×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز ساماندهی و ایمن سازی کمربندی جنوب شیراز

آغاز ساماندهی و ایمن سازی کمربندی جنوب شیراز ، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار “شهر مردم “ ، کمربندی شیراز و مشکلات این محور سالهاست به دغدغه ای برای مردم و مسئولین شهر شیراز تبدیل شده، مسیری که گاه از آن به عنوان گذرگاه مرگ یاد می کنند، گاه دالان وحشت. محوری ۵۲کیلومتری که ورودی شمال شیراز را به ورودی شرقی متصل کرده و سالهاست به عنوان یک شریان حیاتی برای حوزه حمل و نقل تلقی می شود. در این بین سال قبل بود که پس از کش و قوس های فراوان ساماندهی ۱۸ کیلومتر از مسیر کمربندی جنوبی به شهرداری واگذار شد. حال روز گذشته در دهمین مرحله از جهش عمرانی شهر کلنگ عملیات اجرایی یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی شهر یعنی عملیات اجرایی بهسازی بزرگراه امام خمینی(ره) و افتتاح و کلنگ زنی تعدادی پروژه دیگر با اعتباری بالغ بر ۱۰هزار میلیارد تومان به زمین زده شد تا شاید با این کار کمی از مشکلات این محل کاهش یابد.

رئیس شورای شهر شیراز در دهمین مرحله جهش عمرانی شهر شیراز که از بهمن ماه سال قبل آغاز شد، با اشاره به انبوه مشکلات کمربندی شیراز از سالها قبل با گلایه از وزارت راه و شهرداری و عدم عمل به تعهدات راه و شهرسازی در خصوص ساماندهی و توسعه کمربندی های شیراز گفت:اگر قرار است کمربندی شرقی و جنوب غربی شیراز را هم شهرداری بسازد پس وزارت راه و شهرسازی تکلیف خود را با ما مشخص کند، امروز در حالی که اصفهان در حال اجرای رینگ چهارم برون شهری خود است شیراز هنوز ساخت دومین رینگ را هم اجرا نکرده است.

مهدی طاهری ادامه داد: اینگونه نمی شود که کمربندی شیراز قتلگاه شود و  کسی پاسخگو نباشد و بعد شورا همه را جمع کند و قبول کند که ۱۸کیلومتر جنوبی کمربندی را می سازد و آنها کاری انجام ندهند، بعید هم می دانم که راه و شهرسازی دو تقاطع قائم و سفیر را که مکلف به اجرای آن است بسازد و دست آخر این تقاطعها را هم خودمان باید بسازیم.

وی تصریح کرد: کمربندی شیراز امروز نقش یک شریان شهری را دارد که حداکثرسرعت در آن ۶۰ کیلومتر است، با جان مردم نمی شود بازی کرد این دردلی که باید می گفتم.

طاهری با اشاره به اجرای دو تقاطع در دست اجرا در کمربندی اظهار داشت: کمربندی شیراز از نظر طول در کشور کم نظیر است و در کنار موارد اجرایی از نظر میزان تملک نیز بی نظیر است و در کنار هزینه های اجرایی هزینه های زیادی هم باید برای تملک مورد نیاز است.

وی اضافه کرد: اینکه پیمانکاران برای اجرای کمربندی نیامده اند علت آن است که دولت پول ندارد و آنها هم میدانند اگر بیایند پولی به آنها نمی دهند.

وی اظهار داشت: دولت اگر اینجا پول نمی دهد پس کجا هزینه می شود، جان مردم شیراز در خطر و دولت باید مشکل کمربندی را برطرف کند، اما من به نمایندگی مردم باید این موارد را اعلام کنم که مشکل مردم شیراز حل شود.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص اغاز عملیات اجرایی فاز یک ساماندهی کمربندی شیراز گفت: قطعا این پروژه یکی از پر خیر و برکت ترین پروژه های شهرداری است که شهرداری عزم خود را برای ساماندهی این بخش کمربندی جزم کرده که جادارد از شهردار شیراز برای اجرای این پروژه تقدیر کنیم و البته تقاضا می کنم در کنار فعالیتهای عمرانی اصلاح فضای سبز کمربندی را هم در دستور کار قرار دهد و این کم اهمیت تر از حوزه عمرانی کمربندی نیست.

*ساماندهی و ایمن سازی منطقه جزء وظایف راه و شهرسازی است

شهردار شیراز هم در این مراسم گفت: امروز یک مرحله دیگر از جهش عمرانی اجرا شد و در ادامه نیز جهش اجرای آسفالت را به زودی آغاز میکنیم و ظرف مدت دو سال همه معابر خاکی حتی معابر کم عرض هم آسفالت خواهندشد تا یک نیاز اصلی شهر رفع شود.

محمد حسن اسدی افزود:امروز هم در مرحله دهم جهش عمرانی شاهد کلنگ زنی و افتتاح ۲۶پروژه هستیم  از جمله کلان پروژه ساماندهی بزرگراه امام خمینی(ره) این در حالی است که علاوه بر مشکل آسفالت که در تمامی ورودی و خروجیهای کمربندی شاهد مشکلات بسیاری به ویژه ایمنی رفت و آمد هستیم.

وی ادامه داد: البته اجرای این پروژه ها در کمربندی وظیفه راه و شهرسازی است اما با نظر شورای شهر و استانداری قرار شد ساماندهی ۱۸کیلومتر جنوبی آن  به شهرداری واگذار شود و ساماندهی مابقی را باید راه و شهرسازی انجام دهد و از فرماندار و رییس شورای شهر تقاضا دارم و این مطالبه ماست که وزارت راه و شهرسازی هم باید اجرای دو تقاطعی که جز وظایف اوست را هم دنبال کند.

وی تصریح کرد: در این ۱۱۰سال عمر شهرداری شیراز. اجرای این تعداد پروژه کم نظیر است و در حال حاضر هم شیفت شب را در برخی پروژه ها شروع کردیم.

اسدی گفت: امروز در راستای طرح توسعه پل سلطان فارسی  کنار گذر اطراف این پل را  بستیم که این باعث مشکلات ترافیکی شده و در کلبه سعدی هم به دلیل اجرای پروژه مشکلاتی به وجود آمد، کارکردن برای مردم  سختی های را هم برای مردم دارد و مردم و شورا باید ما را در این زمینه یاری دهند.

*هنوز  ۱۰۰کوچه خاکی در منطقه۹شهرداری شیراز وجود دارد

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز و ناظر شورای شهر در منطقه ۹نیز در این مراسم گفت: کمربندی شیراز روز به روز خطرناکتر میشود و  جان مردم را به خطر انداخته و  به عنوان  یکی از پر خطرترین معابر کشور شناخته میشود که امروز با کمک شهرداری، با همت همه و انعقاد تفاهم نامه سه جانبه امید داریم که شاهد ساماندهی و ایمن سازی آن باشیم.

علی اکبر سلطانی با اشاره به تعهد راه و شهرسازی در خصوص ساخت دو تقاطع سفیر و قایم و ابراز امیدواری در خصوص اجرای این پروژه ها در آینده نزدیک افزود:با اجرای این تقاطعها بخش اعظم مشکلات مردم حل خواهد شد،این در حالی است که امروز هم در این مراسم پنج پروژه سهم منطقه ۹شهرداری است.

ناظر شورا در منطقه ۹شهرداری گفت: با اجرای این پروژه ها بخش  اعظم مشکلات مردم رفع میشود،این در حالی است که هنوز  قریب به۱۰۰کوچه خاکی در منطقه ۹ وجود دارد و  اکثریت معابر منطقه وضعیت مناسبی ندارند و امیدواریم در این برنامه بلند مدت اتفاقات بهتری را در منطقه شاهد باشیم.

*ساماندهی و ایمن سازی کمربندی جنوبی شهر با ۸۲۰۰میلیارد ریال اعتبار

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز هم در این مراسم گفت: امروز ما دو پروژه را داریم که یکی از آنها افتتاح فاز دوم مجتمع گردشگری کوهستان در پارک دراک است که با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال اجرا شده و این پروژه شامل بخشهایی از جمله ۳۹ واحد اقامتی رستوران،کافی شاپ و سایر نیازهاست که با همکاری سازمان سرمایه گذاری اجرا شده است.

محمد امین افزود: اما یکی از مهمترین پروژه های ما که با اعتبار ۸۲۰۰میلیارد ریال امروز اغاز شد ساماندهی. ایمن سازی ۱۸کیلومتر کمربندی جنوبی شهر شیراز است که به عهده ماست.

وی اضافه کرد: در حال حاضرایمن سازی کمربندی را شروع کردیم که این  برنامه کوتاه و میان مدت است و در کنار آن برای  بلند مدت اصلاح آسفالت کمربندی را که خرابی  زیادی دارد و تغییر جهت در برخی بخشهای آن را در دست اقدام داریم،این در حالی است که بازسازی خط کشیها نیز به عنوان یکی دیگر از پروژه های مهم ما در حوزه ایمن سازی است.

امین با اشاره به انسداد تمام ورودیهای خارج از طرح تفصیلی به کمربندی و اصلاح و تکمیل روشنایی کمربندی در ادامه اجرای این پروژه گفت: یکی دیکر از مشکلات در کمربندی نامناسب بودن برخی از رفوژ اطراف است که به دلیل کوتاه یا بلند بودن رفوژ با سطح کمربندی گاه باعث مشکلاتی در تصادفات و پرتاب خودروها به بیرون از کمربندی و حتی لاین مخالف میشود که ساماندهی این رفوژها و ایمن سازی دوربرگردانها نیز در دستور کار ما قرار گرفته است.

وی با اشاره به ساخت تقاطع نواب به عنوان بزگترین تقاطع شیراز در کمربندی توسط، شهرداری و رشد ۳۵ درصدی اجرای آن گفت:از بدو ورود شورای ششم تا کنون ۶هزار تن اسفالت در کمربندی اجرا شده  و در کنار آن یکی از وظایف ما طراحی ساخت دو تقاطع سفیر و قائم بود که این کار توسط،شهرداری انجام و برای اجرا به راه و شهرسازی ارایه شد که قرار شد راه و شهرسازی عملیات اجرای این پروژه را در کوتاهترین زمان ممکن اجرا کند.

*خرید ونصب دو هزار تابلو راهنمایی و رانندگی جدید برای کمربندی شیراز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز هم در این مراسم ضمن ارایه گزارشی از فعالیتهای این معاونت در کمربندی گفت:براساس گزارش پلیس راهور سه عامل مهم در تصادفهای کمربندی اثر گذار است که شامل سرعت غیر مجاز،سبقت غیر مجاز و عدم توجه به جلو است.

محمد هادی شهدوست ادامه داد:یکی از مشکلات اصلی کمربندی کمبود علائم رانندگی است که در این رابطه دو هزار تابلو راهنمایی و رانندگی به زودی در کمربندی نصب میشود و در کنار آن نصب یک هزار متر مربع تابلو راهنما را نیز در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اجرا۸سامانه ثبت تخلف  سرعت و ۱۵ سامانه نظارتی در آینده نزدیک در کمربندی خبر داد:علاوه بر این  ۱۹ مسیر ورودی در کمربندی  اصلاح و ایمن سازی میشود و در مجموع یکصد میلیارد تومان برای این اقدامات هزینه میشود که با اجرای این پروژه ها اتفاقات خوبی در کمربندی خواهد رخ داد.

شهدوست اظهار داشت:در حال حاضر  خرید ۵۰۰اتوبوس در دست اجراست و در کنار آن خرید ۷۵ میدل باس و ۴۵ ون هم در دستور کار است، همجنین در راستای توسعه حمل و نقل همگانی اجرای اولین خط BRTدر مرحله انتخاب پیمانکار است و در کنار آن  سامانه ناظر تقاطع در ۲۰ تقاطع شهر اجرایی شده است.

شهدوست با اشاره به قرار گرفتن در آستانه اجرای طرح LEZ ممنوعیت ورود خودروهای آلاینده به محدوده ترافیکی شهر از استفاده از این سامانه برای اجرای برخی دیگر از طرحها از جمله ممنوعیت ورود خودروهای زوج و فرد به این محدوده خبر داد.

true
true
آغاز ساماندهی و ایمن سازی کمربندی جنوب شیراز
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true