×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
پوستری که میلیون‌ها بار منتشر شد

پوستری که میلیون‌ها بار منتشر شد، در پی حملان مرگبار رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در شهر رفح در جنوب نوار غزه، پوستری برای همدردی با مردم فلسطین و محکومیت این کشتار گسترده میلیون‌ها بار در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد.

به گزارش شهر مردم ، حملات اخیر اسرائیل در رفح غزه منجر به شهادت حداقل ۴۵ فلسطینی از جمله تعداد زیادی کودک شده است و بنا بر گزارش‌ها، این حملات منطقه تل السلطان را که به عنوان منطقه امن تعیین شده بود با حداقل هشت موشک هدف قرار داد و این منطقه که محل زندگی صدها هزار فلسطینی بود بر اثر این حملات دچار آتش‌سوزی در چادرهای اسکان آوارگان شد.

پس از این حملات، تصاویری از بدن‌های سوخته و جراحات شدید آوارگان فلسطین در شهر رفح به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و پوستری با متن «همه چشم‌ها به رفح» (All Eyes On Rafah) به کانونی برای فعالان و گروه‌های بشردوستانه تبدیل شد که وضعیت اسفبار مردمی را که در کمپ‌های تنگ پناهجویان بدون کمک‌های بشردوستانه کافی زندگی می‌کنند، برجسته می‌کند. این تصویر چادرهایی را نشان می‌دهد که شعار «همه چشم‌ها به رفح» را نشان می‌دهد، جایی که تقریباً ۱.۵ میلیون نفر باید با بمباران‌های مداوم رژیم صهیونیستی دست و پنجه نرم کنند.

بر اساس گزارش‌ها، شعار «همه چشم‌ها به رفح» از بیانیه «ریک پیپرکورن»، مدیر دفتر سازمان جهانی بهداشت در اراضی اشغالی فلسطین نشأت گرفته است. او این اظهارات را در ماه فوریه پس از آن بیان کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، دستور تخلیه رفح را در پیش‌بینی حملاتی به مناطقی که به گفته او آخرین پایگاه‌های حماس است، عنوان کرده بود.

حمایت از کمپین «همه چشم‌ها به رفح» در سطح جهانی افزایش یافته است و سازمان‌هایی مانند «کودکان را نجات دهید»، «آکسفام»، «آمریکایی‌ها برای عدالت در فلسطین»، «کمپین همبستگی فلسطین» نیز این شعار را استفاده کرده‌اند. هشتگ #AllEyesOnRafah بیش از ۱۹۵ هزار پست و میلیون‌ها بازدید در رسانه‌های اجتماعی به دست آورده است و در شبکه اجتماعی اینستاگرام ترند شده است.

افراد مشهوری از جمله «لی-آن»، «بلا حدید»، «سائورس مونیکا جکسون»، «سوزان ساراندون» نیز اقدام به انتشار این پوستر در حمایت از فلسطین و محکومیت حملات رژیم صهیونیستی کردند.

true
true
پوستری که میلیون‌ها بار منتشر شد
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true