×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
آب دزدی، یکی از دلایل کم آبی در فارس

۴ هزار انشعاب غیرمجاز، شناسایی و پلمپ شدند، به گزارش فرخنده آشوری خبرنگار  شهر مردم ، مدیرعامل آبفای فارس در چهلمین سلسله نشست های مدیران پاسخگو، با اشاره به تنوع و تعدد شرایط اقلیمی و منابع آبی در استان فارس و سختی مدیریت در این حوزه، گفت: در تابستان امسال باتوجه به برنامه ریزی های مدون کوتاه مدت و بلند مدت، توانستیم موفق در حوزه آبی، عبور کنیم و در حال برنامه ریزی برای تابستان سال بعد، هستیم.

علی جان صادق پور، افزود: در ۸ شهر و ۵۰ روستا، سدها و تصفیه خانه هایی احداث شده است به علت کاهش نزولات در سالهای گذشته، ما بخشی از منابع ذخیره آب را از دست دادیم و امسال با وجود نزولات، توانستیم این کمبود را جبران کنیم، سال گذشته نقاط زیادی از استان با کمبود آب مواجه بود که با پیش بینی لازم از وقوع بحران، جلوگیری و مدیریت شد.

صادق پور، ادامه داد: ۱۶۴ حلقه چاه، حفر، کف شکنی و مهندسی مجدد، شدند که انگار به طور متوسط روزانه و حلقه چاه بوده و ۷۰۰ کیلومتر خطوط انتقال بازسازی شدند و بیش از ۳۰ هزار مترمکعب مخزن جدید احداث شد و اولویت با اتمام پروژه های نیمه تمام بود و بعد به سراغ پروژه های جدید رفتیم.

مدیرعامل آبفای فارس از بهره برداری از پروژه های قابل توجهی در حوزه آبی در دهه فجر امسال و هفته دولت خبر داد و تصریح کرد: در هفته دولت ۷۲ پروژه آبرسانی در سطح ۲۶ شهر و ۲۱۹ روستا با پوشش ۸۰۰ هزار نفر به بهره برداری می رسد که شامل ۸ هزار مترمکعب مخزن، ۳۶۷ کیلومتر اصلاح خطوط، احداث ۴۷ حلقه چاه، ۳ مورد کف شکنی و ۱۳ مورد مهندسی مجدد چاه ها و غیره با اعتبار ۳۶۰ میلیارد تومان با اعتبارات ملی و استانی بوده است.

وی با اشاره به بهره برداری ۵ تصفیه خانه در سالهای گذشته بیان کرد: الان با افزایش این ۵ مورد ۱۳ تصفیه خانه در فارس در حال فعالیت است، ۲ تصفیه خانه و ۳ تصفیه خانه در روستاها در آباده، خرم‌بید و غیره احداث خواهد شد که اعتبار آنها یک هزار و ۲۹۳ میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل آبفای فارس متذکر شد: امسال بیش از ۲۰۰ پروژه بزرگ با اعتبار بیش از ۴ هزار میلیارد تومان در دهه فجر و هفته دولت ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید یک سند شهری و روستای حوزه آبی تدوین شده و منابع مالی آن نیز پیش بینی شده است که شامل مباحث آب و فاضلاب است.

وی با اشاره به برداشت های غیرمجاز از آب، گفت: تعداد برداشت غیرمجاز زیاد است و ما بیش از ۴ هزار انشعاب غیرمجاز یا آب دزدی شناسایی کردیم و با آنها برخورد شد، یکی از مشکلات کم آبی نشان از سرقت آب است.

true
true
آب دزدی، یکی از دلایل کم آبی در فارس
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true