×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۱۶ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
برنامه‌ای برای کشتیرانی خالص صفر

به گزارش شهر مردم به نقل از بندر و دریا، برنامه آموزش حمل‌ونقل دریایی پایدار سازمان بین‌المللی دریانوردی ـ جمهوری کره (GHG-SMART) قصد دارد ظرفیتی در این کشورها برای کربن‌زدایی از بخش کشتیرانی ایجاد کند و آن را به‌وسیله آموزش متخصصان در صنعت برای توسعه و اجرای استراتژی‌های سطح ملی و همچنین افزایش تأمین مالی پروژه‌های کشتیرانی سبز انجام می‌دهد.

امسال ۲۳ شرکت‌کننده شامل ۱۲ زن از کشورهای باهاما، جزایر کوک، فیجی، گامبیا، گرانادا، جمهوری دموکراتیک خلق لائوس، موزامبیک و… در آن ثبت‌نام کرده‌اند.

این برنامه برای پشتیبانی و پاسخگویی مستقیم به نیازهای SIDS و LDCها طراحی شده است. زیرا آنها استراتژی ۲۰۲۳ سازمان درباره کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای (GHG) از کشتی‌ها را اجرا می‌کنند. بسیاری از SIDS و LDC ها از تغییرات آب و هوایی تأثیر می‌پذیرند و این در حالی است که به‌شدت به بخش دریایی متکی هستند.

این برنامه یک‌ساله شامل دوره‌های آنلاین، بازدیدهای میدانی، وبینارها و آموزش عملی یک‌هفته‌ای در جمهوری کره، همراه با تعاملات صنعتی است. هر سال نیز به دو نفر از کارآموزان، بورسیه تحصیلی با بودجه کامل برای تحصیل در دانشگاه جهانی دریانوردی در مالمو، سوئد اعطا می‌شود.

شرکت‌کنندگان قبلی GHG-SMART از پشتیبانی که از طریق این برنامه به آنها ارائه شده است، استقبال کرده‌اند.  تعدادی از این فارغ‌التحصیلان نیز به‌تازگی به‌عنوان نمایندگان رسمی کشور خود در هشتاد و یکمین جلسه کمیته حفاظت از محیط زیست دریایی (MEPC 81) که در لندن، از ۱۸ تا ۲۲ مارس برگزار شد، حضور داشته‌اند.

MEPC  بدنه تصمیم‌گیرنده سازمان بین‌المللی دریانوردی است که به مسائل زیست‌محیطی تحت مسئولیت سازمان بین‌المللی دریانوردی می‌پردازد.

در طول جلسه کمیته راهبری پروژه GHG-SMART که در حاشیه MEPC 81 برگزار شد، کارآموزان فعلی و سابق نشان دادند که چگونه تجربیاتشان به آنها امکان می‌دهد تا بحث‌ها را به‌طور مؤثرتری دنبال کنند و مداخلات قوی‌تری انجام دهند.

در چنین برنامه‌هایی می‌توان از مواردی چون آخرین مقررات انتشار گازهای گلخانه‌ای در کشتیرانی، استانداردهای جدید و همچنین فناوری‌های فعلی و پیش‌بینی‌شده و… اطلاع پیدا کرد.

GHG-SMART در سال ۲۰۲۰  با بودجه جمهوری کره با مبلغ اولیه ۵/۲ میلیون دلار راه‌اندازی شد. در جولای ۲۰۲۳، این برنامه برای سه سال دیگر و تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۶ با بودجه اضافی دو میلیون دلاری تمدید شد.

 

true
true
برنامه‌ای برای کشتیرانی خالص صفر
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true