×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
ادامه جهاد عمرانی وخدمت رسانی در منطقه ۱۱ شهرداری شیراز، با اجرای بیش از ۸۰ پروژه عمرانی ریز و درشت در سال پیش رو

آغاز ساخت یک پارک محله ای و سه سالن ورزش های توپی، غیر توپی و سالن مدیریت بحران در منطقه ۱۱ شهرداری شیراز، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، منطقه یازده شهرداری شیراز، میزبان جلسه و بازدید این هفته کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز بود، جلسه ای که البته کلنگ دو پروژه محرومیت زدایی در این منطقه نیز به زمین زده شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز، در این جلسه با تاکید بر نقش ارزنده پروژه های محرومیت زدایی، در ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان در محلات کم برخوردار، گفت: منطقه یازده شهرداری شیراز، در جغرافیای مهمی از کلانشهر شیراز، واقع شده و تعداد قابل ملاحظه ای از پروژه های محرومیت زدایی، خدماتی و عمرانی، در سطح این منطقه، در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.

رضا محمدیان، از تمرکز مدیریت شهری برای اتمام پروژه های نیمه تمام، در منطقه ۱۱ خبر داد و افزود: در سال گذشته، پروژه های خوبی در بافت قدیم محله های پودنک و قناعت پیشه، انجام شد که زمینه ساز ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و محرومیت زدایی شده است.

وی، خواستار تداوم پروژه های محرومیت زدایی، در این منطقه مهم از کلانشهر شیراز شد و تصریح کرد: شهرداری منطقه یازده، این قابلیت را دارد که به عنوان پایلوت و الگوی محرومیت زدایی، در کلانشهر شیراز شناخته شود.

محمدیان، ادامه داد: در حال حاضر، بیش از ۷۰ پروژه در  محلات منطقه ۱۱، در حال اجراست که این پروژه ها، شامل  آسفالت، لوله گذاری، پیاده راه سازی، گسترش زیرساخت های فرهنگی، ورزشی و… است و با بهره برداری از این پروژه ها، چهره این منطقه شهرداری شیراز، تا حدود زیادی تغییر خواهد کرد که این امر، رشد رضایتمندی شهروندان را به همراه دارد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز، افزود: در زمینه حمل  و نقل، لوپ های ارتباطی تقاطع هایی که به صورت ناقص احداث شده اند، در دستور کار قرار گرفته است.

وی، خواستار مرمت مساجد و بناهای تاریخی و مذهبی سطح مناطق شهرداری شیراز شد و اظهار داشت: در شورای اسلامی شهر و شهرداری، به دنبال توسعه عدالت محور خدمات، امکانات و پروژه های عمرانی هستیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: سالن تئاتر مجهزی که در منطقه یازده شهرداری شیراز، قرار دارد، نقش فرامنطقه ای دارد و برای اتمام آن، پیمانکار جدید مشخص خواهد شد.

*رشد ۸۵ درصدی اجرای پروژه های عمرانی منطقه ۱۱ در سال گذشته

نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز هم در حاشیه این جلسه به خبرنگاران، گفت: منطقه ۱۱ آخرین منطقه شهرداری است که شکل گرفته و یکی از مناطقی است که تقریبا محیطی برای اجرای پروژه های بزرگ جدید ندارد، چرا که پیش از این، پروژه های خوبی در آن انجام شده و بیشتر بحث حفظ و نگهداری و امور شهری در آن، مد نظر است.

lpl,,n صفایی، افزود: سال قبل، ما شاهد رشد ۸۵ درصدی، در کارهای عمرانی منطقه بودیم که بخشی از آنها هم به این طرف سال، باز می گردد که تا تیرماه هم فرصت دارند، پروژه هایشان را به سرانجام برسانند.

وی، تصریح کرد: امسال هم به رغم آنکه هنوز در ابتدای سال هستیم، پروژه های خوبی در منطقه، اجرا شده است.

عضو شورای شهر شیراز، گفت: هدف از حضور کمیسیون عمران، در مناطق و سازمان های شهرداری، این است که از نزدیک  مشکلات شهری را بررسی کنیم تا اجرای پروژه ها، با سرعت بیشتری انجام و در اجرای آنها تسهیل ایجاد شود.

وی، با تقدیر از فعالیت های شهردار منطقه ۱۱، گفت: البته  خود مهندس فراشاییان، با توجه به تجربه ای که داشتند، توانستند تا حدود زیادی، مشکلات سر راه  حل شود و یک سری طراحی نیز  داشتند که قرار شد بخشی از مشکلات آنها را من حل کنم.

عضو شورای شهر شیراز، در خصوص تکمیل لوپ های پل غدیر نیز که سال هاست، بحث آن مطرح است، گفت: خوشبختانه در این زمینه نیز بالاخره پس از مدت ها، امسال این پروژه به نتیجه می رسد، در این مسیر، طبق اعلام منطقه، تنها مشکلی برای جابجایی یک دکل برق فشار قوی، در تقاطع غدیر وجود داشت که بر طبق رایزنی انجام شده، این مشکل نیز به زودی حل می شود و امسال، شاهد تملک مسیر و اجرای این پروژه خواهیم بود.

صفایی، تصریح کرد: تکمیل  فرهنگسراها و کتابخانه مرحوم فال اسیری، یکی از قول های شهردار منطقه ۱۱ به ما بود تا با این کار، بخشی از مشکل کمبود فضای فرهنگی، در محله جانبازان حل شود.

وی، افزود: یکی از اقدامات خوب این منطقه، اجرای پروژه های محرومیت زدایی است که در این زمینه، اقدامات خوبی انجام شده است، از جمله در  محله قناعت پیشه که امروز بازدیدی از آن داشتیم، با ابتکار خود شهردار منطقه، اقدامات خوبی در ارتقاء فضای سبز، هویت شهری و زیباسازی انجام شده، آن هم با شیب زیاد و صعب العبور بودن محل، که مردم این محله نیز از اجرای این اقدامات شهرداری منطقه، راضی بودند و این کار ویژه ای است که بنای آن، از این منطقه آغاز شده است.

عضو کمیسیون عمران وحمل و نقل شورای شهر شیراز، گفت: یکی دیگر از پروژه های منحصر به فرد این منطقه که در شیراز بی نظیر است، پردیس تئاتر نصر است که سال هاست بر روی زمین مانده و در بازدیدی که به اتفاق شهرداری شیراز از اینجا داشتیم، مهندس فراشاییان، شهرداری منطقه ۱۱، قول دادند که این پروژه را هر چه سریعتر به سرانجام برسانند و ما نیز در این زمینه، آماده هر گونه همکاری هستیم.

*شناسایی ۴۴ پروژه اولویت دار در شهرداری شیراز

رئیس کمیته محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در حاشیه این بازدید، از تمرکز مدیریت شهری، بر افزایش نشاط و شادابی شهروندان خبر داد. سیده مریم حسینی، با اشاره به نقش اثرگذار حضور کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر، در پیشبرد پروژه های شهری، گفت: نظارت میدانی بر پیشرفت پروژه های عمرانی، زمینه ساز بهره برداری سریع تر از آنها خواهد شد.

وی، با بیان اینکه نشاط شهروندی، سرلوحه تصمیمات مدیریت شهری قرار دارد، اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر، سازندگان مجتمع های مسکونی، باید به دستورالعمل الزام به تهیه طرح مسیرهای دوچرخه سواری در فرآیند پروانه، توجه داشته باشند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز، در ادامه از شناسایی ۴۴ پروژه اولویت دار در شهرداری شیراز، خبر داد و افزود: شهردار کلانشهر شیراز، نظارت ویژه ای بر پیشبرد پروژه های مهم، نظیر باغ موزه سرو و پل زندگی دارد.

وی، اضافه کرد: مسئولیت اجرای پل زندگی، با معاون شهرسازی شهرداری شیراز است که در مرحله بازطراحی قرار دارد و فازهای اول و دوم باغ موزه سرو، ظرف سه ماه آینده، طراحی خواهد شد.

رئیس کمیته محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز، افزود: کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز، نظارت ویژه ای بر پیشبرد پروژه های محرومیت زدایی دارد و به واسطه اجرای آنها، کیفیت زندگی شهروندان، رشد قابل ملاحظه ای می یابد.

وی، با بیان اینکه پروژه های محرومیت زدایی، زمینه ساز تحولات اساسی در محله پودونک شدند، اظهار داشت: فاز اول این پروژه، با موفقیت به بهره برداری رسید و فازهای بعدی آن، در دستور کار قرار دارد.

حسینی، از سیاستگذاری شورای اسلامی شهر شیراز، در راستای ارتقای زیرساخت های فرهنگی و هنری، خبر داد و افزود: عملیات احداث و تجهیز سالن تئاتر نصر، به عنوان یک پروژه فاخر، در مرحله مناقصه قرار داد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز، در بخش دیگری از سخنانش، گفت: تعداد ۲۵ واحد از منازل محرومان، به همت شهرداری منطقه ۱۱ شیراز، مورد شناسایی و کارشناسی قرار گرفته که در مراحل اداری، برای رسیدگی و محرومیت زدایی قرار دارد.

وی، با اشاره به کلنگ زنی سالن ورزش های توپی در حاشیه این بازدید کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز از منطقه ۱۱، افزود: این پروژه ورزشی، به نام شهیدان ابهری، مزین شده است که با اعتباری بالغ بر ۳۰۶ میلیارد ریال، در زمینی با عرصه ۵۳۹۹ متر مربع، احداث خواهد شد.

حسینی، اظهار داشت: مدت اجرای این سالن ورزش های توپی، ۲۴ ماه خواهد بود.

رئیس کمیته محرومیت زدایی شورای اسلامی، گفت: هم اکنون مرمت مساجد و بافت های تاریخی، پروژه لوله گذاری ، نورپردازی، نصب المان های شهری، احداث یادمان شهدای گمنام، بهسازی فضای سبز و غیره، در دستور کار شهرداری منطقه ۱۱ قرار دارد.

* اکثر پروژه های این منطقه در دهه فجر یا تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

شهردار منطقه ۱۱ شیراز نیز در حاشیه این بازدید، در جمع خبرنگاران با اشاره به تحقق ۸۵ درصدی بودجه سال گذشته این منطقه شهرداری، اظهار داشت: برای سال جاری، بودجه ای  معادل ۲۸۰ میلیارد تومان، پیش بینی شده است تا صرف اجرای پروژه های کوچک، متوسط و بزرگ مقیاس شود.

علی فراشاییان، افزود: در همین راستا، امسال بیش از ۸۰ پروژه ریز و درشت، در دستور کار قرار گرفته است که از این تعداد، بالغ بر ۱۰ پروژه جزو پروژه های بزرگ مقیاس است که در دست اجرا هستند.

شهردار منطقه ۱۱شیراز، گفت: از جمله این پروژه ها، به اجرای احداث سالن توپی و غیرتوپی، سالن بحران که امروز کلنگ آنها، به زمین زده شد، می توان اشاره کرد.

وی، افزود: همچنین  اجرای پروژه های محرومیت زدایی در منطقه زراعت پیشه و محله پودنک، سالن و پردیس تئاتر نصر و اجرای کتابخانه بلوار نصر، از دیگر پروژه هایی است که در دستور کار ما قرار گرفته است.

وی، افزود: اکثر پروژه های این منطقه، در دهه فجر یا تا پایان سال، به بهره برداری می رسد. شهردار منطقه ۱۱ شیراز، در ادامه به آغاز عملیات اجرایی پروژه سالن ورزشی توپی شهید ابهری، اشاره نمود و گفت: این پروژه که امروز کلنگ آن به زمین زده شد، در واقع شامل سه مجموعه سالن توپی، غیر توپی و سالن مدیریت بحران امور شهری است که برای منطقه، بسیار حایز اهمیت است.

وی، افزود: هزینه ساخت این پروژه، بالغ بر ۳۰۶ میلیارد ریال است و مساحت عرصه این پروژه، بالغ بر ۵ هزار و سیصد و نود و نه متر و مساحت سوله آن، یک هزار و ۴۸۸متر مربع است که ظرف دو سال آینده، به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است در حاشیه این جلسه، اعضای کمیسیون از طرح بازآفرینی شهری، زیباسازی و فضاسبز محله قناعت پیشه که با استقبال مردم این محله نیز همراه بود، بازدید کردند و کلنگ یک پارک محله ای، در بالاترین و دورترین نقطه این محله نیز به زمین زده شد، در پایان این بازدید نیز کلنگ عملیات اجرایی سه سالن توپی، غیر توپی و سالن مدیریت بحران، در زمینی در یکی از محلات این منطقه، به زمین زده شد.

* اکثر پروژه های شهرداری منطقه ۱۱ شیراز در سال گذشته به سرانجام رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، با بیان این مطلب که اکثر پروژه های شهرداری منطقه ۱۱ شیراز، در سال گذشته به سرانجام رسیده است، گفت: پیش بینی می شود، با اجرای پروژه های کوچک و بزرگ مقیاس، منطقه ۱۱ شیراز متحول شود.

محمد امین، با بیان اینکه سالن مطالعه مجموعه تئاتر نصر، از پروژه های بزرگ مقیاس منطقه ۱۱ به شمار می رود، افزود: عملیات اجرایی این دو پروژه، پس از یک وقفه، از سر گرفته شده است و در حال حاضر، در حال اصلاح طرح و گرفتن پیمانکار هستیم. وی، گفت: منطقه ۱۱ شهرداری شیراز، جزء مناطق موفق از لحاظ عملکرد عمرانی است.

true
true
ادامه جهاد عمرانی وخدمت رسانی در منطقه ۱۱ شهرداری شیراز، با اجرای بیش از ۸۰ پروژه عمرانی ریز و درشت در سال پیش رو
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true