×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
روند اعطای تسهیلات فرزندآوری تسهیل شود

روند اعطای تسهیلات فرزندآوری تسهیل شود  ، عضو کارگروه سلامت دبیرخانه ستاد ملی جمعیت با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری بر فرهنگ‌سازی بهداشتی چه در کادر درمان و چه در بین عموم مردم گفت: آیا اعطای وام یا تسهیلات، واگذاری خودرو و زمین تاثیر مثبتی در فرزندآوری داشته باشد؟ آیا تمام کسانی که وام دریافت کردند کام‌شان شیرین شد؟ آیا ما به هدف خود رسیدیم؟

خبرگزاری شهرمردم – به گزارش شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه، سحر منصوری عضو کارگروه سلامت دبیرخانه ستاد ملی جمعیت در آیین اختتامیه نخستین رویداد هم‌افزایی ارکان حاکمیتی موضوع جمعیت که صبح امروز دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ در مجتمع فرهنگی آدینه تهران برگزار شد، گفت: ایجاد گفتمان قوی به نفع فرزندآوری و تغییر فرمول فرزندآوری کشور خواهد بود.

وی افزود: علیرغم اینکه ممکن است انتقاداتی به قانون از باب جامعیت وجود داشته باشد، از ۹۳ تا ۱۴۰۰ دغدغه‌مندان فعالیت‌های مختلفی انجام دادند، اما به دلیل نبود قانون توفیقات زیادی در این حوزه نداشتیم.

منصوری با بیان اینکه قانون حمایت از خانواده تنها موجودی ما برای استناد است، گفت: اگر پایبندی به قانون وجود داشته باشد یک وحدت رویه‌ای در تمام کشور برای رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: به همت دوستانی که اعتقاد به کار داشتند شاهد اتفاقات بسیار خوب در وزارت بهداشت بودیم. نگاه سیستم بهداشتی سال‌ها براساس کنترل جمعیت بوده است و تغییر نگاه این بدنه کار خیلی سختی است. غالبا همچنان نگاه‌ها و نظرات برهمان رویه قبلی است.

عضو کارگروه سلامت دبیرخانه ستاد ملی جمعیت با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری بر فرهنگ‌سازی بهداشتی چه در کادر درمان و چه در بین عموم مردم گفت: آیا اعطای وام یا تسهیلات، واگذاری خودرو و زمین تاثیر مثبتی در فرزندآوری داشته باشد؟ آیا تمام کسانی که وام دریافت کردند کام‌شان شیرین شد؟ آیا ما به هدف خود رسیدیم؟

وی اضافه کرد: برآورد‌های میدانی می‌گوید که آنقدر بانک‌ها در اعطای وام‌ها سخت گرفته‌اند که این پول در جیب پدر رفت، اما کامی شیرین نشد. پس هدف قانون هم طبیعتا محقق نشده است. ما نیاز به تسهیل در اجرا داریم.

وی گفت: سطح مطالبه گری باید با همراهی مردم افزایش پیدا کند. بسیاری از شکایت‌هایی که به ما می‌رسد این است که قانون اجرا شده و آماری پر می‌شود، اما عملا اتفاقی رخ نداده است. نیاز به بازو‌های نظارتی از جنس مردم داریم که وارد کار شوند و کیفیت و کمیت اجرای قانون را رصد کنند.

منصوری افزود: در شهرستان‌های کوچک تعدادی از فعالین مردمی تشنه یک سلام و علیک و احوالپرسی پدرانه مسئولین هستند. خیلی زشت است که در شهرستان‌ها فعالین مردمی جلوتر از مسئولین قرار بگیرند.

عضو کارگروه سلامت دبیرخانه ستاد ملی جمعیت در پایان ابراز امیدواری کرد که با موضع‌گیری درست نسبت به موضوع مهم جمعیت که هم ضرورت و اولویت و هم فوریت کشور است، با فهم دقیق رسیدن به این موضوع تسهیل شود.

ارائه گروه‌های برتر و آغاز فرآیند داوری

در ادامه مراسم اختتامیه نخستین رویداد هم‌افزایی ارکان حاکمیتی موضوع جمعیت، نمایندگان گروه‌های راه یافته به این مرحله، در مدت حداکثر هفت دقیقه، پاورپوینت خود را به پیشگاه هیئت داوران ارائه کردند. نمایندگان هشت شهر اردکان، بابلسر، بهار، سپیدان، شاهین شهر، خمینی شهر، لردگان و نور در این مرحله طرح‌های خود را ارائه کردند.

true
true
روند اعطای تسهیلات فرزندآوری تسهیل شود
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true