×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
قلعه‌نویی: آنقدر به ما حمله شد که به منچسترسیتی نشده/ برخی منتقدان از ۲۰۰۶ با من مشکل دارند/ پول برای بازی دوستانه نداریم

قلعه‌نویی: آنقدر به ما حمله شد که به منچسترسیتی نشده/ برخی منتقدان از ۲۰۰۶ با من مشکل دارند/ پول برای بازی دوستانه نداریم ، سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: حضور طارمی در پورتو، جهانبخش در فاینورد و آزمون در رم ماحصل کار همین مربیان داخلی است.

خبرگزاری شهرمردم – امیر قلعه‌نویی در مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال نوجوانان به جام جهانی زیر ۱۷ سال اندونزی که از ساعت ۱۰:۲۰ امروز(سه‌‎شنبه) برگزار شد پیش از شروع سخنانش خطاب به مجتبی محرمی، اظهار داشت: ما هم دیگر عینکی شدیم. درمورد چند موضوع باید صحبت کنم که ابتدا برنامه‌ریزی است. برنامه ۲ کلمه ساده است. یعنی هدفی دارید که از این راه می‌خواهید به نتیجه برسید. ژاپن از ۲۰ سال قبل یا بیشتر با کارتون کارش را شروع کرد. پس از حذف این تیم در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۴ دیدم مربی‌شان گفت هرچند حذف شدیم، اما برنامه ریزی داریم. فکر می‌کنم ژاپن تنها کشوری در دنیا است که برنامه ۱۰۰ ساله دارد و آدم‌هایش هم ۱۰۰ ساله هستند.

وی افزود: من ۱۵ سال گذشته گفتم ایرانی‌ها را باور کنند. نمونه‌اش وحید شمسایی و حسین عبدی هستند. اگر شرایط آماده و روابط خوب بود ۹۰ درصد مربیان ما در اروپا مربیگری می‌کردند. صعود یحیی گل‌محمدی به فینال آسیا کار راحتی نیست حضور طارمی در پورتو، جهانبخش در فاینورد و آزمون در رم ماحصل کار همین مربیان است. از همین الان خواهش می‌کنم برای تیم جوانان و امید برنامه داشته باشید. نبی می‌داند درمورد تیم امید چه شرایطی را پشت سر گذاشتیم که یک روز آن‌ها را بازگو می‌کنم. از کادرفنی و مدیریت تیم نوجوانان یک بار به خاطر صعود به جام جهانی و یک بار به خاطر پشتوانه‌سازی، تشکر می‌کنم.

سرمربی تیم ملی گفت: می‌گویند تیم ملی پیر است، اما آیا در تیم ملی بزرگسالان بازیکن می‌سازند؟ پشتوانه‌سازی وظیفه تیم‌های پایه است. باید مثل ژاپن‌عمل کنیم که ۲ تیم دارد. اگر برنامهریزی کرده و تیم‌های ستادی خوب کار کنند نتیجه می‌گیریم. اطمینان دارم در جام جهانی نتایج خوبی می‌گیرد. کسی که بتواند لامپ استخر را بشکند، می‌تواند کار‌های بزرگی انجام بدهد (قلعه‌نویی این را به شوخی خطاب به یکی از بازیکنان گفت!) مساله بعدی این است که بازیکنان نوجوانان ما باید قدر سلامتی، استعداد خود را بدانند و باید برای دانشان قدر فرصت‌ها هدف‌گذاری کنید.

قلعه‌نویی تصریح کرد: نمونه بارز این هدف‌گزاری هم سید جلال حسینی است. روزی که من سرمربی تیم ملی شدم او لیاقت حضور در جام جهانی را داشت. نباید بترسید، زیرا استعداد‌های خیلی خوبی هستید. آقایان به خدا شرایط تیم بزرگسالان خوب نیست، اما باید رسالت خود را انجام بدهیم. باید با اخلاق و رفتارتان، سرباز و سفرای وطن باشید. مربی شما جزو اولین نفراتی است که مدرک بالای مربیگری اروپا را کسب کرده است.

درباره دیدار‌های پیش‌رو تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ‌کنگ و ازبکستان در مرحله اول انتخابی جام جهانی و درخواستش برای تعویق هفته دهم لیگ برتر، گفت: هیچ مسابقه‌ای ساده نیست. اگر نتایج را در اروپا و آسیا دنبال کرده باشید، می‌بینید همه بازی‌ها سخت است. روز گذشته جلسه‌ای با مسئولان سازمان لیگ برگزار کردیم و صحبت‌هایی انجام شد و قرار است خبر بدهند. فاصله ۲۱ تا ۲۵ آبان ماه کم است و بازیکنان سه، چهار روز یکبار بازی می‌کنند و زمین‌ها نیز مساعد نیست.

وی در مورد اینکه امکان دارد بازی‌های هفته دهم به تعویق بیفتد، تصریح کرد: روز گذشته جلسه‌ای برگزار شد و اگر نتیجه‌اش را بگویند اعلام می‌کنیم. در جلسات قبلی قرار بود بازیکنان را ۲۰ آبان به ما تحویل دهند. تیم ملی بزرگسالان یک دقیقه هم بازی‌ها را عقب نینداخته است. بازی‌هایی که به تعویق افتاد به خاطر تیم امید و بازی یک تیم باشگاهی بود. چون خودم سرمربی تیم باشگاهی بودم شرایط مربیان را در نظر گرفتم تا تیم‌ها در شرایط مسابقه باشند. فشردگی مسابقات و فاصله کم بازی‌ها به ما لطمه می‌زند.

سرمربی تیم ملی درباره واکنش ورزشکاران رشته‌های مختلف به اظهارات محمدحسین کنعانی‌زادگان، مدافع ملی‌پوش پرسپولیس که گفته بود «خورودیش ۱۰۰ میلیارد تومان قیمت دارد» گفت: بهتر است دیگر به این موضوعات نپردازیم. باید حق همه رشته‌ها را بدهیم. فوتبالیست‌ها کار بسیار بزرگی مثل صعود به جام جهانی کردند. این کار سخت است. قهرمانان المپیک نیز ریاضت و زحمت می‌کشند و اگر حرفی زدند برای خودشان بوده و نخواستند خودشان را با فوتبالیست‌ها در کفه ترازو قرار دهند. کنعانی‌زادگان حرفی زد که از باب شوخی بود، اما دوستان طور دیگری برداشت کردند. باید به همه رشته‌ها نگاه ویژه شود. ژاپن یک بُعدی حرکت نکرد و در بازی‌های آسیایی نشان داد چقدر پیشرفت کرده است. بنابراین، به همه رشته‌ها به اندازه خودشان بها داده شود. اگر دوستان حرفی زدند به خاطر زحمات و مقام‌های جهانی است که کمتر به آن‌ها توجه می‌شود.

قلعه‌نویی در رابطه با درخواست اعضای کادرفنی برای حمایت از تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا خاطرنشان کرد: ۵ بازی انجام دادیم که ۴ دیدار بیرون از خانه بود. دو فینال داشتیم که هر دو را بردیم و فقط یک گل خوردیم، اما ببینید چقدر به ما حمله شد. این حمله‌ها درست تداعی‌کننده سال ۲۰۰۶ است. ما در ۵ بازی یک گل خوردیم. آنقدر که به ما حمله شد به منچسترسیتی گواردیولا که سال گذشته همه جام‌ها را برد و امسال دو، سه هفته نتیجه نگرفت، حمله نشد! برمی‌گردیم به سال ۲۰۰۶، به آن دادگاه و مقاله‌ها که به نوعی دوباره تداعی می‌شود. از دوستان می‌خواهم به فکر مملکت باشند. زدن قلعه‌نویی از سال ۲۰۰۶ بس است!

وی افزود: خودمان می‌دانیم مقابل اردن اشتباه داشتیم، اما آمار را نیز ببینید. همین اردن ما را با همه ستاره‌های‌مان برده است. این تیم را در کشورش با اختلاف دو گل بردیم، آیا این انتقاد‌ها غیرطبیعی نیست؟ وقتی بحث دوندگی بازیکنان را دیدیم، بالا بود، اما اشتباهات و ایراداتی داشتیم. هیچ تیم و بازیکنی در دنیا نمی‌تواند ۳۰ بازی را یک مدل انجام دهد. شرایط چمن خوب نبود و یکی دو بازیکن ما اشتباهات فردی داشتند.

قلعه‌نویی یادآور شد: ازبکستان و قطر تیم‌های بزرگی هستند و در جام ملت‌ها این را خواهید دید. از سال ۲۰۰۶ هر چقدر می‌خواستید دادگاهی و حمله کردید، حالا به خاطر جام ملت‌های آسیا به تیم ملی کمک کنید. راه موفقیت تعامل است. فرق آن وری‌ها با ما این است که آن‌ها دلسوز مملکت‌شان هستند، ولی ما حب و بغض داریم. خدا آقای انتظامی را بیامرزد، حرف خوبی می‌زد و می‌گفت «شغل دوم برخی از مردم بخل و حسادت». در فوتبال هم همین‌طور است. قلعه‌نویی یک روزی نخواهد بود، اما اتفاقات سال ۲۰۰۶ ظلم بود.

سرمربی تیم ملی در مورد انتقاد‌ها از تعداد زیاد دستیارانش تصریح کرد: از خداداد عزیزی، هومن افاضلی و دیگر همکارانم تشکر می‌کنم که با کمترین چشم‌داشت آمده‌اند و الان سه ماه است که قرارداد و دریافتی نداشته‌اند و به عشق فوتبال و مردم کمک می‌کنند. این عزیزان از سال ۲۰۰۶ با قلعه‌نویی مشکل دارند و اگر اینجا نبودم می‌گفتند دستیاران کم است، قهرمانی‌ها را خیلی بزرگ می‌کردند و آمار‌ها را به عرش می‌بردند. این آدم‌ها همینطوری هستند، بخل، حسادت و کینه و هر چیزی که بخواهید درون این آدم‌ها می‌بینید. ما هم انتقادات را قبول داریم و آمارهای‌مان خوب بوده است.

وی اضافه کرد: هر نتیجه‌ای بگیریم آدم‌هایی که قلم‌شان را به آن وری‌ها فروخته‌اند، یک چیزی می‌گویند، من می‌دانم از کجا تغذیه می‌شوند. به برخی منتقدان ارادت داریم و از جلال چراغپور، مجید جلالی، جواد الله‌وردی و حسن روشن … مشورت می‌گیرم. اگر انتقاد باعث پیشرفت باشد می‌پذیریم، اما نه اینکه با حب و بغض باشد.

قلعه‌نویی درباره برنامه تیم ملی برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی تا پیش از شروع جام ملت‌های آسیا عنوان کرد: ما دیگر بازی دوستانه نداریم و دو دیدار مرحله انتخابی جام جهانی داریم. فقط یک بازی است که اگر بشود، انجام می‌دهیم. با مسئولان سازمان لیگ که جلسه گذاشتیم فهمیدیم دیگر زمانی نداریم.

وی در رابطه با بحث حضور تیم ملی در تورنمنت چهارجانبه با حضور ژاپن گفت: دنبال این موضوع هستیم. از دوران حضورم در ذوب‌آهن تجربه‌ای بدست آوردم که درخواست‌ها را مکتوب ارائه دهم. روزی که مسئولیت تیم ملی را برعهده گرفتم به نبی در نامه‌ای اعلام کردم که دوست دارم با این تیم‌ها بازی کنم. شرایط بین‌المللی، وضعیت بد اقتصادی و … مملکت را می‌دانید. نمی‌خواهم یکسری از مسائل را بگویم، اما وظیفه داریم برای مردم ایثار کنیم. اگر دریافتی‌ها را ببینید، باورتان نمی‌شود. اگر بخواهیم بازی کنیم باید یکی دو میلیون دلار بدهیم، اما فدراسیون حقوق کارمندانش را پرداخت نکرده است.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سؤال که با شرایط موجود امکان برگزاری بازی تدارکاتی وجود ندارد، گفت: اگر سازمان لیگ و برنامه فشرده باشگاه‌ها اجازه دهد و آن‌ها لطمه نخورد بازی خواهیم کرد. خودم نامه زدم و گفتم می‌خواهم با این تیم‌ها بازی کنم، همانطور که در سال ۲۰۰۷ با مکزیک بدون لژیونر‌ها بازی کردیم. اصلاً ترسی ندارم، اما شرایط مملکت اینگونه است و پول نیست. به جای اینکه مشکلات درون سازمانی را به بیرون ببریم، کار را با همین شرایط جلو می‌بریم. آیا من هم باید مثل مربیانی که بهترین شرایط را دارند، غُر غر کنم و بگویم اینجا مشکل دارد؟ من چنین آدمی نیستم.

قلعه‌نویی گفت: در تیم‌هایی بودم که حتی ۶ ماه یک ریال نگرفتم، نمونه‌اش تراکتور و استقلال بود، ولی کار کردم. می‌توانید از محمد نوری و فرزاد حاتمی بپرسید. آدمی نیستم که مشکلات درون تیمی را به بیرون بدهم. اگر هر کسی بود یک میلیون دلار می‌داد، استقبال می‌کردیم. اگر ژاپن پیشنهاد دهد با سازمان لیگ مشورت می‌کنیم که بدون لژیونر‌ها با این تیم بازی کنیم. البته این رفتار هم درست نیست که از افراد دیگری کمک بگیریم.

مهدی محمدنبی هم پیش از صحبت‌‌های قلعه‌نویی، گفت: براساس وظایف ذاتی فدراسیون به تیم ملی نوجوانان رسیدگی می‌کردیم. این تیم بالغ بر ۳۰۰ روز تمرینات خود را در کمپ تیم ملی و مجموعه‌های دیگر بدون وقفه دنبال کرد و نتیجه هم این شد به جام جهانی صعود کرد. در کنار این صعود با توجه به سالی که ما هستیم توفیقات بزرگی در فوتبال، فوتبال ساحلی و تیم بانوان به دست آوردیم. تیم بانوان ما در استرالیا نتایج بسیار خوبی داشت. تیم بزرگسالان نیز با حضور قلعه‌نویی و دستیارانش ظرف ۷ ماه ۹ دیدار رسمی و تدارکاتی داشت که منتج به کسب ۲ قهرمانی شد. در ادامه هم مسیر سختی وز مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌ها دارد.

نبی افزود: آینده بازیکنان تیم نوجوانان نیز با توجه به ممارست، تلاش و شرایط مناسبی که از لحاظ فنی، اخلاقی و سایر موارد داشته‌اند سبب شده خانواده خود را سربلند کرده و فوتبال ما را هم به موفقیت برسانند. در نشستی هم کع با حسین عبدی داشتیم گفت نگران برزیل و انگلیس نیستم، زیرا به بازیکنان خودمان اعتقاد دارم. این نشان می‌دهد تیم ما اراده دارد و آماده صعود به مرحله و گام بعدی است. بخشی از بزرگوارانی که امروز در این مراسم حضور یافته نشان می‌دهد کل دوستان با این تیم همدل و همراه هستند. پشتوانه خوب قوی و معنوی پشت سر این تیم است. برنامه ریزی ماجدی منجر به نتیجه شده و عبدی و قلعه‌نویی نیز با هم جلسات مختلفی داشته‌اند. امیدواریم عبدی، دستیاران‌شان و تیم نوجوانان در این سفر و رویداد بزرگ ورزشی موفق باشند.

در این مراسم مهدی محمد نبی (نایب رئیس اول فدراسیون)، امیر قلعه‌نویی (سرمربی تیم ملی بزرگسالان) یحیی گل‌محمدی (سرمربی پرسپولیس)، احسان اصولی (سخنگو و عضو هیات رئیسه فدراسیون)، میرشاد ماجدی (عضو کمیته جوانان و عضو هیات رئیسه فدراسیون)، مارکار آقاجانیان (مربی پیشین تیم ملی) مجتبی محرمی و محمدرضا مهدوی برگزار شد.

مهدی تاج و هدایت ممبینی به دلیل حضور در مراسم برترین‌های آسیا به میزبانی قطر شرکت نداشتند.

true
true
قلعه‌نویی: آنقدر به ما حمله شد که به منچسترسیتی نشده/ برخی منتقدان از ۲۰۰۶ با من مشکل دارند/ پول برای بازی دوستانه نداریم
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true