×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
توان زنان در راه پیشرفت کشور باید صرف شود/ رفع فیلترینگ و حل مشکل زنان شاغل در فضای مجازی

توان زنان در راه پیشرفت کشور باید صرف شود/ رفع فیلترینگ و حل مشکل زنان شاغل در فضای مجازی ، در نشست اعضای معاونت زنان ستاد نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با عنوان «دختران و زنان در دولت پزشکیان» مطرح شد: «مسعود پزشکیان» تاکید دارد توان دختران ما نباید در راه احقاق حقوق آنها انجام شود، بلکه باید ظرفیت آنها در راه پیشرفت کشور صرف شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی شهرمردم، نشست خبری معاونت زنان ستاد مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با حضور زهرا بهروز آذر، اطهره نژادی و ژاله فرامرزیان، با عنوان «دختران و زنان در دولت پزشکیان» سه عضو این ستاد عصر روز دوشنبه – ۱۱ تیرماه – در محل خبرگزاری خبرآنلاین برگزار شد.

از راست به چپ: زهرا بهروزی آذر، اطهره نژادی و ژاله فرامرزیان

لزوم بررسی پیامدهای لایحه حجاب در جامعه

اطهره نژادی در این نشست با بیان اینکه موضوع زنان از دو منظر مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: نخست موضوع توسعه و دوم‌ اینکه زنان به عنوان‌ نیمی از مخاطبان جامعه هستند و دولت یا دولت ها که در بخش های مختلف برنامه‌ریزی می‌کنند، چگونه برای شرایط و حقوق زنان برنامه ریزی لازم را انجام می دهند.

عضو معاونت زنان ستاد پزشکیان تاکید کرد: طبق گفته آقای پزشکیان، توان دختران ما نباید در راه احقاق حقوق آنها انجام شود بلکه باید ظرفیت آنها در راه پیشرفت کشور صرف شود.

اطهره نژادی در مورد برنامه پزشکیان در مورد حجاب و گشت ارشاد گفت: پزشکیان در سال ۱۴۰۱ نگاه خود را در مورد حجاب مطرح کرد و در مناظره‌ها هم گفت که لایحه حجاب باید بررسی شود اگر این لایحه به قانون تبدیل نشود، مسترد و مجددا بررسی می شود، چون پیامدهای اجرای این لایحه در جامعه به خوبی بررسی نشده است.

وی افزود: چون این لایحه ابتدا ۱۵ماده داشت و الان در حدود ۷۰ ماده است و در مجلس موادی به این لایحه اضافه شده و جای کار دارد، همچنین نگاه سیستمی برای بخش های مختلف جامعه در این لایحه لحاظ نشده است.

توان زنان در راه پیشرفت کشور باید صرف شود/ رفع فیلترینگ و حل مشکل زنان شاغل در فضای مجازی

رفع فیلترینگ برای حل مشکل اشتغال زنان در فضای مجازی

اطهره نژادی درباره راهکارهای این نامزد انتخابات ریاست جمهوری برای بهبود فضای کار زنان در دولت آینده گفت: اگر پزشکیان موضوع فیلترینگ فضای مجازی را رفع کند، به این دلیل است با رفع فیلترینگ مشکلات بسیاری از زنانی که از طریق فضای مجازی امرار معاش می‌کنند، حل خواهد.

وی درباره راهکارهای پزشکیان در حوزه اقتصاد زنان اظهار داشت: باید ابتدا همه راهکارها را شنید و جمع‌بندی کرد. بر همین اساس در مرحله نخست دولت آقای پزشکیان به کارآفرینی زنان تاکید دارد. البته بیشتر زنان به دلیل شرایط مالی، اقتصادی یا استقلال مالی به دنبال اشتغال هستند. ولی کارآفرینی حوزه‌ای است که هم به اقتصاد کشور و هم به اشتغال آنها کمک خواهد کرد.

عضو معاونت زنان ستاد پزشکیان تاکید کرد: رسیدن به منابع مالی برای کمک به اشتغال زنان، ارتقا مهارت‌های دیجیتال و بهبود مهارت‌های کارآفرینی از جمله برنامه هایی است که دولت پزشکیان اجرایی خواهند کرد.

توان و ظرفیت زنان در راه پیشرفت کشور باید صرف شود

از راست به چپ: زهرا بهروزی آذر، اطهره نژادی و ژاله فرامرزیان

حضور و نگهداری کودکان در محیط کار مادران شاغل

زهرا بهروز آذر در مورد برنامه‌های دولت پزشکیان در حوزه زنان گفت: او در حوزه زنان بحث رفع تبعیض و توسعه عدالت جنسیتی را مطرح کرده است و تمام این نگاه در بیانیه منتشر شده هفتم تیر ماه تشریح شده است.

وی درباره راهکارهای بهبود شغل در دولت آینده پزشکیان عنوان کرد: اشتغال در حیطه مسائل زندگی خود زنان و خانواده آنهاست و در مرحله نخست وقتی یک مرد به این موضوع می‌رسد که زن خانواده می‌تواند وقت خود را خارج از خانه صرف کار کند، در ادامه می‌توان برای موضوع اشتغال زنان تصمیم گرفت.

عضو معاونت زنان ستاد پزشکیان تاکید کرد: یکی از قول‌هایی آقای پزشکیان، نگهداری کودکان در کنار محیط شغلی زنان شاغل است تا آنها بتوانند به وظیفه مادری و زن شاغل در محیط کار خود برسند.

پزشکیان از جایگاه مجلس صدای زنان شد

زهرا بهروز آذر در خصوص راهکارهای ستاد پزشکیان برای حضور ۶۰ درصد از مردم که در دور نخست انتخابات شرکت نکردند،  گفت: در دور نخست انتخابات ۶۰ درصد مردم در انتخابات مشارکت نداشتند و بیشتر این جمعیت زنان بودند. چرا که احساس می کنند صدای آنها در کشور شنیده نمی‌شود و شهروند درجه ۲ محسوب می شوند.

وی تاکید کرد: بعد از دور اول انتخابات (۸ تیر) ، افراد بیشتری به کمپین و ستاد آقای پزشکیان پیوستند، ولی همچنان زنان دچار یاس و ناامیدی هستند و بر این باورند هر کاری کنند به درهای بسته می‌رسند.

عضو معاونت زنان ستاد پزشکیان اضافه کرد: در روزهای سخت ۱۴۰۱ که هیچ فردی صدای زنان نبود، آقای پزشکیان بدون ترس از جایگاه مجلس صدای زنان شد و از حقوق آنها دفاع کرد، امروز هم زنان می توانند به میدان آمده و حامی آقای پزشکیان شوند.

وی درباره برنامه های این ستاد در چند روز آینده گفت: ما دنبال دروغ، تهمت به رقیب یا مسائل دیگر شبیه آن نیستیم. اما به دنبال گفت‌وگو همه آنهایی هستیم که می خواهند حرف خود را بزنند و در حقیقت ما به دنبال معرفی خود و برنامه‌های این ستاد به مردم هستیم.

حق عائله‌مندی به زنان شاغل داده شود

ژاله فرامرزیان با بیان زنان حدود ۵۰ درصد جامعه را تشکیل می دهند، گفت: ظرفیت متناسب با این جمعیت در حوزه اشتغال در اختیار زنان نیست و نگاه پزشکیان در این حوزه منصفانه است.

وی در مورد دسترسی نابرابر زنان برای اشتغال گفت: تعداد شاغلین زن در دستگاه‌های اجرایی کمتر از ۱۵درصد و در کل مشاغل هم کمتر از ۱۰درصد هستند که این نابرابری ها باید مورد توجه قرار گیرد.

فرامرزیان با بیان اینکه حق عائله‌مندی برای زنان در حوزه کار تعریف نشده است، گفت: باید حق مشابه برای زنان در نظر گرفته شود این از مواردی است که احساس نابرابری را زیاد می‌کند و در دولت آقای پزشکیان حتما  اصلاح می شود.

true
true
توان زنان در راه پیشرفت کشور باید صرف شود/ رفع فیلترینگ و حل مشکل زنان شاغل در فضای مجازی
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true