیم.

شهردار شیراز، گفت: طرح توسعه مجموعه شهرداری شیراز، با هدف تسهیل در کار شهروندان و خدمت‌رسانی انجام می‌شود و امید است پروژه مد نظر در یک بازه زمانی ۳-۴ ساله به‌ صورت کامل به بهره‌برداری برسد.

اسدی، گفت: با همتی که در میان کارکنان شهرداری و حمایتی که از سوی شورای اسلامی شهر شیراز وجود دارد، بتوان این پروژه‌ها را آغاز کرد و طی سال‌های آتی، مدیرانی که مسئولیت را بر عهده می‌گیرند، بتوانند پروژه‌ها را به اتمام برسانند.

وی، اضافه کرد: زیرگذر خیابان شهید پیشرو، در یکی از نقاط پرتردد و شریان‌های اصلی قرار دارد و تلاش ما بر این است که این پروژه، ظرف مدت یک سال اجرا و افتتاح شود.

* نظم و انضباط مالی در شهرداری شیراز برقرار است

شهردار شیراز، افزود: بر اساس تکالیف و بودجه‌ای که شورای شهر، مصوب می‌کند و وظیفه شهرداری این است که مصوبات را محقق کند، شورای اسلامی شهر نیز طی یک ماه گذشته، در خصوص میزان بدهکاری شهرداری تصمیم‌گیری کرد و تا زمانی که تیم فعلی شورا و شهرداری فعالیت دارد، تلاش خواهیم کرد تا شهرداری، به‌صورت غیرمتعارف بدهکار نشود. از سوی دیگر، در حوزه شهرداری، نظم و انضباط مالی، نکته بسیار مهم و حساسی است و اکنون این موضوع در شهرداری، برقرار است و جای نگرانی وجود ندارد.

*تحول در شیراز با اجرای پروژه زندیه

شهردار شیراز، در پاسخ به سوالی در خصوص مصوب شدن طرح مصوب زندیه و اجرای آن پس از سال ها، گفت: پروژه زندیه، پس از ۲۵ سال، به همت شورا و شهرداری، استانداری، میراث فرهنگی و سایر مسئولان استانی و طرحی که مشاور تهیه کرد، بارها در کمیسیون ماده ۵ و وزارت میراث فرهنگی، بررسی شد و در نهایت طی هفته‌های گذشته، در کمیسیون ماده ۵، از سوی مشاور طرح ارائه و به تصویب رسید.

اسدی، گفت: این پروژه، می‌تواند تحول بسیار خوبی در کلان‌شهر شیراز در بافت تاریخی، ایجاد کند و با احیاء میدان توپخانه و میدان نقاره‌خانه و شاید آن موضوعی که آرزوی بسیاری از شهروندان و مسئولین است، با اجرای پروژه زندیه، محقق شود.

وی، در ادامه از انتقال برخی بخش های دیگر شهرداری شیراز، به ساختمان جدید، از جمله معاونت شهرسازی و معماری خبر داد.

*رونمایی از سالن های آمفی تئاتر و جلسات بلوک شماره ۵ ساختمان شهرداری شیراز تا پایان تابستان

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز نیز در حاشیه بازدید از روند اجرایی پروژه مرکز همایش‌های شهرداری شیراز، گفت: بلوک ۵ ساختمان شهرداری شیراز، در دوفاز به بهره‌برداری می‌رسد که فاز اول اجرای این پروژه، در قالب سالن جلسات مرکزی شهرداری، با ظرفیت ۱۳۰ نفر و فاز دوم، شامل سالن اجتماعات و آمفی تئاتر با ظرفیت حدود ۴۵۰ نفر ظرفیت و زیربنای ۵ هزار متر مربع و سرجمع ۵۸۰ نفر است که البته ظرفیت کل سالن های مجموعه، یک هزار نفر است.

حمیدرضا اسماعیلی، افزود: احداث سالن‌های اجتماعات و مرکز همایش‌ها، در راستای هماهنگی بیشتر و خدمت‌رسانی بیشتر به شهروندان است. از سوی دیگر، تمرکز ساختمان‌های شهرداری، موجب سهولت شهروندان و دسترسی آسان به مدیران شهرداری خواهد بود تا هماهنگی و کار شهروندان به‌سرعت پیش برود.

وی، اضافه کرد: بر اساس اعلام پیمانکار مجموعه، در دو فاز این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید که فاز نخست این مجموعه، اوایل تیرماه و فاز دوم در شهریورماه افتتاح می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز، با اشاره به اینکه ساختمان شهید سلیمانی شهرداری شیراز، در پنج فاز طراحی شده، تصریح کرد: این پروژه، در فازهای متعدد در حال اجراست و بلوک ۵ زودتر از سایر بلوک‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

* شیراز تا کنون شهرداری با این اقتدار نداشته است

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز نیز در جمع خبرنگاران، گفت: شهردار شیراز، در نهمین بازدید به اقدامات سازمان عمران و حجم وسیعی از پروژه‌های اجرایی، اشاره و اعلام کرد که سازمان عمران، تا کنون این حجم از پروژه را در دست اجرا نداشته است.

علی حسین عباسی، تصریح کرد: اما در اصل باید گفت شهر شیراز، تا کنون شهرداری با این اقتدار نداشته است، به‌ گونه‌ای که در پروژه‌ای همچون احداث زیرگذر خیابان شهید پیشرو که هنوز کلنگ زنی در آن صورت نگرفته است، اما عملیات اجرایی آن آغاز و در حال اجرا است.

وی، تصریح کرد: روند اجرای پروژه‌ها، با سرعتی که در پیش است، ادامه یابد و این زیرگذر یکی از پروژه‌هایی باشد که به‌سرعت اجرا و به اتمام برسد.

عباسی، در تشریح مشخصات اجرایی این پروژه نیز گفت: زیرگذر خیابان شهید پیشرو، با احتساب رمپ آن، ۸۰۰ متر طول دارد و یکی از بزرگ‌ترین زیرگذرهای شهر شیراز خواهد بود که ۵۰۰ متر عرشه و ۲۱ متر عرض آن است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز، در این بازدید از حمایت و همراهی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در پیشبرد اجرای پروژه‌های عمرانی شهر شیراز، قدردانی کرد.

*طرح توسعه مجموعه شهرداری شیراز عملکرد گردشگری شهری خواهد داشت

مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور جهان‌نمای شهر راز، در خصوص تقاطع شهید پیشرو، در مجاورت ساختمان شهرداری شیراز، گفت: مجموعه شهرداری شیراز که ۵ بلوک برای آن پیش‌بینی‌شده است، دو بلوک ۱ و ۲ آن در حال حاضر مجموعه شهرداری شیراز و تعدادی از سازمان‌های تابعه مستقر است و این ایده، مطرح شد تا طرح توسعه این مجموعه صورت بگیرد تا شهرداری در یک فضای استاندارد و آرام، به شهروندان شیراز خدمت‌رسانی کنند.

محمدرضا نجیمی گشتاسب، با اشاره به اینکه طرح توسعه مجموعه مدیریت شهری، از سوی شهردار شیراز پیشنهاد داده شد، افزود: طرح توسعه مجموعه شهرداری، تا خیابان سلمان فارسی که در حال حاضر سازمان خدمات موتوری شهرداری در آن مستقر است، ادامه می‌یابد و در این طرح نیز دسترسی‌ها به ایستگاه‌های مترو ایجاد خواهد شد که فاصله این مجموعه تا ایستگاه‌های مترو وکیل‌الرعایا ۴۰۰ متر، ولی‌عصر(عج) ۶۰۰ متر و فاصله تا ایستگاه حافظیه، هزار متر خواهد بود، همچنین در کنار مجموعه‌های اداری شهرداری شیراز، فضاهای فرهنگی، مذهبی و یکی از بزرگ‌ترین مساجد در این مجموعه احداث می‌شود.

وی، ادامه داد: در طرح توسعه مجموعه شهرداری شیراز، احداث فضای صحن شورا و کمیسیون‌های تخصصی پیش‌بینی‌شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور جهان‌نمای شهر راز، تصریح کرد: عملکرد مهم این مجموعه، گردشگری خواهد بود و نگاه شهرداری به این پروژه، با هدف این‌که پروژه متعلق به مردم و به‌عنوان یک میدان‌گاه شهری است، عملکرد گردشگری شهری داشته باشد که در این راستا، از پتانسیل رودخانه خشک(خرم‌رود) نیز استفاده خواهد شد.

نجیمی، با اشاره به اینکه بلوک ۳ و ۴ مجموعه شهرداری شیراز، هم‌اکنون در حال احداث است، تصریح کرد: بلوک ۵ این مجموعه، شامل سالن‌های همایش و جلسات شهرداری شیراز بوده و تلاش شده است با یک نگاه استاندارد و استفاده از تجهیزات به‌روز و طراحی منحصر به‌ فرد، بتوانیم بهترین سالن همایش و جلسات را در جنوب کشور احداث و به شهروندان شیرازی تقدیم کنیم.

وی، با اشاره به برخی دیگر از فضاهای اجرایی این مجموعه، گفت: در این مجموعه، همچنین یک پارکینگ ۳ طبقه با ظرفیت پارک بیش از ۷۰۰ خودرو و احداث یک زیرگذر با ۲۱ متر عرض و حدود ۸۰۰ متر طول، پیش‌بینی‌شده است که موجب تردد آسان و تسهیل در ترافیک محور شرق به غرب این محور خواهد بود.

* تلاش برای بهره برداری سالن همایش‌های شهرداری شیراز

مدیرعامل شرکت سد عمران پارس گستر نیز در سخنانی به ویژگی‌های منحصر به فرد سالن همایش‌های شهرداری شیراز پرداخت و گفت: در همین راستا، در تلاش هستیم تا پایان شهریور ماه سال جاری، به بهره‌برداری برسد.

حسن‌علی تواضع، تصریح کرد: این سالن، چند ویژگی منحصر به فرد دارد که با اجرای یک دیوار پیوسته، سالن‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند و نصب تجهیزاتی همچون ویدیو پروژکشن و پرده نمایش در آن پیش‌بینی شده است.

گفتنی است، پروژه احداث ساختمان مرکزی شهرداری شیراز، در محدوده منطقه ۳ شهرداری شیراز، جنب رودخانه خشک(خرم رود) و با فاصله اندکی از بافت سنتی شیراز قرار دارد که بلوک‌های ۱ و ۲ آن، احداث و به بهره‌برداری رسید و تجمیع ساختمان‌‏های مدیریتی شهرداری شیراز، در قالب یک مجموعه شامل کلیه معاونت‌‏ها و ادارات ستادی صورت گرفت و با ابلاغ اجرای طرح توسعه مجموعه شهرداری شیراز، بلوک‌های ۳، ۴ و ۵ این مجموعه در حال احداث است.

true
true
اجرای بزرگترین مرکز همایش‌های جنوب کشور در دل ساختمان شهرداری شیراز
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true