×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
آزادی ممنوعه خودروهای سنگین در آزادراه مرگ!

نافرمانی رانندگان خودروهای سنگین در آزادراه شیراز-اصفهان؛ علت اصلی تصادفات مرگبار، به گزارش عباس امیری خبرنگار شهر مردم، علیرغم تاکید چندباره مقامات انتظامی و مسئولان راه و ترابری استان فارس بر لزوم جلوگیری از ورود ماشین های سنگین به آزادراه کماکان دارای نقص شیراز-اصفهان اما آنچه که رانندگان و عبورکنددگان از این مسیر مشاهده می کنند ورود بی ملاحظه این وسایل نقلیه است که بارها باعث مشکلات و حوادث ترافیکی می شود.

برای مقابله با این مسئله، طرح‌های مختلفی در سطح کشور اجرا شده است، از جمله طرح ضربتی ممنوعیت تردد کامیون و تریلر در آزادراه شیراز اصفهان. این طرح با هدف کاهش ترافیک و افزایش ایمنی رانندگان و کاهش حوادث جاده‌ای مورد توجه قرار گرفته است اما ظاهرا در عمل اجرای این طرح را شاهد نیستیم!

روز گذشته باز هم این مسئله حادثه ساز شد و مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس اعلام کرد: برخورد سواری ال نود با کامیونت در آزادراه شیراز – اصفهان سه جان‌ باخته و سه مصدوم برجا گذاشت.

حسین درویشی گفت: ساعت ۰۵:۳۰ بامداد روز گذشته، حادثه برخورد سواری ال نود با کامیونت در کیلومتر ۱۲۶ جاده آزادراه شیراز به اصفهان از مرکز کنترل و هماهنگی استان دریافت شد.

وی ادامه داد: دو تیم واکنش سریع شیراز و پایگاه جاده ای فتح آباد مرودشت به محل حادثه اعزام شدند؛ پس از ارزیابی و رسیدن مشخص شد که این حادثه سه مصدوم و سه جان‌ باخته دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس اظهار کرد: عوامل عملیاتی پس از اقدامات اولیه و رهاسازی ، مصدومان را جهت انتقال به مرکز درمانی تحویل اورژانس دادند و جانباختگان نیز تحویل عوامل انتظامی شد.

اما پرسش اینجاست تا کی باید شاهد عدم توجه به قانون از سوی علاقه مندان به تخلف و متخلفین و بی توجهی مسئولان به این موضوع باشیم و هر روز و هر هفته به عزای هموطنان عزیزمان بنشینیم؟

استاندار فارس پیش از عید نوروز بر ضرورت جلوگیری فرماندهی انتظامی فارس از ورود ماشین های سنگین به آزادراه سخن گفته بود و رییس دیوان محاسبات استان هم در بازدیدی که از این محور داشت عنوان کرده بود ورود این وسایل نقلیه به سلامت آزادراه ضرر می رساند.

طرح ضربتی ممنوعیت تردد کامیون و تریلر در آزادراه شیراز اصفهان، طرح لازم الاجرا با نظارت دقیق و برای جلوگیری از هرگونه تخلفات، نظارت‌های فعال و مداوم از سوی مقامات مسئول امر ضروری است.

همچنین، لازم است این طرح به‌طور مداوم ارزیابی شود تا مشکلات و نواقص آن شناسایی و رفع شوند.

به طور کلی، طرح ضربتی و ممنوعیت تردد کامیون و تریلر در آزادراه شیراز اصفهان یکی از راهکارهای موثر برای مدیریت ترافیک و افزایش ایمنی در جاده‌هاست، اما نیازمند پیگیری و نظارت دقیق است تا به بهترین نتیجه ممکن برسد.

true
true
آزادی ممنوعه خودروهای سنگین در آزادراه مرگ!
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true