×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
تصویب ۲۱ مصوبه برای رفع مشکلات چند واحد استانی

دبیر ستاد ملي تسهيل و رفع موانع تولید کشور: دستگاههاي كم كار در اجرای مصوبات این ستاد به نهادهاي بازرسي معرفي مي‌شوند ، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم ، پانصد و چهل و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته اجرایی ارتقاء توان تولید اقتصاد مقاومتی استان، در حالی برگزار شد که در این جلسه نیز تعدادی از فعالان حوزه اقتصاد و تولید، مشکلات خود را از نزدیک با مسئولان استان، در میان گذاشتند تا شاید راهی برای برون رفت از این مشکلات، پیدا شود، دبیر ستاد ملي تسهيل و رفع موانع تولید کشور، در این جلسه، با اشاره به اینکه هيچ بانكي، حق تملك و تعطيلي واحدهاي صنعتي را ندارد، گفت: ما طبق  قانون، اجازه نمي‌دهيم مانعي در حوزه تولید كشور، ايجاد شود که در همین رابطه هم دو ماه به بانك‌هاي فارس، فرصت مي‌دهيم كه واحدهای صنعتی ای را که تملك کرده اند، به صاحبانشان بازگردانند.

محمدباقر آقا عليخاني، با اشاره به لازم الاجرا بودن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، افزود: در همین راستا، دستگاههاي كم كار به نهادهاي بازرسي، معرفي مي‌شوند که این جلسات نیز با حضور  دستگاههاي نظارتي  مانند سازمان بازرسي و دادگستري، تشکیل می شود.

وی، افزود: امروز باید این باور به وجود آید كه شرايط كشور، شرايط معمولی نيست بلكه در شرايط جنگ اقتصادي قرار داريم و به همين دليل است كه رهبر معظم انقلاب، طي ١٠ سال گذشته تاكنون، شعار سال را با عناوين اقتصادي، معرفي می‌کنند.

دبیر ستاد ملي تسهيل و رفع موانع تولید کشور، در خصوص مشکلات مخصوص کارت بازرگانی، اظهار داشت: دارا بودن کارت بازرگاني، به معناي خط توليد است و كسي حق توقف آن را ندارد،اين حجم از تعليق واحدهاي صنعتي، توسط بانك‌ها قابل قبول نيست.

وی، از  شناسایی قوانين مزاحم و معرفي آنها، خبر داد و افزود: تغييرات تكنولوژي امروز در دنيا، بايد به عنوان اولويت قرار گيرد و وظيفه امروز ما، كاهش فاصله‌ها است که در این ارتباط هم ۱۹۲ مورد مشكل نیز در حوزه تولید كشور شناسايي و براي آن، حل مسئله انجام شده است. علیخانی، اظهار داشت: معتقدیم بايد به سمت شكوفايي اقتصاد كشور و كمك به بخش خصوصي برویم، معتقدیم گرفتاري بخش خصوصي، بسيار زياد است و بايد از ريزش آن، جلوگيري كرد.

استاندار فارس نیز در این جلسه با اشاره به لازم الاجرا بودن مصوبات ستاد تسهیل، به گزارش های واصله استناد کرد و اذعان داشت که ۸۵ درصد از مصوبات این کارگروه اجرایی شده و مابقی نیز حل موانع و مشکلاتشان در استان، میسر نبوده است.

محمدهادی ایمانیه با اشاره به دعوت از دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور به منظور بازرسی از کارخانه های فارس و بررسی مشکلات و موانع تولید آنها، گفت: تولیدکنندگان و کسانی که سازمان ها، بانک ها و سیستم ها در مسیر تولید آنها موانع ایجاد کرده اند در صورتی که به دبیرخانه کارگروه مراجعه کنند، پرونده آنها پس از یک هفته در ستاد تسهیل مطرح می شود.

ایمانیه با بیان اینکه این کارگروه، مصوبه مجلس را دارد و احکام آن بر احکام قوانین بانکها و سازمان ها حاکم است، اذعان داشت که اگر سازمانی، مصوبات کارگروه را اجرایی نکند طبق همان قانون به دادستانی معرفی می شود. استاندار فارس با اشاره به اینکه چندین دستگاه که مصوبات را اجرایی نکرده اند به دادستانی معرفی شده اند، گفت: هر دستگاهی که مصوبات کارگروه را اجرایی نکند سر و کار آنها با قوانینی است که تکلیف را روشن کرده است.رئيس سازمان صمت فارس نیز در ادامه این جلسه، گفت: با توجه به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور، ۱۵ پروژه بزرگ صنعتی با سرمایه‌گذاری نزدیک به ۲۷ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی دو هزار و ۵۲ نفر، به بهره برداری خواهد رسید .حمید رضا ایزدی، با اشاره  به صدور ۴۰۷۱ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در فارس، گفت: اگرچه فارس، راه صنعتي شدن را به درستي دنبال مي‌كند ولی توسعه و رشد صنعتی، زمانبر است و نياز به حمايت و تسهیلات بسیاری دارد. وی، تصریح کرد: در حال حاضر ٧١ شهرك و نواحي صنعتي و  ۶ منطقه ويژه اقتصادي  در استان، فعالیت دارند و در کنار آن، چندین صنعت بزرگ از جمله پتروشيمي شیراز، فولاد پاساردگاد و تعداد دیگری صنایع فعال داریم.

ایزدی، گفت: علاوه بر این، تا کنون ١٢٧٨ كارت بازرگاني صادر شده و  سال گذشته، ٢ ميليارد و ٧٥٢ ميليون دلار صادرات داشتیم.وی، افزود: سال گذشته، مشکلات ۷۶۳ بنگاه اقتصادي در ۴۹ جلسه این کارگروه، بررسی شد و ۷۲ درصد مصوبات اين كارگروه، در سال قبل اجرایی شده است  و در کنار آن، از فروردين سال گذشته، كميته تخصصي ذيل كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد، راه‌اندازی و هر هفته تشكيل جلسه می‌دهد.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، اظهار داشت: همچنین سال گذشته، ۳۰۷ مصوبه در حوزه بانك‌ها داشتيم که به عنوان نمونه، ۵۳ مصوبه از مجموع کل مصوبات، مربوط به بانك ملي بوده که ۳۵ مورد از مصوبات آن، اجرایی شده است.

اما این جلسه در حالی به پایان رسید که پس از بررسی مشکلات تعدادی از واحدها و مشکلات آنها، ۲۱ مصوبه برای رفع مشکلات این واحدها تصویب شد.

true
true
تصویب ۲۱ مصوبه برای رفع مشکلات چند واحد استانی
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true