×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
رونمایی و کلنگ زنی ۲۸۲ میلیارد تومان پروژه در ایام دهه فجر

خبر خوب ناظر شورای شهر شیراز در منطقه ۷ شهرداری شیراز به اهالی شهروز شهر: طرح پیوستن شهروز شهر به شیراز در دستور کار مدیریت شهری شیراز قرار گرفت ، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگارشهر مردم، به مناسبت دهه فجر بیش از ۲۰پروژه عمرانی در منطقه ۷شهرداری شیراز کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.

شهردار منطقه ۷ شیراز، در نشست روایت امید با اعلام این خبر، گفت: این منطقه با وسعت ۱۷۱۶ هکتار و ۱۷ هزار هکتار حریم  و با ۱۵ محله، ۱۳۴ هزار نفر جمعیت دارد و ۲۳۹ هکتار بافت فرسوده در این منطقه وجود دارد. امینی، ادامه داد: همزمان با ایام دهه فجر امسال، ۲۰ پروژه با اعتبار ۲۸۲ میلیارد تومان در سطح منطقه، کلنگ زنی و افتتاح می شود. وی، تصریح کرد: از این تعداد پروژه، ۹ مورد سهم افتتاح بوده که اعتبار این پروژه، بالغ بر ۱۰۲ میلیارد تومان است که ۹۰ میلیارد تومان سهم اجرا و ۱۲ میلیارد تومان هم برای اجزای آنها هزینه شده است.

شهردار منطقه ۷ شیراز، گفت: از جمله پروژه های قابل افتتاح، می توان به آسفالت و زیر سازی آسفالت دست خضر  در قالب پروژه های محرومیت زدایی به مساحت ۱۵ هزار متر با ۱۱ میلیارد تومان اعتبار، تراش و روکش ۵۰ هزار متر آسفالت با هزینه ۱۱ و نیم میلیارد تومان، لوله گذاری آبهای سطحی سهل آباد شرقی، با ۴میلیارد تومان، آسفالت بلوار ولایت به وسعت ۱۲ هزار متر و هزینه ده میلیار تومان، اجرای زمین ورزشی ۲۸۰۰ متری با ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیارد تومان، سرپوشیده کردن جداول با ۲۲ میلیارد تومان و اجرا پیاده‌روسازی بخشی از بزرگراه شهید استوار و افتتاح بزرگراه شهید استوار، به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های شرق شیراز، اشاره کرد.

شهردار منطقه۷ شیراز، در خصوص کلنگ زنی پروژه های دهه فجر نیز گفت: همچنین به مناسبت ایام دهه فجر، کلنگ ۱۱ پروژه عمرانی به ارزش ۱۸۰ میلیارد تومان نیز در این منطقه، به زمین زده خواهد شد که ۱۱۰ میلیارد تومان از این اعتبارات، هزینه اجرا و ۷۰ میلیارد تومان سهم تملک است.

امینی، گفت: از جمله پروژه هایی که کلنگ آن در دهه فجر به زمین زده می شود، می توان به عملیات لوله گذاری بخش دیگری از سهل‌آباد، به طول  ۴۵۰ متر و اعتبار ۲۱ میلیارد تومان، انبار مدیریت بحران، پیاده روسازی به طول یک هزار متر و عرض دو و نیم متر در یکی از معابر با ۳۲ میلیارد تومان اعتبار و… اشاره کرد، همچنین در کنار آن نیز کلنگ دو تقاطع غیر هم سطح، یکی تقاطع بزرگراه شهید استوار به بزرگراه خلیج فارس و دیگری در انتهای بزرگراه شهید استوار هم به زمین زده می شود.

وی، در خصوص علت اینکه اکثر پروژه های این منطقه در محور مسایل زیر سازی، آسفالت و لوله گذاری است هم گفت: یکی از مشکلات ما از گذشته در شیراز، وجود سکونتگاه های غیر مجاز و حاشیه نشینی و عدم رسیدگی به روستاهایی بوده که امروز به عنوان محله ای از شهر هستند، این در حالی است که این روستاها، از کمترین امکانات اولیه برخوردار نبودند و حال شهرداری شیراز، مجبور است، جبران این عقب افتادگی را بکند و همین باعث شده تا اکثریت پروژه های ما در منطقه، در زمینه ایجاد زیرساختهای اولیه شهری باشد.

امینی، با بیان اینکه باید پیگیر سرمایه گذاری در منطقه و جذب سرمایه گذار در حوزه های فرهنگی، ورزشی و سایر بخش های مورد نیاز باشیم، گفت: هم اکنون ۱۲۰ پروژه به ارزش ۳۲۸ میلیارد تومان در سطح منطقه، در دست اجراست.وی، با اشاره به وجود ۱۷ هزار هکتار از ۱۰۰ هزار هکتار مساحت حریم شهر شیراز در این منطقه، گفت: ما این اطمینان را می دهیم که امروز در هیچ نقطه ای از محدوده خدماتی شیراز، تفکیک غیر مجاز زمین را نداریم، اما در خصوص حریم، جزء طرح های هادی است و مسئولیت آن به عهده نهادهای ذی ربط است، هر چند مشکلات آنجا هم باز در سال های بعد به ما باز می گردد.

وی، با اشاره به تعریف بسته های سرمایه گذاری و زمین های مناسب از جمله تملک پارک ورزشی و برخی پروژه ها، از آمادگی منطقه برای حضور سرمایه گذاران، خبر داد و گفت:در خصوص کشاورزی با فاضلاب، بیشتر کاشت یونجه و جو و این موارد را در اینجا داریم که البته آن هم به محض رسیدن به فصل برداشت، زمین ها را تخریب می کنیم و بازرسین ما دائم رصد می کنند. امینی، از ساماندهی مشکلات بلوار اتحاد، از جمله ترافیک موجود در مسیر گردخون و نیز پیگیری رفع مشکل بالا بودن فاضلاب و اجرای شبکه فاضلاب در این بخش از منطقه، به عنوان برخی دیگر از اقدامات در دست اجرای منطقه، یاد کرد.

وی، تصریح کرد: امروز، موضوع مهم در بلوار اتحاد، فاضلابی است که جمع می شود و به جای آنکه جذب زمین شود، جاری می شود که همین مسئله، مشکلات زیادی برای مردن ایجاد کرده، مسئولان  آبفا قول دادند، تصفیه خانه لوکال گردخون و شبکه جمع آوری فاضلاب را در این نقطه، ایجاد کنند، که ما هم دنبال زمین هستیم که معضل راحل کنند.

شهردار منطقه ۷ شیراز، گفت: یکی دیگر از اقدامات در دست اجرا، ساخت تصفیه خانه لوکال و استفاده از پساب آن در برخی از کشاورزی هاست.وی، ادامه داد: این منطقه، به سبب جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی آن، می تواند مقصد گردشگری باشد و اگر محورهای فرهنگی و پیوست فرهنگی داشته باشیم، اینجا می تواند محور گردشگری جدید شهر باشد و در این زمینه، می توانیم کاری کنیم که همه راه ها، به مسیر گردشگری قصر ابونصر و برم دلک، منتهی شوند، این در حالی است که از گذشته، پروژه های خوبی در اینجا تعریف شده، از جمله سه کیلومتر کوه راه  که اجرا شده و حتی می تواند تا دروازه قرآن ادامه یابد.

*پیوستن شهروز شهر به شیراز؛ در دستور کار مدیریت شهری شیراز

ناظر شورای شهر شیراز در منطقه ۷ نیز در این نشست گفت: همزمان با ایام دهه فجر، قرار است ۵۲ هزار میلیارد تومان پروژه در شهر شیراز، افتتاح و کلنگ زنی شود که بخشی از آنها، شامل ۸ پروژه هم سهم این منطقه است.محمود صفایی، افزود: امروز در نقطه نقطه شیراز، پروژه ها در حال اجرا هستند، شورای ششم، بودجه ۶ هزار میلیارد تومانی را تحویل گرفت و الان بودجه شهر، بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان رسیده که ۹۰ درصد آن هم برای پروژه عمرانی هزینه می شود.

وی، با اشاره به اجرای ۱۲۰ پروژه عمرانی در منطقه ۷، گفت: بسیاری از بخش های اطراف منطقه ۷ در دوره‌ای، اغلب روستا بودند و از ابتدایی ترین امکانات محروم بودند که به تدریج با گسترش شهر، این روستاها به شهر پیوستند و بالتبع مشکلاتشان را هم با خود آوردند و الان تلاش ما این است، سطح خدمات رسانی آنجا را به سطح شیراز برسانیم، چرا که معتقدیم یکی از نقاط توسعه شیراز در شرق شیراز است.

ناظر شورای شهر شیراز در منطقه ۷، با اشاره به برخی ظرفیت های گردشگری و فرهنگی منطقه هم گفت: یکی دیگر از اقدامات ما، بحث ساخت مسکونی است که در جهت تشویق و رونق ساخت و ساز، تسهیلات زیادی از جانب شورا در نظر گرفته شده، از جمله کاهش عوارض نوسازی و بازسازی، تا بتوانیم با این تسهیلات، شاهد نوسازی بافت فرسوده باشیم.

صفایی، در مورد روستاهایی که تبدیل به محلات جدید شهر شدند هم گفت: سال ۸۸ که طرح جامع شیراز مصوب شد، تعدادی روستا به این منطقه، الحاق شدند و به دلیل مهاجرت ها، همین الان هم در قره باغ دارد این مشکل، تکرار می شود، چرا که روستاهایی که در اطراف شهرها هستند در صورت افزایش جمعیت تا مقداری خاص، نمی توانند تبدیل به شهر جدیدی شوند، اما به شهر اصلی پیوست می خورند، اما هنوز سایر روستاها به چنین شرایطی نرسیده اند. وی، تصریح کرد: البته این در حالی است که شهرداری، در برخی نقاط که حتی خارج از محدوده هستند هم خدماتی ارایه داده است. وی، ادامه داد: یکی از اقدامات در زمینه جهش عمرانی، طرح جهش آسفالت بود که شهرداری قول داده تا تیر ماه، دیگر کوچه خاکی در شهر شیراز وجود نداشته باشد، این یکی از کلان پروژه های عمرانی شهر است.

وی، در خصوص کشاورزی با استفاده از فاضلاب نیز گفت: در خصوص جلوگیری از کاشت با فاضلاب، همکارهای خوبی شده، اما سودجویان دست بردار نیستند و این برخورد، به صورت مستمر ادامه دارد. صفایی، گفت: امروز، فاضلاب معضل اصلی شرق شیراز است و  اولویت اول رفع مشکلات مردم، همین است، چرا که به دلیل نبود شبکه جمع آوری فاضلاب و بالا بودن سطح آب، فاضلاب در منطقه جاری است و با آب سالم قاطی می شود، البته در سفر هیات دولت، تصمیمات خوبی گرفته شد و حتی یک اعتبار به نام شبکه فاضلاب بلوار اتحاد شیراز در هیات وزیران، تصویب شد که امیدواریم به زودی شاهد اجرای آن باشیم.

عضو شورای شهر شیراز، در خصوص مشکلات مردم شهروز شهر هم گفت: در خصوص شهروز شهر، جلسات بسیاری گذاشته شده، اما در تعریف قانونی، یک شهرک، باید مدیر داشته باشد که به مسایل آن رسیدگی کند، اما این شهرک، بنا به مسائل خاص، سالهاست مشکل دارد و توسعه آن هم متوقف شده، این در حالی است که سالهاست مردم در آن، زندگی می کنند که در همین راستا، در این جلسات تصمیم بر این شد که این محل  به شهر شیراز بپیوندد که به زودی تصمیم نهایی برای آن گرفته می شود.

وی، در خصوص اجرای المان درخور و مناسب هم گفت: در خصوص المان ورودی شهر، ما هم این اعتقاد را داریم که المانی در خور شهر را اجرا کنیم، البته ما زمانی در شهرداری، مدیریت زیباسازی داشتیم، اما آن تبدیل به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شد، البته یک بخش در آن، برای زیباسازی شهری وجود دارد، اما در حد شان و اندازه شیراز نیست.

true
true
رونمایی و کلنگ زنی ۲۸۲ میلیارد تومان پروژه در ایام دهه فجر
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true