×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
پزشکیان: مطمئن باشید از حق و حقوق همه دفاع خواهیم کرد

پزشکیان: مطمئن باشید از حق و حقوق همه دفاع خواهیم کرد ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مطمئن باشید از حق و حقوق همه دفاع خواهیم کرد اما همه باید کمک کنید چرا که این تغییر به صورت لحظه‌ای اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش شهرمردم، مسعود پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری صبح سه‌شنبه – ۱۲ تیر ۱۴۰۳ – در نشستی با عنوان «گفت‌وگو درباره دولت فرهنگی؛ برای ایران» که با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در سالن همایش‌های رایزن مرکز دایره‌المعارف اسلامی برگزار شد، در واکنش به طرح مطالباتی برای بیان برخی مطالب در مناظره تلویزیونی امشب با تاکید بر اینکه من به دنبال اینکه پستی بگیرم و رئیس شوم نیستم و باید این تصور که من آمدم به هر قیمتی رای بگیرم را از ذهن خود بیرون کنید، گفت: من بارها گفته‌ام که من کارشناس همه رشته‌ها نیستم اما دیدگاهم خیلی روشن است؛ من به علم و کارشناسی معتقدم و به احقاق حقوق همه جامعه معتقد هستم.

وی افزود: آنچه که از نظر اعتقادی به آن اعتقاد دارم مناظره‌ای است که ملائک با خدا درباره انسان می‌کنند؛ خداوند به انسان علوم، هنرمندی‌ها، مهارت‌ها و توانمندی‌ها را یاد داد و انسان مسجود ملائک شد چون دانایی، علم و هنر داشت نه اینکه نماز می‌خواند و روزه می‌گرفته سجده خدا می‌کرد؛ انسان که مورد سجده قرار می‌گیرد به دلیل علم و آگاهی و هنرش است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: هنرمندان باید بتوانند وضعیت ناهمگونی که در جامعه به وجود آمده است را با هنر حل کنند؛ هنرمندان باید کمک کند تا من بتوانم کاری کنم. هنرمندان باید بگویند که این ناهمگونی و واگرایی که در جامعه ایجاد شده است به چه شکلی کار کنیم که بتوانیم کنار هم قرار بگیریم و مملکت را به جایی که باید برسانیم. اینکه تصور کنید من کشتی نجات هستم، اینگونه نیست بلکه من کارگزار تفکر و اندیشه‌ای خواهم بود که بتواند شایستگی، توانمندی، علم، مهارت و هنر و همچنین عزت و سربلندی ما را به ارمغان آورد.

پزشکیان عنوان کرد: من در جلسه جبهه اصلاحات گفتم که من در ابتدا اصولگرا هستم و اصولی که به آن اعتقاد دارم حق و عدالت است و من وظیفه دارم که با مردم بر اساس انصاف رفتار کنم و در حق کسی نامردی نکنم. همچنین گفته‌ام که اصلاحات را با تمام وجود باور دارم چرا که حق و عدالت وجود ندارد و باید اصلاح کنیم تا این حق و عدالت در جامعه ایجاد شود. ما آمده‌ایم برای کشور ایران و نسل‌های آینده ایران کاری بکنیم که وقتی بچه‌های ما ماندند و ما رفتیم از ما با عزت یاد کنند نه اینکه پشت سرمان بد و بیراه بگویند.

وی با تاکید بر اینکه هنر این نیست که اگر من بد عمل کردم شما جوابم را آنگونه بدهید، گفت: مطمئن باشید از حق و حقوق همه دفاع خواهیم کرد اما همه باید کمک کنند؛ چرا که این تغییر به صورت لحظه‌ای اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش شهرمردم، رضا صالحی امیری معاون فرهنگی و هنری ستاد مسعود پزشکیان نیز در این نشست با طرح این پرسش که اگر پزشکیان به پاستور برود چه اتفاقی می‌افتد و اگر دیگری برود چه اتفاقی برای سرنوشت یک ملت و فرزندان ما در آینده خواهد افتاد؟ گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رقابت در دو حوزه اصولگرایی و اصلاح طلبی که در آن مقطع به عنوان راست و چپ شناخته می‌شد، شکل گرفت و حضرت امام (ره) نیز رسماً این تکثر را به رسمیت شناخت و آن را مثبت دانستند؛ لذا در ادوار گذشته این دو جریان در رقابتی منطقی قدرت را در دست می‌گرفتند.

معاون فرهنگی و هنری ستاد مسعود پزشکیان با بیان اینکه «انتخابات پیش رو به نوعی انتخاب گفتمان است»، اظهار کرد: انتخابات پیش رو انتخاب میان جریانی است که معتقد است تحریم نعمت است کامل دارند و در مقابل آن تفکر عقلانیتی قرار دارد که تحریم را خیانت به آرمان‌های ملت می‌داند. تفکر عقلانیت فضای مجازی را یک فرصت می‌داند و همچنین در گفتمان عقلانیت، تکثر قومی، مذهبی و سیاسی یک فرصت تاریخی است. عقلانیت معتقد است که جامعه را نمی‌توان بدون هویت فرهنگی اداره کرد و از این منظر جامعه ایران امروز بر سر دوراهی مسیر رادیکالیسم و عقلانیت قرار گرفته است.

آیت الله سیدمصطفی محقق داماد رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران نیز در این نشست در اظهاراتی گفت: ارباب فضیلت و هنر با امید در اینجا آمده‌اند برای اینکه به زودی شما رئیس جمهوری اسلامی آنان باشید. اگر واژه اسلامی و اسلام از روز اول تشکیل تمدن اسلامی تا امروز توسط قدرت‌های روز به نفع خود مصادره شده و هر روز تفسیر خاصی پیدا کرده است اما خوشبختانه واژه جمهوری از یونان باستان و دوران افلاطون و ارسطو تا امروز معنایش روشن است و تغییر نیافته است؛ جمهوری یعنی مشارکت همه. بنابراین اگر آقای پزشکیان رئیس جمهور کشور شدند به معنای آن نیست که فقط منافع اکثریت را تامین بفرماید بلکه اکثریت قدرت را تشکیل می‌دهند اما رئیس جمهور قادر آن است که حقوق همه به خصوص اقلیت‌ها را نیز مورد توجه قرار دهد.

وی با اشاره یه میزان مشارکت در انتخابات ۸ تیر افزود: آمار مشارکت از روز نخستین تشکیل حکومت تا امروز تقریباً به نصف رسیده است و آقای پزشکیان باید درد دل آنهایی که مشارکت نکرده‌اند را بشنوند و به شکایت آنان رسیدگی کند؛ چرا آنها گله‌مندند و چرا با حاکمیت موضع دارند؟ باید به درد دل آنها رسیدگی شود. آقای پزشکیان باید کاری کند که اگر خدا به او توفیق دهد، در کشور فرهنگ تحول دیگری را نهادینه کند. این موضوع خواسته فضلا و سروران و اساتید هنر و فرهنگ است.

رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران، اظهار کرد: نمایندگانی از اهل فضیلت آمده‌اند که بگویند آقای رئیس جمهور، ما توسعه، تعامل با جهان، زندگی بهینه، دانش پروری و احترام به هنر و علم و دانش را می‌خواهیم. عده‌ای از اساتید عالم و دانشجویان کشور از دانشگاه بدون حق اخراج شده‌اند، این‌ها باید بازگردند و سرزمین ایران ملجا آمال تمام مهاجران ایرانی باشد.

در این نشست که با حضور شخصیت‌هایی نظیر علی اکبر صالحی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد، مهدی عسگرپور مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، عبدالجبار کاکایی شاعر و منتقد ادبی، پونه ندایی روزنامه نگار، یدالله کابلی خوشنویس، محمدرضا نوروز پور روزنامه نگار و مترجم، احسان عبدی پور کارگردان و فیلمنامه‌نویس، محمدعلی جعفریه فعال حوزه نشر، جمشید بایرامی و حمیدرضا عاطفی دبیر هیات مدیره خانه موسیقی به بیان دغدغه‌ها و مطالبات خود پرداختند.

true
true
پزشکیان: مطمئن باشید از حق و حقوق همه دفاع خواهیم کرد
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true