×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اجرای ارکستر سمفونیک فارس با اشعار نظامی گنجوی

اجرای ارکستر سمفونیک فارس با اشعار نظامی گنجوی، به مناسبت هفته بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی، ارکستر سمفونیک فارس امشب، ۲۰ اسفندماه در تالار حافظ شیراز به اجرای برنامه می‌پردازد.

 

به گزارش شهر مردم، رهبر این ارکستر با بیان این مطلب، به موضوعاتی اشاره کرد که برای ساخت موسیقی‌های اجرای امشب، مورد توجه قرار گرفته‌اند.

ابراهیم بذرافکن اظهار کرد: نظامی برای اینکه بتواند کتاب مخزن‌الاسرار خود را بهتر به مردم بفهماند، از یک سری مثال‌هایی استفاده کرده است.

وی افزود: او در داستان خسرو و شیرین، خصوصیات یک زن کامل را بیان می‌کند و در هفت‌پیکر نیز به بیان خصوصیات مرد کامل می‌پردازد. نظامی می‌خواهد منزلت زن را ارج بنهد و یک هزار سال پیش خواستار استقلال و حفظ حرمت زن بوده است. ما نیز با استفاده از همین بخش از آثار نظامی، قطعات را ساخته‌ایم که به‌صورت اُپرت اجرا خواهد شد.

بذرافکن با اشاره به اینکه اجرای یکشنبه‌شب با همراهی گروه کُر خواهد بود، از حضور یک خواننده تهرانی در این اجرا خبر داد و گفت: مهیار شادُروان، خواننده اُپرا است که در برنامه روز حافظ نیز در کنار ما بود، به عنوان میهمان در اجرای پیش رو حضور خواهد داشت.

به نقل از ایسنا، بلیت اجرای ارکستر سمفونیک فارس که از ساعت ۲۱ یکشنبه‌شب آغاز خواهد شد، به صورت اینترنتی و به قیمت‌های ۲۸۰ و ۱۸۰ هزارتومان در اختیار علاقه‌مندان به موسیقی قرار می‌گیرد.

true
true
اجرای ارکستر سمفونیک فارس با اشعار نظامی گنجوی
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true