×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
کرایه مترو شیراز ۴۰درصد گران‌تر شد

کرایه مترو شیراز ۴۰درصد گران‌تر شد، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم ، یکصد و بیست و هشتمین جلسه صحن علنی شورای شهر شیراز، در حالی برگزار شد که نخستین دستور این جلسه، در خصوص بهاء خدمات (کرایه) جابجایی مسافر، توسط حمل و نقل ریلی درون شهری بود که با رای مثبت اکثریت آرا به تصویب رسید.

بر اساس ماده واحده این مصوبه، به شهرداری شیراز اجازه داده شد نسبت به اخذ بهای بلیت مترو، به شرح ذیل عمل نماید،براین اساس، مقرر شد جهت استفاده از مترو با کارت شهروندی، مبلغ ۱۸هزار ریال از کارت مسافر در ایستگاه مبدأ و در ابتدای سفر، کسر شود و دوم اینکه برای کسانی که کارت شهروندی ندارند، مبلغ بلیت تک سفره با استفاده از  توکن یا کد QR و البته به مبلغ ۳۰هزار ریال باشد.

همچنین بر اساس تبصره این مصوبه نیز جهت سالهای آینده، بهای بلیت مترو به میزان نرخ تورم رسمی اعلامی توسط مراجع ذیصلاح، تعیین و  نسبت به سال قبل، افزایش می یابد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل شورای شهر شیراز نیز در حاشیه این جلسه در گفت وگو با شهر مردم، اظهار داشت: بر اساس این مصوبه، ۴۰درصد به کرایه مترو افزوده میشود.

رضا محمدیان  در خصوص احتمال افزایش کرایه سایر ناوگان حمل و نقل عمومی، مانند اتوبوس، گفت چون در ابتدای سال این افزایش، صورت گرفته احتمال افزایش کرایه آنها  تا پایان سال وجود ندارد.

اما دومین دستور این جلسه، در خصوص طرح کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورا، درخصوص تهیه شرح خدمات و راه اندازی سامانه ثبت اطلاعات ساکنین محدوده ترافیک ، بود که این طرح هم با چراغ سبز اعضا، به تصویب رسید.

بر اساس ماده واحده این مصوبه، شهرداری شیراز، مکلف است حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه، با هماهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری، با الگو برداری از اقدام انجام شده توسط سازمان فاوای شهرداری تهران، نسبت به تهیه پیش نیاز سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز راه اندازی سامانه ثبت اطلاعات ساکنین محدوده طرح ترافیک، اقدام نماید.

 

true
true
کرایه مترو شیراز ۴۰درصد گران‌تر شد
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true